וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Zefone 10 של אסוס: אנדרואיד קטן וחריג בנוף

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 10:25

הסקירה הזו אמנם נכתבת באיחור מה, אבל ה-Zenfone 10 של אסוס הוא לא סמארטפון שיכולנו להתעלם ממנו. זהו סמארטפון אנדרואיד קטן, מהקטנים שאפשר למצוא בישראל בייבוא סדיר, והוא סמארטפון מסקרן ושונה מהרגיל לא רק בגודלו. לא נבדוק? בטח שכן.

ASUS Zenfone 10. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ASUS Zenfone 10/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

עיצוב ומבנה

קודם כל, ה-Zenfone 10 הוא אכן סמארטפון קטן. גודל המסך הוא 6 אינץ', והוא קומפקטי וממש נוח לאחיזה ביד, אבל לא רק בגלל הגודל: הגב שלו עשוי גומי קשיח קצת מחוספס ונעים מאוד למגע בירוק בהיר, וה-Zenfone 10 גם מתהדר בצבעים לא שגרתיים נוספים כמו אדום וכחול. מגניב.

אסוס הביאו לכאן גם את נגיעות העיצוב המוקפדות שלהם מקווי המחשבים הניידים, ויש בגב עוד כמה פרטים קטנים שהופכים אותו ליוצא דופן, במיוחד אם אתם חדי עין: מלבד שם המותג, חצים אדומים קטנים מצביעים על עדשות המצלמות הגדולות שאגב, קבועות ישירות בגב ללא "במה" כמו אצל סמארטפונים אחרים וכמובן המבזק. עוד יש את הלוגו הקטן של אסוס בפינה הנגדית, וזהו. באריזה מצאנו גם קייס פלסטיק שחור, שהוא איכותי מאוד ויגן לכם על המכשיר, אבל הוא מסתיר את הגב הצבעוני היפה.

בצלע הימנית נמצא את כפתור ההפעלה השקוע שהוא גם קורא טביעות אצבע, ואת כפתור הווליום מעליו, שלטעמי הוא ממוקם קצת גבוה מדי. גם כאן יש כמה עיטורים קטנים עבור חדי העין. בראש המכשיר הפתעה נעימה: שקע אוזניות! בתחתית נמצא את שבכת הרמקול, שקע ה-USB-C ומגירת ה-SIM, שכוללת מקום לשני כרטיסי SIM אבל בלי מקום לכרטיס זיכרון.

חזית ה-Zenfone 10 רובה ככולה מסך עם שוליים דקים יחסית ורמקול אפרכסת תחת שבכה דקיקה, המצלמה החזיתית יושבת בפינה השמאלית העליונה, והתחושה הכללית של המכשיר היא טובה, נוחה ונעימה ביד בזכות כל מה שציינו, גם לבעלי כפות ידיים קטנות. ועוד מילה אחרונה על הממשק של הטלפון: הם בנו כאן "ציפוי" דק יחסית לאנדרואיד ולא עמוס, שהשפה העיצובית שלו מתכתבת עם הגופנים ועם העיצוב הכללי של המכשיר שזה מקסים ויפה. שאפו לטאיוואנים.

ASUS Zenfone 10. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ASUS Zenfone 10/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

תמונה וצליל

ל-Zenfone 10 יש מסך Super AMOLED קטן (גודל שטח הצפייה המעשי הוא 5.92 אינץ') אך משובח, עם רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים וקצב רענון של עד 120 הרץ. עם בהירות גבוהה וצבעים מדוייקים (שאסוס גם מאפשרים לכייל ולהתאים לתרחישים שונים) ועמוקים, ועם חדות נאה, המסך הזה אמנם לא גדול ובעל נדל"ן, אבל בשטח הקטן שלו הוא נותן חוויית צפיה טובה מאוד.

גם מחלקת הצליל לא מפגרת מאחורי מחלקת החוזי. שני הרמקולים הקבועים בו (בתחתית ובאפרכסת) נותנים צליל נקי וחזק להפתיע יחסית לגודלו של הטלפון. אסוס גם הוסיפו אקולייזר שמשדרג עוד יותר את חוויית הצליל, בעזרת עיבודים מבוססי שימוש (מוזיקה, משחקים וכו'), מה שמשדרג אף יותר את חוויית המולטימדיה של המכשיר, במיוחד אם גם כוללים את שקע האוזניות. מה שכן, לא ראינו כאן תמיכה בדולבי אטמוס, כמו שרואים בהרבה טלפונים חדישים כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מצלמה

בעקבות ההצלחה במחלקות האחרות, היו לי ציפיות גדולות מהמצלמה של ה-Zenfone 10, אבל הן קצת התבדו. על הנייר, מערך הצילום של האסוס הוא יותר מסביר: מצלמת 50 מגהפיקסל ראשית עם מפתח צמצם של f/1.9 וגודל חיישן של 1/1.56 אינץ' ומערכת ייצוב "גימבל" ייחודית, לצד עדשת 13 מגהפיקסל רחבה, ויכולת צילום וידאו ב-8K. המצלמה הקדמית אגב, היא מצלמת 32 מגהפיקסל רחבה ואיכותית גם היא. מערכת הייצוב הייחודית אמורה הייתה לספק תוצאות יוצאות דופן בצילום לילה. הבעיה עם ה-Zenfone 10 היא עיבוד התמונה.

אסוס הכניסו כאן עיבוד בינה מלאכותית כבד, גם בתמונות לילה, שיוצר מראה מלאכותי משהו. התמונות מוארות ומאוזנות לכאורה, אבל יש בהן משהו לא טבעי במראה. כך למשל שילוט מואר נראה מעוות קמעה. וגם פרטים אחרים בתמונה לא נראים טבעיים.

גם בתמונות יום, העיבוד מוגזם - ראו למשל בתמונות הלנטנה, הצבעוניות מוגברת ועם רווייה מוגזמת עד כדי אובדן פרטים. יחד עם זאת, הפירוט במצב זום גבוה די הרשים אותי. מנגד, צילום הווידאו של המצלמה הוא בכלל לא רע, והייצוב עובד מצוין. דווקא לצילומי וידאו אקראיים, המצלמה של ה-Zenfone 10 היא בחירה טובה, אבל לא לצלמי סטילס שמחפשים מראה טבעי.

ASUS Zenfone 10. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ל-Zenfone 10 יש מסך Super AMOLED קטן (גודל שטח הצפייה המעשי הוא 5.92 אינץ') אך משובח/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים

בכל הנוגע לביצועים - ה-Zenfone 10 כמה קטן, ככה גדול: אסוס דחפו פה מתחת למכסה המנוע של המסארטפון פיקנטו הזה מעבד סנאפדרגון 8 דור 2, עם ליבת ביצועים שמגיעה עד 3.2 גיגההרץ, עוד ארבע ליבות קריו גולד של 2.8 גיגההרץ ושלוש ליבות נוספות למשימות שאינן עתירות ביצועים, לצד תצורה של 8 או 16(!) גיגהבייט זיכרון, וזה בהחלט ניכר:

במבחן האקסטרים של Wild Life מבית 3Dmark, מבחן הביצועים הקבוע שלי - הוא הוציא 3279 נקודות, מה ששם אותו במקום טוב יותר בתוצאות מ-79 אחוזים משאר המכשירים הנבדקים, ובמבחן Solar Bay החדש והמורכב יותר, הוא הוציא נתון מהמם של 5,421 נקודות, שהיה בין הציונים הכי טובים למכשיר הזה בכלל (יותר טוב מ-96 אחוזים ממכשירי Zenfone 10 אחרים), ויותר טוב מ-64% מכלל המכשירים הנבדקים במבחן ועם קצבי פריימים יפים.

המשמעות של כל המספרים בפסקה הקודמת למי שלא רוצה להסתבך היא שה-Zenfone 10, הוא מפלצת ביצועים קטנה, ותוכלו לבצע איתו גם משימות מורכבות כמו משחקים ועריכת וידאו ללא קשיים. אגב, נציין שיש לו כמה מצבי פעולה, וכמובן שבדקנו את המבחן על מצב ביצועים גבוהים, והוא מפעיל את המצב אוטומטית אם הוא מזהה אפליקציה תובענית או שניתן להפעילו לפי דרישה.

אסוס הוסיפו כאן גם תמיכה בחיבור כפול לרשת Wi-Fi 6e ועוד שפצורים חמודים הלקוחים מהניסיון שלהם בעולם הגיימינג, וזה גם מוסיף לחוויית השימוש החלקלקה גם כך, וזה נהדר.

Zenfone 10. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
על הנייר, מערך הצילום של האסוס הוא יותר מסביר: מצלמת 50 מגהפיקסל ראשית עם מפתח צמצם של f/1.9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

האפשרות לבחור בין מצבי פעולה שונים גם מבטיחה חיי סוללה ארוכים על אף הסוללה הצנועה יחסית בגודלה, של 4300 מיליאמפר/שעה. ה-Zenfone 10 יחזיק לכם בשקט כמה ימים במצב המתנה או שינה ומעל ליומיים בשימוש אינטנסיבי יותר, שזה מרשים. אז גם בסעיף חיי הסוללה אין לנו ממש תלונות, על אף הסוללה הפיזית הקטנה יחסית - אסוס סוחטים אותה עד הסוף, וגם מנהלים אותה היטב מבחינת שמירה על אורך חיים לאורך זמן עם יכולות ניהול והגדרות מתקדמות.

השורה התחתונה

ה-Zenfone 10 הוא סמארטפון אנדרואיד נפלא כמעט מכל בחינה אפשרית. העובדה שהוא קטן מאפשרת אחיזה נוחה, יש לו עיצוב ונוכחות שונה מהרגיל בזכות צבעים וחומרים ייחודיים, חיי הסוללה שלו טובים, הביצועים מעולים, והמסך - דבש. הוא היה עשוי להיות סמארטפון האנדרואיד הקטן המושלם, אלמלא הנפילה המאכזבת עם המצלמה. בכנות, עיבוד היתר והרוויה המוגזמת בתמונות בכמעט בכל תנאי תאורה ממש אכזבו אותי. בצילום וידאו הוא דווקא סבבה לחלוטין, ואפילו מצלם ב-8K. אם אסוס יתקנו את הפגם הזה עם בניה מחדש של אפליקציית המצלמה המובנית, הוא יכול להיות הטלפון המושלם לכל צורך אפשרי.

סעיף הטרוניה היחיד הנוסף הוא המחיר שלו, שבארץ קצת גבוה: כ-3500 שקלים, מחיר שמתחרה בגלקסי S או באייפון. עם כל הכבוד, אסוס מותג פחות מוכר בתחום ואולי היה טעם למיצוב ומחיר טיפה יותר ידידותי. אבל אם תחליטו להשקיע, בניכוי המצלמה המעט בעייתית - ה-Zenfone 10 יהיה השקעה טובה עם חוויית שימוש יומיומית נפלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס
  • asus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully