וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממזהה סם אונס ועד אפליקציה למניעת סטרס: הסטארטאפים שימנעו אלימות במשפחה?

פורום מיכל סלה ו-Google for Startups השיקו אתמול (13.12) את נבחרת הסטארטאפים הרביעית שהתקבלה לתוכנית היוקרתית 'Michal Sela Startup Academy 2023'

לילי בן עמי מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה. עופר חן,
לילי בן עמי מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה/עופר חן

פורום מיכל סלה בשיתוף Google for Startups חשפו היום, יום רביעי 13.12.23, את נבחרת הסטארטאפים הטכנולוגיים החדשה לשנת 2024. מדובר בתשעה פתרונות טכנולוגיים חדשים למניעת אלימות כלפי נשים בביתן.

התוכנית Michal Sela Startup Academy תמשך שלושה חודשים במסגרתה יתקיימו מפגשים מקצועיים שבועיים לנבחרת החדשה. התוכנית מתקיימת בבניין Google for Startups Campus בתל אביב ומופעלת על ידי פורום מיכל סלה ו-Google for Startups. מדובר בתוכנית עילית, Tailor-Made, בה כל צוות יקבל מענה ממוקד על הצרכים המקצועיים לפיתוח המיזם שלו, תוך סיגול חשיבה עיסקית והקניית כלי יזמות.

התכנית תכלול בין היתר הרצאות מקצועיות בנושאי אלימות במשפחה לצד נושאים טכנולוגים עבור Startup Early Stage, כגון: ולידציה של רעיון, מחקר שוק, אנליזת מתחרים, נטוורקינג, מודלים וכלים לפיתוח עיסקי, מיתוג, מרקטינג, גיוס כספים, פיצ'ינג, סטוריטלינג ופיצ' דק. ינתנו שעות ליווי עם מיטב המנטורים.ות ומפגשי יזמים.ות.
בחודש מאי האחרון

יובל פסוב מנהל Google for Startups. עופר חן,
יובל פסוב מנהל Google for Startups/עופר חן

הסטארטאפים התחרו ב"האקתון מיכל סלה Safe@Home 2023", תחרות היזמות היחידה בישראל לפיתוח טכנולוגיות להצלת חיים של נשים בשבי האלימות. לתחרות הוגשו 165 רעיונות לפתרונות טכנולוגיים, מתוכם התקבלו 51 אשר הרכיבו צוותים ופיתחו את הרעיונות במהלך התחרות. מתוך הצוותים המשתתפים, 29 צוותים הגישו מועמדות להתקבל לתוכנית Michal Sela Startup Academy 2023". בתום תהליך מיונים שנערך על ידי פורום מיכל סלה ו-Google for Startups, גובשה נבחרת בת עשרה סטארטאפים טכנולוגים למניעת אלימות כלפי נשים. זו השנה הרביעית ברציפות להפעלת התוכנית. עד כה, סיימו את התוכנית 24 סטארטאפים בשנים 2021 -2023, מתוכם חמישה עשר נבחרו להמשיך לקבל ליווי צמוד מפורום מיכל סלה, הממשיך בימים אלה. הליווי ניתן במסגרת תוכנית המשך - תוכנית הבוגרים היוקרתית "Michal Sela RoofTop" המעניקה תמיכה, סיוע ונטוורקינג. חזון עמותת פורום מיכל סלה הוא בניית אקוסיסטם חדש של מאה סטארטאפים טכנולוגיים להצלת חיים של נשים בשבי האלימות בביתן עד שנת 2030. היעד: אפס נרצחות בשנה.

לילי בן עמי, מנכ"לית פורום מיכל סלה: ""בצל המלחמה וזוועות טבח ה-7 באוקטובר, בפורום מיכל סלה אנו נערכות לפיצוצי המשנה ביום שאחרי. תיגברנו את הפעילות לקידום פיתוח סטארטאפים טכנולוגים ואנו שוקדות על בניית תוכניות חדשניות לחיזוק החוסן של משפחות בישראל ולהגברת הביטחון האישי בתוך הבית. חרטנו על דגלנו בפורום מיכל סלה בניית ורטיקל טכנולוגי SafeTech, אקוסיסטם חדש של פתרונות טכנולוגיים להצלת חיים ולמען בטחון נשים. בנינו סדרת תוכניות להכשרת הדור הבא של מנהיגות ההייטק, החלוצים המובילים של הורטיקל. אנו מתרגשות וגאות על ההצלחה ברתימת שותף כמו Google for Startups שצועד איתנו כבר שלוש שנים. היעד הוא אפס נרצחות בשנה, כי רצח נשים זה לא גזירת גורל".

יובל פסוב, מנהל Google for Startups: "אנחנו גאים בהמשך השותפות לדרך עם פורום מיכל סלה בפרויקט החשוב הזה. השותפות היא ביטוי לחשיבות ש-Google מייחסת למאבק באלימות נגד נשים. כמו תמיד, יש לנו את האמונה שחדשנות טכנולוגית יכולה להוביל לפתרונות משמעותיים למגוון בעיות בחברה, ובכלל זה אלימות נגד נשים. ברכות לנבחרת הסטארטאפים שיוצאת לדרך, אשמח לפגוש אתכם בקמפוס שלנו ולראות את ההתקדמות במיזמים שלכם משבוע לשבוע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משתתפי התוכנית. עופר חן,
משתתפי התוכנית/עופר חן

רשימת נבחרת הסטארטפים של Michal Sela Startup Academy 2023

  • 1. Bearit - אפליקציה למניעת סטרס. אפליקציה מבוססת AI להתמודדות עם מצבי לחץ המסייעת לזיהוי מצבים ודפוסים הגורמים לסטרס ומניעתם ומלמדת טכניקות וכלים ליציאה מהם. האפליקציה מלווה בצמיד אלקטרוני או שעון חכם שעוקבים אחרי סימנים פיזיולוגים ומתריעה כאשר היא מזהה רמה גבוהה של סטרס באמצעות רטט דיסקרטי, שמאפשר למשתמש לזהות את המצב וליישם כלים וטכניקות להרגעה. עם השימוש האפליקציה לומדת את המשתמש ודפוסי התנהגותו בעזרת מודלי AI, מייצרת למשתמש תובנות על עצמו ועל דפוסים וטריגרים למצבי סטרס, מאפשרת להציב מטרות ולמדוד את ההתקדמות בהן וכך לשפר את איכות החיים.
  • 2. אנולה (Enola) - דיווח אנונימי בזמן אמת. פלטפורמה אינטרנטית ואפליקטיבית המספקת אפשרות לדיווח אנונימי בזמן אמת על מקרי אלימות במשפחה על ידי שכנים. אנולה משלבת בצורה חלקה את מיקום הדיווח עם מסד נתונים מקיף של נשים מאוימות, שמבוסס על נתוני הרשויות ודיווחים עצמיים. המשתמשים יכולים לדווח דרך האתר או האפליקציה, ואם המערכת מזהה קורבן סמוך לכתובת הדיווח, היא מתריעה מיידית למשטרה עם מיקומים מדויקים, ומבטיחה התערבות מהירה ויעילה במצבים מסכני חיים.
  • 3. eX-BOOK - מאגז עדויות אנונימי לזיהוי קשרים אלימים. רשת חברתית נשית לזיהוי דפוסי התנהגות המנבאים קשרים אלימים ומניעתם באמצעות שיתוף מידע באנונימיות בין אקסיות בעבר ובנות זוג בהווה. הפלטפורמה משלבת מודלים של AI ,Machine Learning ואלגוריתמים לעיבוד שפה טבעית (NLP) ליצירת מערכת חכמה ויזומה המסייעת בזיהוי דפוסים פוגעניים, מציעה תמיכה באמצעות הצלבת מידע בין בנות הזוג בעבר ובהווה ומטפחת סביבת דיווח בטוחה ואנונימית. הרשת כוללת מאגר מידע מהימן ודיסקרטי, מערכת הצלבת עדויות, מודלים מתקדמים לזיהוי דפוסים פוגעניים ומשאבי תוכן ייעודיים.
  • 4. Privasee - איתור מכשירי מעקב ומצלמה נסתרת. מכשיר קטן שמתחבר לרשת האינטרנט הביתית וחושף את קיומם של אמצעי ניטור ומעקב שהושתלו בסביבת אדם ללא ידיעתו. המכשיר מנתח את תעבורת הרשת לפי פרמטרים שונים ויכול לזהות מצלמות נסתרות המחוברות לרשת הביתית וגם אמצעי ריגול המותקנים על הטלפון הנייד. המכשיר קל, פשוט לתפעול ונראה כמו מוצר חשמלי ביתי רגיל שמחובר לשקע חשמל. ניתוח התקשורת הביתית משלב כמה פרמטרים כדוגמת זיהוי יצרן באמצעות כתובת ושרתי היעד, סוג הפרוטוקול שנשלח וגודל פרמטריים ייחודיים נוספים.
  • 5. SafeCoin - לחסוך כסף בדיסקרטיות. אפליקציה חכמה, ידידותית, מוסווית ומאובטחת שתאפשר לקורבן אלימות כלכלית לחסוך כסף באופן דיסקרטי ועם שליטה מלאה שלה בלבד. האפליקציה מאפשרת לרכוש מטבעות קריפטו המוטמנים בארנק וירטואלי סודי, לצד שמירה על פרטיות מוחלטת. האפליקציה משתמשת בבלוקצ'יין כבסיס לNFT ותציע למשתמשת להשקיע חלק מהכסף, באופן שיאפשר צבירת ריבית ורווח.
  • Safeshot .6 - זיהוי סם אונס באופן מיידי. מכשיר אמין וקומפקטי לזיהוי סם אונס במשקה באופן מיידי בעת שתיה במקום ציבורי. המכשיר מעוצב בגודל עט או בוחשן באורך כ-10 ס"מ, והוא מבוסס על פטנט שפותח באחת האוניברסיטאות בישראל לזיהוי שני סמי האונס הנפוצים ביותר בעולם - קטמין ו-GHB. בעת שתיה במקום ציבורי, יש להניח את המכשיר בתוך כוס המשקה האישי. זיהוי הסם הוא מיידי ומבוצע ע"י אמפולה המושתלת בתוך המכשיר, שמזהה הימצאות של סמים במשקה ושולחת התראה מיידית. המכשיר מגיע בשתי תצורות: מכשיר רב-פעמי המקושר לנייד ולענן או מכשיר חד-פעמי המספק אינדיקציה על הימצאות הסם בלבד. המכשיר הוא פטנט רשום אשר פותח באקדמיה בישראל.
  • 7. שרשרת הצלה (SOUL) - איסוף ראיות בזמן אמת. תכשיט בדמות שרשרת מעוצבת בתוכה מוטמנים מצלמה ומיקרופון זעירים לאיסוף ותיעוד ראיות בזמן אמת ובאופן חשאי. ניתן להפעיל את השרשרת בקלות באמצעות מגע, לפי הצורך. הנתונים שנאספים נשלחים בזמן אמת לשרת מאובטח ומונגשים למשתמשת באמצעות אפליקציה מוסווית, תוך שמירה על חשאיותה ובטחונה של המשתמשת.
  • Swipe2Safety .8 - ליווי נשים בתהליכי פרידה וגירושים. אפליקציה מבוססת AI, מצפן וצ'אט בוט חכם לליווי ותמיכה בנשים בתהליכי פרידה וגירושים. האפליקציה מציעה ליווי לאישה, מסייעת לזהות את מצבה ולעזור לה להחזיר את השליטה לעצמה בארבעה צירים: רגשי, כלכלי, משפטי ומערכתי. במקביל האפליקציה מספקת כלי לבקרה וניטור לגורמי רווחה, בעלי מקצוע ועמותות להעריך את מצבה של האישה המאוימת ולקבל התראה במקרי קיצון.
  • Whispers .9 - סיוע חשאי לנשים מאוימות בחברה הערבית. רשת קהילתית ייעודית לחברה הערבית בטלגרם שמציעה סיוע דיסקרטי נגיש ומיידי לנשים הסובלות מאלימות במשפחה וחיבורן בזמן אמת לגורמים וגופים מקצועיים במטרה למנוע את הרצח הבא. הרשת מבוססת מענה צ'אט בוט שניתן להסוואה והשיחות מוצפנות ונעלמות לאחר השימוש ללא אפשרות שחזור. המידע נשמר במסד נתונים פנימי ומאובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully