וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוודר המכוער של מיקרוסופט כובש את הרשת - ואזל המלאי

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 10:48

הוא כבד, נוסטלגי, מכוער - והפך לפריט אספנות ששבר את הרשת. לכבוד חג המולד, כמו בכל שנה, ענקית התוכנה השיקה סוודר כריסמס שנחטף במהירות, ומבטיחה שההכנסות הפעם ילכו לארגון אמריקאי למען איכות הסביבה

הסוודר המכוער של מיקרוסופט לשנת 2023. מיקרוסופט, אתר רשמי
הסוודר המכוער של מיקרוסופט לשנת 2023/אתר רשמי, מיקרוסופט

הגבעות של ווינדוס XP עושות קאמבק: כמו בכל שנה, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הוציאה סוודר ייחודי לרגל חג המולד, שהיא בעצמה מכנה "מכוער" ("Microsoft Ugly Sweater"). עם השנים, הסוודר - שיוצא במהדורה מוגבלת ונשלח למשפעיני רשת - הפך לפריט אספנות, שמחירו באתרי יד שניה מגיע למאות ואלפי דולרים. השנה החליטה מיקרוסופט להיזכר בקלאסיקה נוספת - הרקע המיתולוגי של מערכת ההפעלה ווינדוס XP.

כידוע, הסוודר של מיקרוסופט, שמגיע בגוון כחול לא-יפה-במיוחד, רוכב על מסורת אמריקאית ללבוש בחג המולד סוודרים מכוערים באופן מכוון. החברה הציעה את הסוודר למכירה בחודש האחרון במחיר של 69.99 דולר (כ-262 ש"ח), ומאז ההשקה המלאי אזל באופן מוחלט. עם זאת, המטרה מבורכת - ההכנסות יועברו לארגון המוקדש לשימור הקרקעות והמים בעולם.

בעבר השיקה מיקרוסופט סוודרים של ווינדוס 95, שולה המוקשים הקלאסי בעיצוב בדמות עץ חג המולד, לוגו מערכת ההפעלה ווינדוס XP, ובשנה שעברה זה היה המסייע הווירטואלי Clippy (קליפי).

ווינדוס XP. מיקרוסופט,
הרקע המיתולוגי של מערכת ההפעלה ווינדוס XP/מיקרוסופט

התמונה הכי נצפית בהיסטוריה

אחד הדברים הזכורים ביותר ממערכת ההפעלה ווינדוס XP היא Bliss (בתרגום חופשי: "שלווה" או "עושר עילאי"), תמונת המסך המפורסמת, בה נראים גבעות מוריקות מתחת לשמים תכולים מעוננים קלות. לא הרבה יודעים שהתמונה הזאת צולמה במצלמת פילם ולא יוצרה בפוטושופ. התמונה צולמה ב-24 ביוני 1996 במחוז סונומה שבקליפורניה על ידי הצלם האמריקאי צ'ארלס או'ריר (כיום בן 81), מיד בתום סופה שפקדה את המקום.

לאחר הצילום העלה או'ריר את התמונה לשירות Corbis, שאותו הקים ביל גייטס בשנת 1989. גייטס הבחין בתמונה, התאהב בה מיד, והציע לו "הצעה כספית שאי אפשר היה לסרב לה" תמורת הזכות להשתמש בצילום הזה כרקע ברירת המחדל של חלונות XP. במיקרוסופט לא מוכנים לחשוף את הסכום המדויק, אך טוענים כי עד היום מדובר במחיר הגבוה ביותר שאי-פעם שולם עבור צילום בודד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
@austintechtips

The Windows XP ugly sweater Microsoft made this year is so cool lol

♬ original sound - Austin Evans

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully