וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשפוז ללא הגבלת זמן: נגזר עונשו של ההאקר שהדליף את GTA 6

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 23:09

סוף למה שכונה "הדליפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית הגיימינג": שופט גזר את דינו של הצעיר הבריטי שפרץ לחברת רוקסטאר, אחרי שנקבע כי אינו כשיר לעמוד לדין

GTA 6. Rockstar Games, אתר רשמי
GTA 6/אתר רשמי, Rockstar Games

בית המשפט בלונדון גזר על ההאקר הצעיר שפרץ לחברת רוקסטאר גיימס (Rockstar Games) והדליף סרטונים מהמשחק GTA 6 טרם ההכרזה הרשמית עליו, אשפוז ללא הגבלת זמן - כך לפי דיווח ב-BBC. ההאקר בן ה-18, אריון קורטאג', פרץ לשרתים של רוקסטאר מבית מלון טראוולודג' בזמן מעצר בית, כשהוא משתמש רק ב-Amazon Fire TV Stick, סמארטפון, מקלדת ועכבר. כמו כן, קורטאג' השתייך לקבוצת התקיפה $Lapsus שפרצה למחשבים של כמה חברות טכנולוגיה גדולות נוספות בהן אנבידיה, אובר, Revolut ועוד.

צוות רפואי קבע קבעו שקורטאג' אינו כשיר לעמוד לדין בשל אוטיזם חריף. בעקבות הערכה פסיכיאטרית שהצביעה על כך שהוא "ממשיך להביע כוונה לחזור לעולם הפשיעה המקוונת", החליט השופט שהוא עדיין מהווה סיכון גבוה מדי לציבור. בית המשפט האזין גם לסיפורים על התנהגותו האלימה לכאורה של הצעיר בעת מעצרו, כולל דיווחים על פציעה ונזק לרכוש.

למרות טענת רוקסטאר שההתקפה עלתה לה ב-5 מיליון דולר ובאלפי שעות עבודה, עורכי הדין של קורטאג' טענו שהצלחת הטריילר של GTA 6, שצבר 128 מיליון צפיות בארבעת הימים הראשונים, מראה שההתקפה שלו לא גרמה נזק חמור.

הטריילר הרשמי של GTA 6

GTA 6/Rockstar Games

כחלק מהמתקפה על השרתים חברת Rockstar Games, נחשף בין היתר קוד המקור של GTA 6 לצד 90 סרטונים של קטעי מקור מתוך המשחק - זאת בזמן שהוא שוהה במעצר בבית מלון תחת פיקוח משטרתי. חבר נוסף בקבוצת התקיפה Lapsus, שאחרי לפריצה לחברת השבבים Nvidia, נמצא אשם בבית המשפט, אך שמו לא פורסם משום מדובר בקטין בן 17.

  • עוד באותו נושא:
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully