וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחיטה, התקפות הממוקדות בזהויות ופעולות נגד: מגמות הסייבר של דצמבר

סנטינל וואן מפרסמת את עדכון פשיעת סייבר לדצמבר 2023: עלייה חדה במתקפות הסחיטה

עבודה על מחשב. Shutterstock, עיבוד תמונה
ברשת האפלה לא נחים/עיבוד תמונה, Shutterstock

בחודש דצמבר חלה עלייה חדה במתקפות סחיטה, כאשר קבוצות פשע מאורגן ממשיכות להטריד ארגונים עם איומים לחשיפת נתונים גנובים. יחידות הסייבר של משטרות מקומיות ופדרליות מדווחות על עלייה של כ-40% בתלונות על סחיטה דיגיטלית לעומת החודש הקודם.

הקבוצות הפועלות מאחורי המתקפות הללו משתמשות בטכניקות מתוחכמות כדי להצפין את זהויותיהן ומיקומן. הן גם מפיצות איומים באופן אוטומטי דרך בוטים כדי להגדיל את נפח הפעילות שלהן ולהקשות על המעקב.

מעבר לסחיטה, אנו רואים עלייה בהתקפות ממוקדות שמנסות לגנוב זהויות. שיטות פישינג כמו פישינג סיסמאות והנדסה חברתית משמשות כדי לאסוף פרטים אישיים ולגנוב חשבונות. התוקפים אז מנסים לגנוב כסף, לבצע הונאות או למכור את הנתונים הגנובים בשוק האפל.

בתגובה, סוכנויות אכיפה ואבטחה סייבר מגבירות את מאמציהן כדי לזהות ולנטרל קבוצות פשיעה. ה-FBI לאחרונה הקים יחידה מיוחדת לחקר סחיטה דיגיטלית כחלק מהמאבק בתופעה, ומדווח כי ביצע פשיטות ועצר חשודים. גם ספקי אבטחה פרטיים משיקים יכולות חדשות כדי לזהות ולחסום התקפות מתקדמות.

שאלות אתיות מורכבות

המגמות שאנו רואים מדאיגות, אך יש צעדים בהם ניתן לנקוט כדי להפחית סיכונים: חיזוק אמצעי אבטחת זהויות, הגברת מודעות עובדים, ואימוץ פתרונות מתקדמים להגנה מפני איומים - כל אלה יכולים לסייע במניעת נזקים ובהגנה על הארגון.

לצד המתקפות הפוגעניות, אנו עדים גם לפעילות הולכת וגוברת של קבוצות סייבר "לבנות כובע (הגנה)". אלה קבוצות הפועלות בצורה אתית יותר, ומנסות למנוע או לסכל פשיעה דיגיטלית.
לדוגמה, קבוצת "White Hat APT" לאחרונה פרצה לשרתי בוטנט של קבוצת סחיטה וניטרלה אותם לפני שהספיקו לתקוף ארגונים נוספים. קבוצה אחרת בשם "Anonymous" פרסמה ברשת האפלה פרטים אישיים של מפעילי אתרי הונאה במטרה לחשוף אותם.

פעילויות אלה מעוררות שאלות אתיות מורכבות סביב הלגיטימיות שלהן, אך יש הטוענים שהן מהוות כוח מאזן חיוני נגד פשיעה מקוונת הולכת וגדלה. הדינמיקה בין קבוצות שחורות, לבנות ואפורות צפויה להמשיך ולהתפתח בשנה הקרובה.

האיומים במרחב הסייבר נמצאים במגמת עלייה ודורשים תגובה הולמת. שיתופי פעולה בין ארגונים, רשויות אכיפה וחברות אבטחה יהיו קריטיים כדי להיאבק באיומים אלה ולהגן על משתמשים וארגונים.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully