וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת הגדולות אי פעם: נאס"א תיעדה התפרצות סולארית עוצמתית בשמש

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 19:05

כדור הארץ ספג בשבוע שעבר התפרצות סולארית חזקה במיוחד - ואחת החזקות שתועדו אי פעם. כתוצאה מכך, טייסים בארה"ב דיווחו על הפרעות בתקשורת רדיו למשך כשעתיים

התפרצות סולארית שפגעה בכדור הארץ ביום חמישי האחרון הייתה "ככל הנראה" אחת הגדולות שתועדו אי פעם - כך על פי מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA), שאמר כי טייסים דיווחו על הפרעות בתקשורת רדיו ברחבי ארצות הברית למשך כשעתיים. מחזור השמש הנוכחי חזק מהצפוי, מה שהופך שיבושים כאלה לסבירים יותר, אך ב-NOAA צופים שהשיא יהיה דווקא באוקטובר 2024, שנה מוקדם יותר ממה שחזו במקור.

למעשה, מדובר בהתפרצות הסולארית החזקה ביותר, בסיווג X, שתועדה מאז 10 בספטמבר 2017, והחזקה ביותר במחזור השמש הנוכחי - תקופה של 11 שנים. ונסביר: ישנן שלוש קטגוריות של התפרצויות סולאריות, וזו שהתרחשה ביום חמישי הייתה בסיווג הגבוה ביותר - X, כאשר M היא הבינונית ו-C היא החלשה ביותר.

לרוב, התפרצויות סולאריות מלוות בפליטה חלקיקי פלסמה לוהטים המלווים ב-"ענן" של שדה מגנטי, המכונה גם פליטת מאסה הילתית, הטסה בחלל במהירות של מיליוני קילומטרים בשעה. אלה יכולות להיות מסוכנות - לשבש לחלוטין פעילות לוויינים, מטוסים ואפילו לפגוע ברשתות החשמל על פני כדור הארץ.

עם זאת, למזלנו, בשמש שלנו עוד לא קרתה התפרצות סולארית שהעמידה את האנושות בסכנה. "נאס"א עוקבת אחר השמש וסביבת החלל שלנו ללא הרף באמצעות צי של חלליות החוקרים הכל, מפעילות השמש ועד האטמוספירה הסולארית ועד לחלקיקים והשדות המגנטיים בחלל המקיפים את כדור הארץ", אמרו בסוכנות החלל האמריקנית.

  • עוד באותו נושא:
  • שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully