וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיופים ושקרים: הכנס שיצא מכלל שליטה בגלל שימוש ב-AI

שלג שפלטר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

2.1.2024 / 9:48

מארגני כנס מקצועי בתחום הפיתוח זייפו רשימת דוברות (בעזרת בינה מלאכותית), ועוררו סערה בקהילת המפתחים

אשת עסקים עצבנית במשרד. ShutterStock
דוברים רבים ביטלו את השתתפותם בכנס/ShutterStock

הייתם הולכים לכנס מקצועי שבו כל הדוברים נוצרו על ידי בינה מלאכותית? כנסים מקצועיים הם מקום שבו אנחנו מצפים להתעדכן במיטב הטכנולוגיות החדשות, ואנחנו סומכים עליהם שיהיו אמינים. למרות זאת, דווח לאחרונה בעיתונות על כנס DevTernity, שחוץ משמות משמעותיים מעולם הפיתוח כמו קלסי הייטאור, הציג גם רשימת דוברות מפוברקת לחלוטין.

הזיוף של אדוארדס

איך זה קרה? לפני שלוש שנים התעוררה ביקורת על הכנס שטענה כי הוא לא נותן במה למספיק דוברות. הפתרון של מארגן הכנס, אדוארד סיזובס, לפתרון הבעיה הייתה להמציא דוברות באמצעות AI. כמו כן, כשדוברת אמיתית החליטה לבטל את השתתפותה בכנס, השם שלה לא הוסר בכוונה מרשימת הדוברים. כך עלה בצורה מלאכותית מספר הדוברות בליין-אפ.

מראש, מארגני הכנס לא אפשרו לכל מאן דבעי להגיש הצעות להרצאה, וקיבלו את הטובות ביותר (גישת ה-Call for papers), אלא בחרו את רשימת המרצים לפי בחירה אישית שלהם ועל סמך הזמנה. כך, מראש נחסמה מראש האפשרות לדוברות רבות להצטרף לרשימת הדוברים, ומארגני הכנס לא עשו מאמצים כדי לאתר נשים נוספות שימלאו את הרשימה.

גרגלי אורוסז, בלוגר טכנולוגיה, עלה על הטריק של מארגני הכנס, ופרסם מאמר חריף נגדו. הדבר כמובן עורר סערה בקהילה, שבעקבותיה דוברים רבים ביטלו את השתתפותם, והכנס של השנה בוטל. במקור, מחצית מתוך 23 הדוברות והדוברים בכנס היו נשים - אבל רק אחת הייתה אמיתית: קריסטין האוורדס מ-AWS. כמו כן, נחשד כי אדוארדס זייף פרופיל פיקטיבי של בלוגרית טכנולוגיה נוספת שתקדם את הכנס. גם היא הוצגה כדוברת פיקטיבית.

בינה מלאכותית. ShutterStock
רשימה מזויפת הודות לבינה מלאכותית/ShutterStock

באות?

הרבה מהכנסים המקצועיים פועלים ביושרה ובהתאם לאמות מידה מקצועיות, ומציעים לכל אחת ואחד להציע רעיונות להרצאה - וכך לכולם יש סיכוי שווה להתקבל. אני מאמין שכל אחד יכול לדבר בכנסים על הנושאים המקצועיים שבהם הוא מתמחה ועל הנושאים שמעניינים אותו.

חושבות שיש לכן רעיון שאתן רוצות להציג בכנסים? רוצות לדבר מול קהל אבל אין לכן רעיון? יש קבוצות וקהילות שיכולות לעזור לכן בזה. "באות" היא קבוצת פייסבוק גדולה של נשים בטכנולוגיה שמנסה, בין היתר, לקדם גם דוברות בכנסים במגוון דרכים - מליווי אישי צמוד של מנטורית ועד קורסים שיעזרו להציג בכנס מול קהל. יש גם קהילות מקצועיות, למשל "נשות DEVOPS" בפייסבוק, שפונה לקהל המפתחות מהתחום. הקהילות המקצועיות בבנק הן גם דרך לשמוע על כנסים ולגבש הצעה, ומומלץ להשתמש בהן גם.

יש לכם עוד רעיונות איך אפשר לקדם השתתפות של דוברות ודוברים מהבנק בכנסים כאלו? נשמח לשמוע בתגובות.

שלג שפלטר, בשיתוף "הטכנולוגית", חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully