וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של חצי שנה: מטא משיקה את ת'רדס באירופה

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 19:57

זה מה שיציל אותה? הפלטפורמה המתחרה של מטא לטוויטר, שהושקה בחודש יולי 2023 ברעש גדול, מגיעה למדינות האיחוד האירופי, ותהיה זמינה ל-448 מיליון משתמשים חדשים

הבעלים של מטא (פייסבוק לשעבר) מארק צוקרברג, הודיע הערב (חמישי) השקה של ת'רדס (Threads), המתחרה של מטא לטוויטר, במדינות האיחוד האירופי - יותר מ-5 חודשים אחרי ההשקה הרשמית ברחבי העולם. "היום אנחנו פותחים את ת'רדס למדינות נוספות באירופה", כתב צוקרברג בפוסט בפלטפורמה. "ההשקה מגיעה בעקבות הופעת הבכורה של השירות בארה"ב ובלמעלה מ-100 מדינות נוספות ברחבי העולם, כולל בריטניה, ביולי 2023".

Threads. רויטרס
Threads/רויטרס

עד כה, הרשת החברתית לא הייתה זמינה עבור 448 מיליון תושבי מדינות איחוד האירופי, ולדבריו של צוקרברג "מטא חסמה למשתמשים באיחוד האירופי את האפשרות לגשת לת'רדס באמצעות VPN". מעתה, מטא תאפשר למשתמשים באיחוד לגלוש בת'רדס ללא פרופיל, אך פרסום ואינטראקציה עם תוכן עדיין יחייבו חשבון אינסטגרם. מהלך זה מגיע בעקבות דיווח מוקדם של הוול סטריט ג'ורנל.

העיכוב בהשקה באירופה מיוחס במידה רבה לחוק ה- Digital Market Act, חקיקה אירופית שמטרתה לרסן את ענקיות ולהפוך את הפלטפורמות שלהן לפתוחות ושיתופיות יותר עבור שחקנים קטנים. אמנם מטא לא הזכירה ישירות את החוק, אך ראש אינסטגרם, אדם מוסרי, תלה את העיכוב ב"מורכבות של עמידה בחלק מהחוקים שיכנסו לתוקף בשנה הבאה". חברות כמו מטא, המוגדרות כ"שומרות סף" לפי ה-DMA, מחויבות להתיישר עם דרישותיו עד מארס 2024.

מארק צוקרברג. רויטרס
העיכוב בהשקה באירופה מיוחס במידה רבה לחוק. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא/רויטרס

במקביל, האינטגרציה העמוקה של ת'רדס עם אינסטגרם עוררה חששות בקרב רגולטורים באיחוד. בהשקה ביולי 2023, משתמשים נרשמו דרך חשבון אינסטגרם קיים ויכלו להתחבר במהירות לכל עוקביהם באינסטגרם. קלות ההתחברות סייעה לת'רדס לצבור במהירות 100 מיליון משתמשים תוך ימים, אך העלתה חשש שמטא עלולה להפר את חוקי ה-DMA בנוגע להעדפה עצמית.

  • עוד באותו נושא:
  • Threads

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully