וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מטא, אינטל ו-DELL בפנים: גוף ענק חדש התחייב לבינה מלאכותית בטוחה

מטא ו-IBM, יחד עם עוד כ-50 חברות, מוסדות אקדמיה וארגונים בעולם, משיקים את AI Alliance כדי לקדם בינה מלאכותית אחראית ובטוחה. AI Alliance הוקמה כדי להיות גוף מתכלל, המגבש מדיניות ומקדם פעילות, כדי לעצב את התפתחות הבינה המלאכותית בדרכים המשקפות טוב יותר את

מה ש-Dall-E הפיק כשביקשנו תמונה של "אמנית גרפית נעזרת בבינה מלאכותית יוצרת בתהליך היצירה".. Dall-E, עיבוד תמונה
האם הכול יהיה בטוח יותר בעתיד?/עיבוד תמונה, Dall-E

היום (שלישי) יודיעו חברת מטא, IBM ויותר מ-50 חברות טכנולוגיה מובילות, ארגונים ממשלתיים, מכוני מחקר, מוסדות אקדמיה וגופים בינלאומיים, על יוזמה גלובלית חדשה לפיתוח בינה מלאכותית פתוחה, אחראית ובטוחה בשם AI Alliance. בין הארגונים הנוספים שחברו ליוזמה נכללים אינטל, אינטל, אורקל, AMD, DELL, נאס"א, מכון CERN, אוניברסיטת ייל, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת קורנל, אוניברסיטת ברקלי, קליבלנד קליניק, Hugging Face, Stability AI ועוד (רשימת הגופים המלאה למטה).

AI Alliance הוקמה כדי להיות גוף מתכלל, המגבש מדיניות ומקדם פעילות, כדי לעצב את התפתחות הבינה המלאכותית בדרכים המשקפות טוב יותר את הצרכים המורכבים של החברה האנושית על גווניה השונים. היוזמה תטפח קהילה גלובלית, פתוחה ומאפשרת, למפתחים, חוקרים, ומקבלי החלטות, במטרה להאיץ חדשנות אחראית בבינה מלאכותית, תוך הבטחה למחקר מדעי קפדני, אמון ושקיפות, בטיחות, גיוון ותחרותיות כלכלית.

החברות והארגונים השותפים ליוזמה יקדמו, בין היתר, פרויקטים לגיבוש אמות מידה, כלים ומשאבים אחרים שיאפשרו פיתוח בינה מלאכותית בטוחה ואחראית ושימוש בה באופן אחראי. הם גם יפתחו מדדים ותקני הערכה עבור מודלים פתוחים של בינה מלאכותית, והאופן בו הם מופעלים ביישומים שונים.

"אג'נדה חדשנית"

הארגונים יקדמו אקוסיסטם של מודלי בסיס (Foundation Models) פתוחים עם איפיונים מגוונים, וכן אקוסיסטם לטובת האצת הפיתוח של חומרה עבור בינה מלאכותית. הם יתמכו בבניה של כישורי בינה מלאכותית באמצעות יוזמות חינוך ומחקר גלובליות, יפתחו תכנים ומשאבים חינוכיים כדי להעשיר את השיח הציבורי בנושא בינה מלאכותית וליידע את קובעי המדיניות באשר ליתרונות, הסיכונים, הפתרונות והרגולציה המדוייקת עבור עידן הבינה המלאכותית.

הם גם ישיקו יוזמות המעודדות פיתוח של בינה מלאכותית בקוד פתוח בדרכים בטוחות ומועילות, ויראו כיצד חברי היוזמה משתמשים בטכנולוגית בינה מלאכותית פתוחה באחריות ולמטרות טובות.
בהודעה משותפת כותבים הארגונים והחברות השותפים ליוזמה כי סבורים שהתקדמות בינה מלאכותית טומנת בחובה הזדמנויות חדשות לשיפור האופן שבו אנו עובדים, חיים, לומדים ומתקשרים אלה עם אלה. הם מדגישים כי חדשנות פתוחה ושקופה חיונית כדי להעצים קשת רחבה של חוקרים, מפתחים ומיישמים של בינה מלאכותית, עם המידע והכלים הדרושים כדי לרתום את הטכנולוגיה באופן שיבטיח בטיחות, גיוון והזדמנויות כלכליות מיטיבות לכולם. "שיתוף פעולה ומידע יסייעו לקהילה הזו, של חברות, חוקרים, ממשלות וארגונים, לחדש מהר יותר ובאופן מכיל יותר, לזהות סיכונים ספציפיים ולצמצם אותם לפני שמוציאים מוצר לעולם".

ארווינד קרישנה, יו"ר ומנכ"ל IBM: "ההתקדמות שאנו ממשיכים לראות בבינה מלאכותית היא עדות לחדשנות ולשיתוף פעולה פתוח בין קהילות של יוצרים, מדענים, אקדמאים ומנהיגים בעולם העסקים. זהו רגע מרכזי בהגדרת עתיד הבינה המלאכותית. IBM גאה לשתף פעולה עם ארגונים בעלי דעות דומות דרך AI Alliance כדי להבטיח שהמערכת האקולוגית הפתוחה הזו תניע אג'נדה חדשנית של בינה מלאכותית שבבסיסה בטיחות, אחריות וקפדנות מדעית".

ניק קלג, נשיא Global Affairs של Meta: "אנחנו מאמינים שעדיף כאשר בינה מלאכותית מפותחת בגלוי - יותר אנשים יכולים לגשת ליתרונות שלה, לבנות מוצרים חדשניים באמצעותה ולעבוד על בטיחות. AI Alliacne מפגישה חוקרים, מפתחים וחברות כדי לשתף כלים וידע שיכולים לעזור לכולנו להתקדם, בין אם מודלים משותפים בגלוי או לא. אנו מצפים לעבוד עם שותפים כדי לקדם את הטכנולוגיה המתקדמת בבינה מלאכותית ולעזור לכולם לבנות בצורה אחראית".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully