וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה או הדבר הבא? ההימור האדיר שמנכ"ל אפל לוקח

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 10:55

ענקית הטכנולוגיה חשפה בחודש יוני את המוצר המהפכני ביותר מאז ההכרזה על האייפון ב-2007, ולקחה סיכון שבעייני רבים עשוי להכתים את המורשת של המנכ"ל הנוכחי. וזו לא הבעיה היחידה כרגע

ה-Vision Pro של אפל/אפל

משקפי המציאות המעורבת של אפל, ה-Vision Pro, הם אחד המוצרים המסקרנים והמדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה. לסיכון הענק שהחברה לוקחת נגיע בהמשך, אבל קודם כל נתחיל עם עדכון קצר: בסוכנות הידיעות בלומברג מדווחים כי קבוצת מצומצמת של עובדי חנויות אפל בארה"ב התבקשו להגיע לאירוע "סודי" בתחילת ינואר, כאשר הערכות הן שמדובר בהדרכה על המשקפיים החדשים של החברה.

בדיווח נכתב "בעוד שלקוחות יוכלו להזמין Vision Pro באינטרנט, נראה שהם יחוייבו לאסוף את המכשיר בחנות" בפגישה עם נציג שירות. אפל מתכננת להתאים את ה-Vision Pro ללקוח בחנות - בבחירה של רצועת הראש, אטמי האור ועדשות. בינתיים, ייתכן כי בניגוד להבטחה שהמוצר יושק בינואר, עיכובים לא צפויים דוחקים את ההשקה לאזור חודש מרץ.

טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
מנכ"ל אפל טים קוק לאחר אירוע ההכרזה על ה-Vision Pro, במסגרת WWDC 2023/GettyImages

מחיר יקר, הימור ענק

בחודש יוני האחרון, לאחר שחשף את משקפי המציאות המעורבת Vision Pro, מנכ"ל אפל טים קוק חייך לצלמים בזמן שעמד ליד המוצר החדש ביותר של החברה, ולקח על עצמו את אחד ההימורים הגדולים ביותר בקריירה שלו. בסיום האירוע, אפל לא אפשרה לעיתונאים להתנסות במוצר שהרגע הכריזה עליו בחגיגיות - אלא רק להביט עליו מבחינה חיצונית.

רק בכמה מפגשים פרטיים עיתונאים קיבלו הזדמנות להתנסות במוצר המפהכני של אפל, מה שהדגיש את העובדה ש-Vision Pro עדיין נמצא בשלבי פיתוח (לאחרונה דווח שאפל מבצעת שינויים עיצוביים כדי להפוך אותו לקל יותר ונוח יותר לקראת ההשקה הרשמית ב-2024).

במבט קדימה, ה-Vision Pro תהיה השקת המוצר המסוכנת ביותר של אפל מזה שנים, שייכנס לשוק תחרותי בו שולטת מטא (פייסבוק) עם ה-Quest 2, וחברות אחרות כמו HTC (זוכרים אותה?). קוק, שהצליח להפוך את אפל לחברה בעלת השווי הגדול ביותר בעולם (3 טריליון דולר), דיבר רבות על הפוטנציאל של מציאות רבודה, אך הוא יצטרך להוכיח שכשמכשיר משלב מציאות וירטואלית ומציאות רבודה, טכנולוגיה שמשלבת אלמנטים וירטואליים על העולם האמיתי, הוא אכן העתיד של המחשוב. וקל זה לא יהיה: מדובר במוצר שעולה 3,499 דולר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
לקח על עצמו את אחד ההימורים הגדולים ביותר בקריירה שלו, טים קוק/GettyImages

המשקפיים צפויים לצאת בזמן שבתחום המציאות המורחבת (XR: Extended Reality), מושג המאגד בתוכו מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ומציאות מעורבת (MR) - הגיע לשיאו עם מעט מאוד אימוץ מצד הצרכנים. לפחות בתחילת הדרך, ל-Vision Pro יהיו גם מעט אפליקציות תואמות והוא יהיה מחובר למארז סוללה חיצוני בגודל של אייפון - סוג של מגבלה נוספת.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully