וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשת נגד המשחק GTA 6: "תעמולה ציונית"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 10:24

סרטון הטריילר של GTA 6 שיצא שלשום (שני) כבר גרם לאנשי ימין קיצוני לקצוף בשל "קידום של דקדנטיות" ו-"מתקפה על ערכים", אבל הגדיל לעשות טרול הימין ג'קסון הינקל שטען כי מדובר בתעמולה ציונית על רקע המלחמה עם החמאס בעזה

GTA חדש, שערורייה חדשה: שלשום (שני) שחררה לאוויר העולם יוצרת סדרת סימולציית הפשע הפתוחה Grand Theft Auto, חברת רוקסטאר גיימס, את הסרטון המקדים למשחק GTA הבא שייצא ב-2025. הסרטון מיהר לערום כ-90 מיליון צפיות והוא כנראה הסרטון המקדים הכי נצפה בהיסטוריה, אבל אולי תרמה לזה הסערה שקמה סביבו ברשת X (לשעבר טוויטר), שכן אנשי ימין קיצוני יצאו במתקפה על המשחק והסדרה, וקראו להחרים אותו כי הוא נועד "להרקיב את האישיויות, ערכים ושאיפות של גברים צעירים" ומי שמגינים על "צורה חדשה זו של פורנוגרפיה רכה רקובים בעצמם ובהכחשה".

כחלק מהמתקפה, ג'ייסון הינקל, פרשן ימני וטרול של האלט-רייט האמריקאי הריאקציונרי, עם יותר משני מיליון עוקבים שואל "למה הציוניים ברוקסטאר משחררים את הסרטון המיני הזה לילדים באמריקה? הפכו את *להחרים את GTA* לטרנדי עכשיו", ובכך בעצם קרא לעוקביו להחרים את המשחק (שבכלל עדיין לא יצא לשוק...). הינקל אושיית ימין קיצוני, סולק מכמה פלטפורמות פופולריות בשל שקריו והמידע הכוזב שהפיץ - ולאחרונה גם החל להביע תמיכה בפלסטינים במסגרת העימות הנוכחי ולפרסם שקרים על ישראל.

עם זאת, כפי שמיהרו לתקן את הטרול חובב הקונספירציות בהערות קהילה מתחת לפוסט שלו - רוב המשחקים בסדרה זכו לדירוג "M", כלומר למבוגרים (מעל גיל 17), על ידי מועצת הדירוג ESRB, לרוקסטאר אין קשרים ידועים עם גופים ציוניים ועוד ציינו בהערות הקהילה: "המשתמש (הינקל) ידוע בהפצת מידע כוזב כדי להגביר מעורבויות בתוכן שלו". כלומר, הינקל במילים פשוטות, הוא שקרן מפיץ כזבים שרק מחפש תשומת לב ותנועת גולשים לתכנים השקריים שלו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כן יצוין כי סדרת GTA תמיד הייתה שנויה במחלוקת, ולא פעם עוררה פאניקה מוסרית (לא יודעים מה זו פאניקה מוסרית? קראו את הכתבה הזו שלי בוואלה) בשל התכנים הבוטים המוצגים בה, הכוללים מעשי רצח, תקיפת שוטרים, שוד, דריסה ובאופן כללי מאפשרת לשחקן להיכנס לנעליו של עבריין אלים - אבל רק בגרפיקה ממוחשבת על מסך.

לפני כעשור, כשיצאו המשחקים הקודמים בסדרה, עורך הדין ג'ק תומפסון ניהל מסע כנגדם בטענה כי המשחקים אחראים לביצוע פשעים שונים במציאות, לרבות רצח. הוא ניסה להוכיח זאת במספר תביעות, אך נכשל. בניגוד למצב שהיה קיים לפני עשור, באווירה הריאקציונרית הנוכחית בארצות הברית ובמדינות נוספות, כיום אין צורך להוכיח דברים עובדתית בבית משפט - מספיק שטוענים אותם בלי הוכחות בבתי משפט השדה של הרשתות החברתיות…

  • עוד באותו נושא:
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully