וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובר של נאס"א תיעד זריחה ושקיעה על פני מאדים

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 9:41

קיוריוסיטי, רכב החלל של סוכנות החלל האמריקנית, צילם של שני סרטונים קצרים שמציגים יממה על הכוכב האדום משתי זוויות שונות. צפו

בווידאו:הגשושית "התמדה" נחתה על מאדים/רויטרס

הרובר קיוריוסיטי (בעברית: "סקרנות"), או בשמו הרשמי "המעבדה המדעית במאדים", הוא הגדול מבין רכבי השטח שנשלחו לחקור את כוכב הלכת מאדים. קיוריוסיטי מאובזר בציוד תקשורת וכלים מדעיים משוכללים, הכוללים בין השאר מצלמות, ספקטרומטרים, גלאי קרינה, חיישני סביבה וחיישנים אטמוספריים. ב-8 בנובמבר, הצוות של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א החליט להשתמש במצלמות של הרובר כדי להקליט 12 שעות של תמונות ברצף, בתקווה ללכוד עננים או סופות אבק שיחשפו יותר על מזג האוויר של כוכב הלכת האדום.

כשהתמונות הגיעו לאחרונה לכדור הארץ לאחר הצירוף, המדענים לא ראו מזג אוויר חריג במיוחד, אך צמד הסרטונים שיצר רכב החלל כן לוכדים את חלוף הזמן. הסרטונים, שנמתחים מ-5:30 בבוקר עד 17:30 אחר הצהריים לפי הזמן המקומי, מראים את הצללית של הרובר משתנה כשאור היום משתנה עד שקיעת השמש (אורך יממה במאדים הוא כמעט כמו שלנו: 24 שעות ו-37 דקות - רק כחצי שעה יותר מן היממה בכדור-הארץ).

יממה על פני מאדים. NASA/JPL-Caltech, אתר רשמי
רכב החלל לוכד יממה על אדמת מאדים/אתר רשמי, NASA/JPL-Caltech

הסרטון הראשון (למעלה), המציג תמונות מהמצלמה הקדמית, מסתכל דרום-מזרח לכיוון עמק שנמצא על הר אאוליס מונס (מכונה גם הר שארפ). כאשר השמים מתבהרים בזריחה, הצל של הזרוע הרובוטית של הרובר באורך 2 מטר נע שמאלה, והגלגלים הקדמיים יוצאים מהחשיכה משני צידי הפריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יממה על פני מאדים. NASA/JPL-Caltech, אתר רשמי
הנוף של המצלמה האחורית שמביטה לכיוון צפון-מערב במורדות הר שארפ/אתר רשמי, NASA/JPL-Caltech

הסרטון השני מראה את הנוף של המצלמה האחורית שמביטה לכיוון צפון-מערב במורדות הר שארפ לעבר קרקעית מכתש. ולפני שתקפצו לקונספירציות, בנאס"א מסבירים כי כתם שחור קטן המופיע משמאל באמצע הסרטון, במהלך הפריים ה-17, נגרם כתוצאה מקרן שמש שפגעה בחיישן המצלמה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully