וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשקט בשקט: אפל שברה מסורת בת 12 שנה

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 10:53

מה קורה מאחורי הקלעים? שנת 2023 הסתיימה - ולא הביאה איתה, לראשונה, אייפד חדש. הסיבות עשויות להיות מגוונות, ואל תמהרו להספיד את הקטגוריה

אפל. ShutterStock
אפל/ShutterStock

14 שנים חלפו מהיום בו עמד סטיב ג'ובס על הבמה בשידור חי והציג לעולם בפעם הראשונה את האייפד - מכשיר שטוח שנראה כמו אייפון ענק, אבל כזה שלא יכול להוציא שיחות. "כולם משתמשים בלפטופ ובסמארטפון ולאחרונה עלתה השאלה, האם יש מקום לקטגוריה שלישית של מכשירים באמצע, משהו בין לפטופ וסמארטפון?", שאל ג'ובס. התשובה היחידה באותה התקופה לשאלה הייתה הנטבוקים, מחשבים ניידים קלים וזולים בגודל 10 אינץ'. ואם תהיתם, ג'ובס זלזל בנטבוקים: "אין משהו שהם טובים בו", אמר, והתייחס לאייפד כאל "מכשיר קסום ומהפכני".

כעת, בלי שנשים לב, לראשונה, אפל שברה שגרה בת 12 שנה ולא שחררה שום אייפד חדש בשנת 2023. מאז הושק, האייפד היה מוצר מוביל ואבן יסוד באסטרטגיית החברה, כשבאופן עקבי היא שחררה לפחות דגם אחד חדש בכל שנה. בשנים האחרונות, אפל אף הגיעה לשיא של ארבעה דגמי אייפד חדשים לשנה. הפעם האחרונה שלא ראינו אייפד חדש הייתה דווקא ב-2009, אך הסיבה אז הייתה פשוטה - הקטגוריה טרם הושקה.

אייפד פרו. ShutterStock
אפל שברה שגרה בת 12 שנה ולא שחררה שום אייפד חדש בשנת 2023./ShutterStock

שחרור האייפד האחרון היה באוקטובר 2022, והחומרה היחידה הקשורה לאייפד ששוחררה ב-2023 הייתה ה-Apple Pencil עם חיבור USB-C. מצידה של אפל, כך נראה, ההפסקה יכולה לסמן נקודת מפנה וכניסה למחשבה מחדש לגבי עתידו של המכשיר, שכן עם ההתפתחות המתמדת והאימוץ הנרחב של האייפד, הרצון של לקוחות רבים לשדרוגים תכופים פחת.

עוד סיבה אפשרית להפסקה היא הביקורת שהוטחה באפל על המורכבות הגוברת של סדרת האייפד והשאלות לגבי הכיוון של מערכת ההפעלה iPadOS, ועצירה של הכרזות בקטגוריה עשויה, בתקווה, להביא אלינו עיצוב חדש לאייפד וכיוון ברור יותר בעתיד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בינתיים, על פי שמועות ותחזיות אנליסטים, 2024 צפויה להיות שנה משמעותית בהרבה עבור סדרת האייפד. כל דגם, מהאייפד הבסיסי ועד אייפד פרו, צפוי לקבל רענון חומרה. בנוסף, השמועות מדברות על הצגת אייפד Air בגודל 12.9 אינץ', מה שיכול להוביל לשיא של שישה דגמי אייפד חדשים באותה שנה. הדגם המתקדם ביותר, האייפד פרו, צפוי להגיע עם שורה של חידושים, כולל צג OLED ושבב M3.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully