וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עוד לא ראיתם אותו: טלסקופ החלל ג'יימס ווב חשף תמונה של אורנוס

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 9:24

טלסקופ החלל של נאס"א וסוכנות החלל האירופית ממשיך לספק מבט מרהיב על היקום שלנו, וחשף תמונה מרהיבה של ענק הקרח אורנוס - הכוכב השביעי במרחקו מהשמש. "מדובר בעולם מוזר ודינמי המלא בתופעות אטמוספריות מרגשות", אמרו החוקרים

אורנוס כפי שתועד על ידי ג'יימס ווב. NASA, ESA, CSA, STScI, אתר רשמי
כוכב אורנוס כפי שתועד על ידי ג'יימס ווב/אתר רשמי, NASA, ESA, CSA, STScI

טלסקופ החלל ג'יימס ווב חוגג את יום השנה השני שלו בחלל עם מתנה מיוחדת: תיעוד מרהיב של ענק הקרח אורנוס - כוכב הלכת השביעי במרחקו מהשמש. סוכנות החלל האירופית (ESA) ונאס"א פרסמו את התצלום שנוצר על ידי מצלמת האינפרא-אדום הקרוב של הטלסקופ (NIRCam), ומציג את הטבעות, הירחים, סערות ותכונות אטמוספריות אחרות של הכוכב - כולל כיפת קוטב עונתית.

בהשוואה לתמונות ה-"רגילות" של אורנוס שצולמו על ידי וויאג'ר 2 בשנות ה-80, בהן נראה הכוכב ככדור מוצק ושליו, ווב חשף תמונה חיה ומפורטת יותר של ענק הקרח. הלכידה של אור בספקטרום האינפרא-אדום על ידי ג'יימס ווב חושפת "עולם קרח מוזר ודינמי המלא בתופעות אטמוספריות מרגשות", כפי שתיארו אותו מפעילי הטלסקופ.

כוכב אורנוס וירחיו כפי שתועד על ידי ג'יימס ווב. NASA, ESA, CSA, STScI, אתר רשמי
כוכב אורנוס וירחו כפי שתועד על ידי ג'יימס ווב/אתר רשמי, NASA, ESA, CSA, STScI

התמונה מציגה את הטבעות של אורנוס, כולל "טבעת Zeta החמקמקה", הטבעת הפנימית העמומה והמפוזרת ביותר של אורנוס. ניתן לראות גם את כיפת הענן הקוטבית הצפונית שלו, הכתם הלבן במרכז התמונה. הטבעות של אורנוס מורכבות מסלעים שגודלם נע בין 10 מטרים לגודל חלקיקי אבק, בדומה לטבעות של כוכב הלכת שבתאי. כמו כן, לאורנוס יש אטמוספירה צפופה של מימן, הליום, ומתאן, ומעטפת של מים, אמוניה וקרח מתאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אורנוס כפי שצולם על ידי וויאג'ר 2. NASA, אתר רשמי
כדור כחול ושליו: אורנוס כפי שצולם על ידי וויאג'ר 2 בשנות ה-80/אתר רשמי, NASA

וזה לא הכל, התמונה גם לוכדת 14 מתוך 27 הירחים של אורנוס, המסומנים בתמונה למעלה. בין הגופים המקיפים המצולמים הם אוברון, טיטאניה, אומבריאל, יוליה, פרדיטה, רוזלינד, פאק, בלינדה, דסדמונה, קרסידה, אריאל, מירנדה, ביאנקה ופורטיה.

אסטרונומים מאמינים שהתמונות של טלסקופ ווב יעזרו להם להבין טוב יותר את אורנוס, במיוחד את טבעת ה-Zeta שלו, למשימות עתידיות. הם גם רואים בתמונות עזר ללמידה על כמעט 2,000 כוכבי הלכת החיצוניים המתועדים במערכות שמש אחרות, החולקות תכונות עם השכן הקפוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully