וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: רובוט שיילחם בזיהומים בבתי חולים

רובוט אוטונומי חדש, העושה שימוש באור UV-C, עשוי להקל על תופעת הזיהומים בבתי החולים, והוא כבר מציג תוצאות מרשימות במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מוביל בארץ

רובוט שנלחם בזיהומים ייכנס לבתי החולים בישראל. יחצ,
רובוט שנלחם בזיהומים ייכנס לבתי החולים בישראל/יחצ

מדי שנה מתים בישראל אלפי מטופלים כתוצאה מזיהומים נרכשים בבתי חולים. שיטות החיטוי המקובלות אינן יעילות מספיק. רובוט אוטונומי חדש, העושה שימוש באור UV-C, עשוי לשנות את התמונה, והוא כבר מציג תוצאות מרשימות במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים מוביל בארץ.

Robotize, חטיבת הרובוטיקה של חברת הטכנולוגיה הוותיקה בישראל "מיטווך", החלה לשווק בבלעדיות רובוטים לחיטוי אוטונומי, המיועדים לבתי חולים ולמוסדות רפואיים. מדובר ברובוט החיטוי UVD-Robot של חברת הרובוטיקה Blue Ocean Robotics, הנחשב למתקדם וליעיל מסוגו בעולם.
בית החולים הראשון בישראל שהתחיל לעשות שימוש ברובוט הוא "שערי צדק" ו- Robotize מסייעת באינטגרציה ובתפעול של הפתרון החדשני. לאחר פיילוט מוצלח של מספר חודשים במחלקה לטיפול נמרץ, בבית החולים מדווחים שכבר ניכרת הפחתה משמעותית בהידבקויות במחלקה.

השימוש בפתרונות רובוטים מסוג זה כבר מוכר על ידי הממסד הרפואי הבינלאומי ככלי ראשון במעלה במלחמה כנגד הזיהומים בבתי החולים. על פי חברת המחקר Research And Markets שוק רובוטי החיטוי צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 19.9% ולהגיע ב-2030 להיקף של 12.79 מיליארד דולר.

זיהומים נרכשים בבתי חולים (Hospital Acquired Infection - HAI) הם זיהומים בהם נדבקים מטופלים במהלך שהותם בבית החולים, והם עלולים להיגרם על ידי זנים רבים של וירוסים, חיידקים, פטריות וטפילים. לפי הערכת משרד הבריאות בישראל מתים בכל שנה מעל ל-4,000 מטופלים מזיהומים נרכשים בבתי חולים.

רובוט נגד זיהומים נכנס לשימוש בבתי החולים. יחצ,
רובוט נגד זיהומים נכנס לשימוש בבתי החולים/יחצ

אחת הסיבות לריבוי הפתוגנים ברחבי בית החולים נעוצה בדרכי החיטוי הבלתי יעילות. בדיקות שנערכו, ובהן נעשה שימוש בג'ל פלורוסנטי החושף פתוגנים, העלו כי רק 29% מהמשטחים השמישים (high touch surfaces) עוברים חיטוי באופן יסודי.

הרובוט UVD-Robot פותח בדיוק כדי לתת מענה לבעיה הזו. הרובוט עושה שימוש בקרינת UV-C, רצועת תדרים בתוך ספקטרום האור האולטרה-סגול. תדר זה התגלה כבעל יכולות חיטוי רבות עוצמה. הקרינה למעשה פוגעת במולקולות ה-DNA של חיידקים וה-RNA של וירוסים, באופן שאינו מאפשר להם להתרבות ומשמיד אותם.

השימוש באור לצורך חיטוי מאפשר כיסוי מהיר ומלא יותר של המשטח והגעה לאזורים חבויים כמו סדקים, חריצים ושקעים, באופן שאינו תמיד אפשרי באמצעות חומרי חיטוי קונבנציונאליים. החידוש ב-UVD-Robot הוא בכך שהוא פועל באופן אוטונומי לחלוטין. בדרך כלל, שימוש ידני במנורות UV-C הינו מסורבל ואיטי ומצריך שינוי מתמיד של זווית המקרן.

ה-UVD-Robot מסוגל לחטא באופן מלא חדר בבית חולים תוך 10 דקות מבלי להחסיר משטח חשוד אחד. מאחר שקרינת UV-C הינה מסוכנת לבני אדם, דגש מיוחד ניתן להיבטים הבטיחותיים. הרובוט מצויד בחיישנים המאפשרים לו לזהות בני אדם בסביבתו ולחדול מיידית מפעולתו.

הרובוט משמש בבתי חולים רבים ברחבי העולם ומציג יעילות מרשימה. לפי הנתונים, שימוש ברובוט באופן יומיומי הוביל תוך חודשים ספורים לירידה של 99.5% בעומס הביולוגי באזורי המתנה במחלקות אף, אוזן, גרון ושל 100% באזורי המתנה במחלקות אונקולוגיות ואורתופדיה, וכן ירידה של 100% בחדרי ניתוח ובחדרי מאושפזים. כמו כן, הרובוט הוביל לירידה של 77% בעומס הבקטריאלי במחלקות אשפוז נמרץ, שהן האזורים המועדים ביותר לזיהומים נרכשים.

אמנון אבי-גיא מנכ"ל Robotize: "זיהומים נרכשים הם אחת מהבעיות הכאובות ביותר בבתי חולים, וישנו קושי גדול להתמודד איתם. הרובוט האוטונומי UVD-Robot הוא 'שובר-שיוויון' במלחמה הזו. הוא הוכח כיעיל מאוד בהשמדת הפתוגנים, וזה מיתרגם גם להפחתת התמותה כתוצאה מזיהומים נרכשים וגם לחיסכון בעלויות על המערכת הרפואית."

  • עוד באותו נושא:
  • זיהומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully