וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Meta מצפינה מסרים בפייסבוק: מה זה אומר?

בפלטפורמה החברתית עברו להצפנת מסרים, בדומה לוואטסאפ ולטלגרם. מה זה אומר ומה המשמעות מבחינת המשתמשים?

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

ביום שישי Meta הודיעה על זמינות מיידית של הצפנה מקצה לקצה עבור כל הצ'אטים והשיחות שמבוצעות באמצעות אפליקציית Messenger וכן בפלטפורמת המדיה החברתית Facebook (כך נכתב ב-Bleeping Computer). הצפנה מקצה לקצה מסייעת להגן על נתונים על ידי הבטחה שהם קריאים רק לצדדים המעורבים בחילופי המידע. כל מי שמנסה לגשת אליהם יקבל מידע מעורפל. זה עובד על ידי הצפנת הנתונים במכשיר של השולח באמצעות מפתח הצפנה ייחודי, כך שהוא עובר בבטחה דרך האינטרנט בצורה שלא ניתנת לפענוח על ידי מתווכים.

ב-Meta מסבירים כי "שכבת האבטחה הנוספת המסופקת על ידי הצפנה מקצה לקצה אומרת שתוכן ההודעות והשיחות שלכם עם חברים ומשפחה מוגנים מהרגע שהם עוזבים את ההתקן שלכם ועד הרגע שהם מגיעים להתקן של המקבל".

בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים לאפשרות החדשה: "אפליקציות מסרים מוצפנות מציעות אבטחה ופרטיות משופרת יותר בהשוואה לפלטפורמות מסרים סטנדרטיות, בעיקר על ידי מניעה של לכידת נתונים והבטחה שרק השולח והנמען המיועד יכולים לקרוא את ההודעות. זה מונע ביעילות מכל צד שלישי, כולל ספקי השירות עצמם, לגשת לתוכן ההודעות, דבר שהוא קריטי, במיוחד במצבים שבהם מידע רגיש משותף הודות למזעור האפשרות לגישה לא מורשית.

למעשה Meta הציגה את האפשרות הזו בוואטסאפ ממש לא מזמן, וכעת היא "מרחיבה את ההצעה" הזו למסנג'ר של פייסבוק שבאזורים ומדינות מסוימות אף פופולרי יותר מכל מסנג'ר אחר. תקשורת שאינה פגיעה הינה קריטית עבור המשתמש. מצד שני, זה יקשה על עבודת אכיפת החוק. בעוד שרוב רובם של חילופי ההודעות יהיו בעלי אופי אישי, יש אלה שבוודאי ינצלו את מעטה הסודיות כדי להסתיר פעילות פלילית".

  • עוד באותו נושא:
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully