וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

⁨אינטל בהשקעה ענקית בישראל: 25 מיליארד דולר למפעל חדש בקרית גת

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 9:54

מדובר ב- 15 מיליארד דולר נוספים, מעבר להשקעה של 10 מיליארד דולר שהחלה בשנת 2019. ההשקעה החדשה מביאה את היקף ההשקעות הכולל של אינטל בישראל לכ-50 מיליארד דולר

אינטל. ShutterStock
אינטל/ShutterStock

אינטל וממשלת ישראל הגיעו להסכם על השקעה של 25 מיליארד דולר בהרחבת מפעל ייצור השבבים של החברה בקרית גת - כך מדווחת הבוקר (שלישי) ענקית השבבים האמריקנית. במסגרת ההסכם אינטל תשקיע בישראל סך של 25 מיליארד דולר. סכום זה מגלם בתוכו את ההשקעה של 10 מיליארד דולר עליה הכריזה החברה עוד בשנת 2019, קרי, הגדלה של 15 מיליארד דולר בהשקעה. במסגרת תוכנית ההשקעות אינטל תקים מפעל שבבים חדש ותקבל מענק בסכום של 3.2 מיליארד דולר, הפרוס על פני מספר שנים, והמהווה 12.8% מגובה ההשקעה.

לפי הודעת החברה, תוכנית ההרחבה של מפעל החברה בקרית גת היא חלק חשוב במאמציה של אינטל לטפח שרשרת אספקה גלובלית רחבה יותר, לצד השקעות מתמשכות ומתוכננות של החברה בייצור שבבים באירופה ובארה"ב. ההשקעה של אינטל בישראל תרחיב את הגישה של מדינת ישראל לטכנולוגיות מוליכים למחצה מתקדמות ותתמרץ פיתוח מיומנויות בהייטק בישראל; הדבר יועיל במיוחד לאקדמיה הישראלית ולטאלנטים המקומיים באזור הדרום, בו מתגוררים יותר מ-50% מעובדי אינטל בישראל.

בנוסף, ההשקעה עתידה לספק יתרונות כלכליים מקומיים משמעותיים, בהם יצירת אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים, העסקה של כוח אדם משמעותי בתחום הבניה במהלך ההתרחבות ועוד. כחלק מהסכם ההשקעה, אינטל התחייבה לרכש מספקים ישראליים בהיקף של של 60 מיליארד שקלים במהלך העשור הקרוב.

לדברי דניאל בן עטר, סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית, מנכ"ל משותף של ארגון הייצור העולמי של אינטל ומנכ"ל משותף של אינטל ישראל: "הרחבת פעילות הייצור שלנו בקריית גת היא מקור אדיר לגאווה עבור העובדים שלנו בישראל, וביטוי נוסף למחויבותם הבלתי מעורערת למצוינות. תמיכת ממשלת ישראל תאפשר לנו להמשיך לבסס את היכולות שלנו כדי להבטיח שישראל תישאר מרכז עולמי של טכנולוגיית מוליכים למחצה והון אנושי מעולה".

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית, הביע לפני מספר ימים בראיון שקיים ברשת פוקס, תמיכה מרגשת בעובדים בישראל והדגיש את מחויבותה העמוקה של אינטל לישראל. בין היתר ציין גלסינגר: "הישראלים הם האנשים הכי עמידים בעולם. למרות הקרבות, הם לא פספסו ייצור של אף פרוסת סיליקון או התחייבות שהיתה להם לפיתוח מוצרים; הם העם הקשוח ביותר שיש. בגלל זה אנחנו שם כבר 50 שנה. היינו חברת ההיי-טק הראשונה שהגיעה לישראל והתחילה את הטק ניישן. הם אנשים עמידים ואנחנו תומכים בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully