וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רובוט תקף עובד טסלה במפעל החברה

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 13:58

מהנדס תוכנה העובדה עבור חברת המכוניות החשמליות של אילון מאסקט סלה, נפצע כשרובוט ייצור מקולקל פגע בו ונעץ בו את טפרי המתכת שלו. התמחותו של המתכנת הייתה רובוטים שתפקידם לחתוך אלומיניום ליצירת חלקים למכוניות. התאונה לא הייתה ידועה לציבור במשך זמן רב

מפעל טסלה באוסטין, טקסס. רויטרס
מפעל טסלה באוסטין, טקסס/רויטרס

מהנדס תוכנה של טסלה נפצע, כשהותקף בידי רובוט תעשייתי על רצפת הייצור של יצרניות המכוניות החשמליות טסלה, במפעל החברה באוסטין, טקסס לפני כשנתיים. לפי עדויות ראיה, על אף ששניים מהרובוטים, שתפקידם הוא לחתוך חלקי מכוניות מיריעות אלומיניום הושבתו כדי שהמתכנת וצוותו יוכלו לעבוד עליהם - ככל הנראה, רובוט שלישי נותר פועל - ופגע במתכנת, בתאונה שאירעה כבר לפני שנתיים.

התאונה נודעה לציבור רק לאחרונה. על פי הדיווח של אתר The Information, דו"ח תאונה הוגש לרשויות הפדרליות ורשויות הבריאות במחוז טרוויס. העובד, נפצע בידו, ואילו חברו מיהר ללחוץ על כפתור החירום המכבה את הרובוט.

העובד הפצוע גם מעד לתוך פיר שנועד לסילוק פסולת אלומיניום. לטענת טסלה, העובד לא ספג פציעות שמנעו ממנו לחזור לעבודה. ראוי לציין כי כבר הועלו טענות בעבר לגבי רמת הבטיחות בעבודה במפעלים של טסלה, כשמידע מצביע על מקרי פציעה רבים יותר לעומת החציון התעשייתי.

חברת המכוניות החשמליות גם ספגה בעבר ביקורת לגבי רמת הבטיחות לעובדים בה ולמדיניות הדיווח שלה. לשם המחשה, במפעל הגיגה-פקטורי של החברה, ממוצע הפציעות הוא מקרה אחד ל-26 עובדים, ואילו אצל יצרניות רכב גדולות אחרות ממוצע הפציעות הוא מקרה אחד ל-38 עובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully