וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בצמרת: זו האפליקציה הצומחת ביותר בקרב ישראלים בשנה האחרונה

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 11:19

דו"ח של yes ופלאפון חושף: היקף הגלישה הסלולרית עלה השנה ב-27%, כאשר מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4; טיקטוק היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים. ומי רשמה השנה ירדיה משמעותית?

אפליקציות. ShutterStock
היקף הגלישה הסלולרית עלה השנה ב-27%, כאשר מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4/ShutterStock

yes ופלאפון מפרסמות היום (שני) את דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים במהלך 2023 והשפעות המלחמה על אלה. בין הממצאים עולה כי המלחמה הקפיצה את השימוש בטלגרם ובטוויטר, זאת לעומת השימוש באפליקציות ההיכרויות והקניות שצנחו. במקביל, אפליקציות התחבורה הציבורית WAZE ירדו ב-44% וב-46% בהתאמה בימיה הראשונים של המלחמה.

סוויפ אפ, חוקרים את עולם הרשתות החברתיות/מערכת וואלה!

מנויי דור 5 גולשים יותר, השימוש בטלגרם ובטוויטר מזנק בחסות המלחמה

על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2023 ב-27% כאשר מנויי דור 5 גולשים בממוצע כ-20% מאשר מנויי של דור 4. עם פתיחת המלחמה הגלישה זינקה ב-17%. עוד נמצא כי בחודש אוקטובר האחרון היו כמעט פי 6 מתקפות סייבר בהשוואה לחודש ספטמבר וכי 65% מהישראלים ציינו כי הם חוששים לפתוח קישורים הנשלחים אליהם. בגזרת האפליקציות, טיקטוק היא הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים, אינסטגרם רשמה עלייה של 12% לעומת פייסבוק שרשמה ירידה של 5%. מספר המשתמשים בוואטסאפ נותר ללא שינוי.

השימוש בטלגרם, שעד תחילת המלחמה נותר דומה לשיעורו בשנת 2022, זינק מפרוץ המלחמה בכ-60% במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי מתחילת המלחמה. כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה. אפליקציית X (טוויטר לשעבר) שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6% בלבד במספר המשתמשים, זינקה מפרוץ הלחימה ב-50% בנפח השימוש וב-20% במספר המשתמשים. כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31% מאשר בימי שגרה.

אפליקציות התחבורה הציבורית WAZE ומוביט שעד ה-7 באוקטובר שמרו על רמת שימוש זהה ל-2022, ירדו ב-44% וב-46% בהתאמה בימיה הראשונים של המלחמה. עם התמשכות המלחמה השימוש באפליקציות אלה הולך וגדל וכיום השימוש בשתיהן קטן בכ-10% בלבד מהשימוש שלהן בימי שגרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מאז ה-7 באוקטובר: השימוש בטינדר ירד, גם ההאזנות למוזיקה בספוטיפיי

טינדר, אפליקציית ההיכרויות הפופולרית רושמת ירידה שנתית של 13% במספר המשתמשים, כאשר בשבוע הראשון למלחמה צנחה האפליקציה ב-36%. אתרי האיקומרס השונים רשמו ירידה של 21% במספר המשתמשים בחודש אוקטובר ו-6% בחודש נובמבר. מספר המשתמשים באתר בוקינג צנח ב-63% בחודש שעבר, כאשר גם מספר ההאזנות למוזיקה דרך ספוטיפי בחודשים אוקטובר ונובמבר רשם ירידה של 32% ו-12% בהתאמה.

וויז. ShutterStock
WAZE – ירדה ב-44% בימים הראשונים של הלחימה/ShutterStock

היקף הטיסות חזר לרמתו הגבוהה מלפני הקורונה - וצנח שוב

עולם התעופה התאושש השנה באופן רשמי מהקורונה ואיתו גם הרומינג, כאשר בפעם הראשונה מאז קיץ 2019 אף נרשמה עלייה בשירותי הנדידה. עם פתיחת המלחמה וסגירת השמיים באופן כמעט מוחלט, היקף הטסים לחו"ל צנח משמעותית וחזר לרמתו הנמוכה של שיא תקופת הקורונה. בשנת 2023 עשרת היעדים הפופולריים ביותר עבור הישראלים היו: יוון, טורקיה, איטליה, ארצות הברית, קפריסין, צרפת, איחוד האמירויות, גרמניה, ספרד והאיים הקנריים ובריטניה. בחודש נובמבר השנה רשימת היעדים הפופולריים השתנתה מעט, כשבמקום הראשון ניצבת ארצות הברית, יוון שהייתה במקום הראשון ירדה למקום השני. במקום השלישי גרמניה ובמקום הרביעי קפריסין שעלתה מקום אחד אל מול ימי שגרה. טורקיה שהייתה במקום השני צנחה למקום החמישי. אחריה ברשימה: בריטניה איטליה, תאילנד, צרפת ואיחוד האמירויות שסוגרת את העשירייה הראשונה.

אך יש גם חדשות טובות: על פי ממצאי הסקר של yes ופלאפון עולה כי 47% מהישראלים ציינו כי הם מתכוונים לטוס בשנה הקרובה. לשם השוואה במרץ 2020 - שיא מגיפת הקורונה - רק 37% היו בטוחים כי יטוסו. ארצות הברית (36%), יוון (28%) ואיטליה (26%) הם שלושת היעדים הפופולריים ביותר עבור אלו ששוקלים לטוס לחו"ל בשנה הקרובה. אחריהם נמצאים יעדים אחרים באירופה: גרמניה, אנגליה, קפריסין, ספרד. את הרשימה סוגרות טורקיה ואיחוד האמירויות שמעוררות רמת עניין נמוכה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully