וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מוזר הוכיח: אפשר לשמוע את ההבדל בין מים קרים לחמים

11.4.2024 / 0:13

עיצמו את העיניים והקשיבו לקול המים הזורמים - בחור העלה לטיקטוק סרטון שבו הוא ממחיש כיצד אפשר להבדיל בין מים קרים לחמים מבלי לגעת בהם - והסרטון שלו צבר מעל 33 מיליון צפיות. צפו בפלא

איך שומעים את ההבדל בין מים קרים למים חמים?/TikTok/CuredEggYolk

יש לכם יכולת סופר מגניבה שכנראה אפילו לא ידעתם שיש לכם: אתם יכולים להבדיל בין מים זורמים חמים ומים זורמים קרים - בעזרת הקול בלבד..

כן. אם אתם כמונו בטח לא ידעתם שבני האדם יכולים להבדיל בין מים חמים לקרים רק על פי הצליל שהם עושים כשהם נשפכים. מסתבר שיש הבדלים בצליל שעושים מים קרים לעומת מים חמים כשהם נשפכים. ניסוי פשוט שכולל הדגמה של שפיכת מים קרים ומזיגת מים חמים הוכיח שזה אפילו ממש קל להבדיל בין השניים.


אם אתם קצת סקפטים, אל דאגה, יש ניסוי קל שגם אתם יכולים לעשות עכשיו כדי להוכיח שאתם באמת יכולים להבחין בהבדל.

הניסוי הזה עובד רק אם אתם לא משקרים ולא מציצים, ואז מקשיבים לקולות המים הנמזגים וחושבים האם הרגע שמעתם את כוס המים החמים או הקרים.פשוט תקשיבו טוב ותחליטו.

אז מה עושים כדי להוכיח את זה? טיקטוקר העלה לרשת סרטון שצבר מעל -33 מיליון צפיות שבו הוא מחזיק בשתי כוסות מים - קרים ורותחים. הוא אתגר את הצופים שלו וביקש מהם לעצום את העיניים ולהקשיב להבדלים בצליל שהמים עושים כשהם נמזגים לכוס. לאחר מכן הוא ביקש מהם לפתוח עיניים ולראות את זה שוב.

צפו בסרטון ההוכחה

למה זה קורה?

אם אתם תוהים מהו ההסבר המדעי מאחורי זה, אל תדאגו כי יש לנו את התשובה עבורכם.

מים קרים הם צמיגיים פי כמה ממים חמים ולכן בעוד שהם מפיקים את אותו תדר צליל כאשר הם נמזגים - הם עושים זאת בעוצמות שונות. זה נותן למים חמים ומים קרים צלילים שונים במקצת שהאוזן האנושית יכולה לזהות, כך שאפשר לדעת איזה מהם קרים ואיזה חמים רק לפי הרעש.

אז הכל קשור לצמיגות, או לעובי הנוזל. קל לראות את ההבדל בין הצמיגות של דבש חם וקר, מכיוון שהחומר החם יותר נוזלי (כי יש לו צמיגות נמוכה יותר). כשזה מגיע למים, לא ממש רואים את ההבדל, אבל אפשר לשמוע אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מבלי להכנס להסברים מדעיים מדי נסביר שלמולקולות במים עבים וקרים יותר יש פחות אנרגיה, ולכן הן פחות 'מתרגשות', כלומר שהן זזות פחות מהר והופכות דביקות יותר במובן מסוים. יש גם פחות בעבוע במים קרים מאותן סיבות. וזה, כפי שמסבירים מדענים, יוצר צלילים בתדר נמוך יותר.

לעומת זאת, מים חמים יותר מפיקים צלילים בגובה רב יותר כאשר הם נשפכים אל תוך ספל או תחתית המקלחת, מכיוון שהמולקולות נעות יותר מאשר במים קרים.

לאופן שבו הטמפרטורה משנה את המים - ולמעשה כל נוזל - יש השפעה על כל דבר, מהתחממות כדור הארץ ועד לחלק הפנימי של המקפיא במטבח שלנו, אבל מדענים עדיין לא הבינו את כל הסודות מאחורי התופעות האלה.

באתר sciencealert הסבירו שמה שקורה זה שהמוח שלנו למד באופן לא מודע לקלוט את ההבדלים בין שני הצלילים מכל המשקאות החמים והקרים ששמענו נמזגים במהלך חיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully