וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טיקטוק מסרבת לאשר פרסומות של מטה משפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 18:36

הרשת החברתית הסינית ממשיכה לספוג ביקורת על תמיכה לכאורה בפלסטינים: לפי דיווח בפוקס ניוז, הצוותים בחברה פועלים במדיניות לא שוויונית כלפי ישראל בהשוואה לקבוצות פרו-פלסטיניות. טיקטוק בתגובה: "האשמות אלו שקריות ואינן משקפות את מדיניות הפלטפורמה"

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק/ShutterStock

בחרה צד? כחודשיים וחצי לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, פתחו משפחות החטופים והנעדרים בקמפיין עולמי בדרישה לשחרורם. כעת, במטה המשפחות נתקלים בסירוב של הרשת החברתית הסינית טיקטוק לאשר המודעות בטענה שאלה "פוליטיות מדי" - כך לפי דיווח ברשת פוקס ניוז. מדובר בקטעי וידיאו קצרים המתארים את סיפור חייהם של המוחזקים בשבי ארגון טרור.

מאז השבת השחורה, כל הרשתות החברתיות מתמודדות עם שטף של פייק ניוז, תוכן גרפי ותעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית. X (טוויטר לשעבר) אולי בולטת היכולת להתמודד עם סינון תוכן, אבל טיקטוק גורפת ביקורת רבה לא פחות - בזמן שהיא מאשרת תוכן התומך במתן סיוע הומניטרי לילדים בעזה.

מזכר פנימי שנכתב על ידי עובד ישראלי בטיקטוק ופורסם בפוקס ניוז, מציג מדיניות לא שוויונית כלפי הקמפיינים ההומניטריים בתשלום בפלטפורמה שהציגו משפחות ישראליות בהשוואה לקבוצות פרו-פלסטיניות, כמו גם מדיניות סתמית, אפילו מוטה וגישה לתוכן אורגני פרו פלסטיני, אלים מבחינה גרפית ומסית עמוקות שמפר חלק מהנחיות הקהילה של טיקטוק עצמה.

קמפיין מטה משפחות החטופים. רויטרס
מזכר פנימי שנכתב על ידי עובד ישראלי בטיקטוק ופורסם בפוקס ניוז, מציג מדיניות לא שוויונית כלפי הקמפיינים ההומניטריים בתשלום בפלטפורמה/רויטרס

לאחרונה, לפי עדויות של עובדים יהודים וישראלים בטיקטוק, הם לא זוכים לגיבוי מההנהלה וחלקם סופגים הערות אנטי-ישראליות ואנטישמיות. דיווחים אחרים מספרים עובדים על שחגגו את מתקפת הטרור של חמאס ברשת החברתית הפנימית של עובדי הרשת.

מדוברות טיקטוק נמסר בתגובה: "האשמות אלו שקריות ואינן משקפות את מדיניות טיקטוק בשום צורה. אנו ברורים במדיניות הפרסום שלנו על איזה תוכן מותר לפרסם ומחילים את המדיניות הזו באופן שווה על כל המודעות בפלטפורמה. אנו משקיעים רבות בהכשרת הצוותים שלנו ליישם את המדיניות הזו באופן עקבי".

היום (ראשון) שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי פנה באופן בהול להנהלת טיקטוק ודרש מהפלטפורמה לתקן את העוול הנורא. בימים הקרובים המשרד עתיד לקבל תשובה הן על הדרישה לאפשר את הפרסומת והן לגבי האישור להשתמש בהאשטג "יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully