וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנווט בין מוקדי הרצח: מפה אינטראקטיבית שמראה את אירועי ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 9:54

באמצעות נקודות, שמות ותמונות, מיזם חדש מציג את אירועי הטבח בשבת השחורה על גבי מפה אינטראקטיבית. כך זה נראה

לנווט בין מוקדי הרצח: מפה אינטראקטיבית שמראה את אירועי ה-7 באוקטובר. צילום מסך, צילום מסך
לנווט בין מוקדי הרצח: מפה אינטראקטיבית שמראה את אירועי ה-7 באוקטובר/צילום מסך, צילום מסך

אירועי ה-7 באוקטובר כללו חדירה יבשתית, אווירית וימית של אלפי מחבלים לשטח ישראל בחזית של כ-60 ק"מ. כדי להבין את גודל האסון, הוקם אתר אינטרנט תחת השם "Mapping the Massacres" ("מיפוי הטבח") שתמצאו בו רק דבר אחד: מפה אינטראקטיבית עם אוסף של נקודות שמציגות את מוקדי הטבח בשבת השחורה (כולל מידע על נרצחים או חטופים).

לא ברור מי עומד מאחורי המיזם המצמרר, שפונה לקהל בשפה האנגלית, אך נראה שהמטרה העיקרית שלו היא לזעזע, להנגיש את כל האירועים ממבט-על - וליצור השפעה חזק יותר. כל לחיצה על נקודה מציגה שם, גיל ותמונה של נרצח, חטוף או נעדר, עם המקום בו נרצח או נחטף. בנוסף, קיימת מפה אינטראקטיבית נפרדת שמציגה את סיפורי הנשים באירועי היום הארור.

לינק לאתר

בדף הראשי של האתר נכתב: "בבוקר ה-7 באוקטובר 2023 הוביל חמאס גל של תקיפות בו-זמנית על קהילות אזרחיות ועמדות צבאיות בישראל. התקפת שחר החלה כאשר חמאס שיגר למעלה מ-5,000 רקטות מעזה לישראל, ולאחר מכן השתמש במטחים האסטרטגיים הללו ככיסוי לפריצת הגבול. בהתקפה המפתיעה האדירה הזו על דרום ישראל, מחבלי חמאס ביצעו זוועות בלתי נתפסות שהדהדו ברחבי העולם".

"התקיפות גבו את חייהם של יותר מ-1,194 אנשים, מתוכם 843 מהגופות שזוהו הם אזרחים. הם השאירו יותר מ-4,834 פצועים, והביאו לכך שיותר מ-243 אנשים נלקחו כבני ערובה. בנוסף, חלק מהגופות נותרו בלתי מזוהות עקב השחתה משמעותית".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully