וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לעוטף ולדרום: מערכת סולארית חדשה פותחה בשדרות

לראשונה בעולם פותחה והותקנה מערכת סולארית עוקבת שמש "דו צירית" פטנט עולמי תוצרת כחול לבן של חברת SOLAR TRACKER ישראל משדרות, עם פאנלים של טרינה סולאר

מערכת דו צירית. יוסי אסייג,
מערכת דו צירית/יוסי אסייג

כבוד לעוטף ולדרום, לראשונה בעולם, פותחה והותקנה מערכת סולארית עוקבת שמש "דו צירית" תוצרת כחול לבן של חברת -SOLAR -TRACKER ישראל, משדרות. המערכת נקראת "טרקר 360 מעלות" והיא פותחה במפעל בשדרות ע"י היזם, הבעלים ומנהל הפיתוח רוני אסייג .
המערכת החדשה מגובה בפטנטים בינלאומיים כאשר בעולם לא קיימת מערכת דומה. בפרויקט זה הורכבו פאנלים של חברת טרינה סולאר (TRINA SOLAR) בגודל מיוחד של 660W (דו צדדי).

היזם ומנהל הפיתוח, יוסי אסייג אמר: "בחרנו בפאנלים של TRINA-SOLAR מאחר והם נותנים לנו את התמורה הגדולה ביותר ומשפרים את ביצועי המערכת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שלהם".

לי נה,( LI NA) מנכ"לית של טרינה סולאר בישראל, יפן וקוריאה אמרה:" זה באמת מרגש לראות אימוץ מהיר של פאנלים בגודל 210 מ"מ עם פרויקטים מקומיים. Trina Solar היא תמיד מובילה במונחים של מו"פ וייצור המוני של טכנולוגיות חדשניות בתעשיית ה-. Trina Solar טרינה היא המניעה הראשונה של טכנולוגיית מוצר 210 מ"מ, המובילה את תעשיית ה-PV לעידן 600W+/700W+. המשלוחים המצטברים של Trina Solar של פאנלים של 210 מ"מ עלו על 75GW, והמשלוחים המצטברים של מודולים עלו על 150GW."

מדובר בפיתוח וטכנולוגיה חדשה של חברת solar-tracker ישראל משדרות, אשר בו הפאנלים מותקנים על גבי קונסטרוקציה חדשנית דו צירית אשר נשלטת ע"י בקר וחיישנים המניעים את המערכת עד לזווית של 360" מעלות "במעקב אחרי אור השמש. הפאנלים של טרינה סולאר הם חלק בלתי נפרד בסיוע ל-Solar-Tracker Israel להשגת הקונסטרוקציה הדו-צירית החדשנית שלהם.

הבקר והחיישנים פותחו ע"י ד"ר יואל כהן אשר היה חבר בכיר בצוות המדען הראשי של מדינת ישראל ורוני אסייג אשר הינו הבעלים והמפתח הראשי של מערכת זו. בעקבות הפיתוח של הטרקר מערכת הבקרה והחיישנים ניתן לכוון את הפאנלים במשך כל שעות היום בצורה מיטבית ואוטונומית לחלוטין .כמו כן, משרד החקלאות בחר בחברה לביצוע מספר פיילוטים אשר יבוצעו בהם ניסויים מדעיים אגרונומיים שיבדקו כיצד ניתן לתת לצמח את כמות האור הדרושה לו על ידי הזזת הפאנלים במשך כל שעות היום, לטובת הצמח, ובכך יהיה חסכון גדול של מים להשקיה מבלי לפגוע בתוצרת החקלאית ואף להגדיל את התוצרת.

הפאנלים מדגם Vertex נבחרו לפרויקט זה מכיוון שהם נתנו את המענה והפתרון המתקדם ביותר להתקנה על טרקרים. מדובר ביתרונות בולטים ומשמעותיים בחסכון ב LCOE, כגון: יותר הספק (High Power Modules) עד W695 והתאמה לכל סוגי הממירים, יתרון המאפשר חסכון משמעותי בהתקנה התורם לפחות זמן התקנה ושימוש בפחות סטרינגים, פחות כבילה ונקודות כשל (ניתוקים). כמו כן, הפאנלים יכולים לייצר יותר הספק מותקן בהשוואה לפאנלים הזמינים בישראל.

מערכות ה "טרקר 360" של חברת solar-tracker יתנו פתרון טכנולוגי חדש לפרויקטים של מטעים גדרות חממות ומערכות קרקעיות.

להלן כמה מהיתרונות של המערכת החדשה:

  • ייצור חשמל רב יותר: המערכת מסוגלת לייצר כ-14%-12% יותר אנרגיה סולארית מאשר מערכות סולאריות חד ציריות.
  • יעילות גבוהה יותר במצבים של שמש חלקית או שמש חלשה.
  • דורשת תחזוקה פחותה.
  • בעלת פוטנציאל לחיסכון במים להשקיה.
  • הפרויקט באחיטוב שבו הותקנה המערכת החדשה ("טרקר 360") בגודל של 150 קילוואט DC (פאנלים) תפיק ללקוח כ- 375K קוט"ש בשנה.

בנוסף , כלל הפרויקט הראשון בישוב אחיטוב, שדרוג של התשתית הקונסטרוקטיבית של החממה כדי שתוכל לעמוד בעומסי הרוח הנדרשים למערכת. המערכת החדשה של חברת SOLAR-TRACKER ישראל מהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחום האנרגיה הסולארית. היא צפויה להוביל לשיפור משמעותי בתפוקת החשמל מאנרגיה סולארית, ולהגדיל את הפופולריות של מערכות סולאריות עוקבות שמש בישראל ובעולם.

סדרת Trina solar Vertex מכסה את כל תרחישי היישום ויש לה הספק גבוה יותר ב-30-90W לפאנל על הממוצע התעשייתי. לוחות Vertex של Trina מיישמים טכנולוגיות כגון פרוסות סיליקון 210 מ"מ, חיתוך עדין, הלחמה בצפיפות גבוהה וכו', מה שמאפשר לפאנל להגיע לתפוקת אנרגיה גבוהה יותר. פאנל Vertex חדש זה יכול לעזור ללקוח להפחית את יתרת עלות המערכת (BOS) ואת עלות החשמל המפולסת (LCOE).

טרינה סולאר (TRINA SOLAR) היא מובילה עולמית בפאנלים, פתרונות ושירותים פוטו-וולטאים ומופצת בישראל על ידי חברת בריח גולן.Trina Solar, שנוסדה בשנת 1997 כמשלבת מערכות PV, מניעה כיום אנרגיה חכמה יחד עם מתקינים, מפיצים, שירותים ומפתחים ברחבי העולם. מעמדה המוביל בתעשייה מבוסס על מצוינות בחדשנות, איכות מוצר מעולה, יכולות משולבות ושמירה על איכות הסביבה. החדשנות היא ערך ליבה של Trina Solar והיא זו שעזרה לה לפתח את המותג הבינלאומי, הידוע באמינות מוכחת, בביצועים הטובים ביותר ובאחריות.

מאז 2017, החברה הסינית טרינה סולאר מבססת את נוכחותה בישראל עם צוות דינמי המורכב מאנשי צוות ישראליים ואנשי צוות מהאזור, תוך מתן כיסוי עסקי מפאנלים סולאריים, טרקרים ועד פתרונות מערכת. החברה זכתה להכרה נרחבת ולאמון על ידי שותפים ולקוחות ישראלים בזכות המוניטין העולמי שלה לאיכות ואמינות, ומשמשת כחלוצת שוק עם מספר רב של פרויקטים אייקוניים על גגות בישראל. בשנת 2022- העניקה טרינה (TRINA SOLAR) זיכיון הפצה בישראל לחברת "בריח גולן" גורם שמשפיע על רמת הזמינות, השירות והנגישות של מוצריה, והרחיב את נתח השוק של מותג הפאנלים בעבודה ממחסן ושירות לקבלנים בכל גודל. בריח גולן ו -TRINA SOLAR צופות, כי באמצעות המרכז הלוגיסטי בישראל יגדל היקף המכירות והתפוצה של פאנל TRINA בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully