וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'קים? הפתרון הדיגיטלי שמאפשר תשלום ללא תפיסת מסגרת

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 11:20

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית: למה הסטודנטים נדרשים לשלם יותר על שכר הלימוד אם הם רוצים לפרוס אותו לתשלומים? הכירו את הטכנולוגיה הישראלית שמציעה פתרון

סטודנטים מקשיבים להרצאה. ShutterStock
סטודנטים מקשיבים להרצאה/ShutterStock

סטודנטים התחילו השבוע את שנת הלימודים האקדמית. רבים מהם נדרשו כבר לבצע תשלום ראשון, עוד טרם פתיחת שנת הלימודים, ובחודש ינואר הקרוב יידרשו להתחיל לפרוס את התשלומים. סטודנטים רבים מתקשים לשלם את שכר הלימוד, שעומד על עשרות אלפי שקלים, בפעימה אחת. רוב מוסדות הלימוד דורשים מהנרשמים לשלם את שכר הלימוד בפעימה אחת או בפריסה לתשלומים אשר כרוכה בתוספת תשלום.

כמה יעלה לכם לפרוס את תשלום שכר הלימוד?

באוניברסיטאות, שם שכר הלימוד עומד על 11,296 שקלים, ניתן לשלם באמצעים שונים. אם תחליטו לשלם את הסכום כולו כבר בחודש ספטמבר, תקבלו הנחה של 2.5%. אם תרצו לשלם באמצעות כרטיס אשראי תידרשו לשלם עמלת דמי טיפול - הנעה בין 0.8% באוניברסיטת תל אביב ל-1% באוניברסיטה העברית. אם תרצו לשלם בשוברים, תידרשו לגשת לבנק הדואר או לבנק ועדיין תידרשו לשלם עמלת דמי טיפול.

במרכז הבינתחומי בהרצליה, שכר הלימוד עומד על 47,900 שקלים, אבל רק אם תשלמו את הסכום כולו במזומן, אם תחליטו לפרוס לשישה תשלומים, שכר הלימוד יעמוד על 48,542 שקלים. עלות פריסה של למעלה מ-600 שקלים(!).

פריסה של שכר הלימוד על פני כמה חודשים באמצעות כרטיס האשראי תתפוס לסטודנטים את המסגרת. גם מי שבוחר לשלם באמצעות הוראת קבע יכול לגלות שהבירוקרטיה לא תמיד מקלה והטיפול בהקמת הוראה כזו עדיין לא פשוט מספיק ומצריך שליחת טפסים להנהלת החשבונות ואף הגעה פיזית לבנק או למשרדי האוניברסיטה/ המכללה.

צ'ק. ShutterStock
"הצ'ק הדיגיטלי מקדם בנק ישראל מזה כשנה וזו כחלק מפתיחת שוק התשלומים בישראל"/ShutterStock

אז איך זה שבשנת 2023 הסטודנטים, שאולי הכי צריכים את הפריסה לתשלומים ואת ההקלה בתשלום שכר הלימוד נשארים מאחור?

מ', סטודנטית שצפויה להתחיל את שנת הלימודים הקרובה, אומרת שדווקא היא, שמשלמת בעצמה את תשלומי שכר הלימוד ולא ההורים, הייתה מצפה שהמוסדות ילכו לקראתה, "אם הייתי יכולה לשלם את כל שכר הלימוד לפני פתיחת שנת הלימודים, ככל הנראה לא הייתי צריכה את ההנחה. זה פשוט הזוי שמטילים עלינו עוד מס, רק כי אין לנו יכולת לשלם עשרות אלפי שקלים בבת אחת".

המוסדות שמצאו פתרון

מספר מכללות בארץ מצאו פתרון שמאפשר תשלום דיגיטלי ופריסה לתשלומים, ללא תפיסת מסגרת האשראי - צ'ק דיגיטלי של חברת וי צ'ק (V-CHECK) הישראלית. ליאורה חן ממכללת INT מסבירה כי סטודנטים רבים מחפשים דרכים יצירתיות לתשלום שכר הלימוד בצורה כזו שלא תתפוס להם את מסגרת האשראי וגם לא תגרור חיובים נוספים.

"סטודנטים רבים היו מבקשים לשלם בצ'קים כי התשלום הגיע מההורים או שתשלום בכרטיס אשראי היה תופס להם את כל המסגרת", אומרת חן. "חיפשנו פתרון שמצד אחד יאפשר לסטודנטים את הגמישות ונוחות של התשלום בצ'קים ומהצד השני שיהיה דיגיטלי וקל לשימוש".

הפתרון אפשר להם עם תחילת הלחימה ודחיית פתיחת שנת הלימודים, לדחות את מועדי התשלום בלחיצת כפתור. מ' הסטודנטית אומרת, כי "מצופה היה שבשנת 2023, כל המוסדות האקדמיים יעדכנו גרסה ויאפשרו תשלום בצורה טכנולוגית, ללא עמלות נוספות". את הצ'ק הדיגיטלי מקדם בנק ישראל מזה כשנה וזו כחלק מפתיחת שוק התשלומים בישראל לתחרות גבוהה יותר, גם בהעברות תשלומים בין אנשים או גופים וגם בתשלומים מיידים שצפויים להיכנס לישראל בשנה הקרובה.

קובי רם, מנכ"ל וי- צ'ק: "שוק התשלומים בארץ עובר שינויים רבים ומתאים את עצמו לשנת 2023. אחד הנושאים הרלוונטיים ביותר הוא הצ'ק הדיגיטלי ויצירת פתרון תשלומים דיגיטלי ובטוח שאינו דורש בירוקרטיה ומסירה פיזית. בוי-צ'ק זיהינו את הצורך לפתרון הזה לפני מספר שנים והחלנו לפתח את הצ'ק הדיגיטלי הראשון בישראל. כיום כבר למעלה מ22,000 לקוחות משתמשים בצ'ק הדיגיטלי שלנו באופן קבוע". את הצ'ק הדיגיטלי מקדם בנק ישראל מזה כשנה וזו כחלק מפתיחת שוק התשלומים בישראל לתחרות גבוהה יותר, גם בהעברות תשלומים בין אנשים או גופים וגם בתשלומים מיידים שצפויים להיכנס לישראל בשנה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'קים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully