וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישול בחשמל ושעון חכם לכלב: תערוכת CES 2024 - היום ה-1

ניב ליליאן, לאס וגאס

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 12:22

ביום המקדים הראשון לתערוכת CES שתפתח רשמית ביום שלישי, מצאנו שעון חכם לכלבים, מכשירי בישול מוזרים וגם טלסקופ לאנשים שרוצים לצפות בכוכבים אבל לא יודעים איפה להתחיל. שליח "וואלה!" לווגאס מדווח על הפיתוחים המעניינים מתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם

CES 2024. רויטרס
CES 2024/רויטרס

היום הראשון של תערוכת CES הוא למעשה יום מינוס אחד, כי התערוכה עצמה נפתחת רק ביום שלישי, ה-9 בינואר, כאשר מחר (יום שני, לפי שעון חוף מערבי), הוא יום שמוקדש להכרזות ומסיבות עיתונאים, אבל לפני שהתחילו מסיבות העיתונאים הרשמיות, הנהלת תערוכת CES (שהיא גם זו שמארחת אותנו, גילוי נאות) עורכת אירוע בשם CES Unveiled - שבו נחשפות כבר הטכנולוגיות העיקריות שיוצגו בתערוכה.

אם לשפוט בהסתובבות בין הדוכנים של CES Unveiled, רובוטים, מכוניות מעופפות, בינה מלאכותית ושאר הירקות המוכרים מפנים את מקומם לשיפור איכות חיים, נוחות ובריאות שלנו ושל היקרים לנו ובעיקר פנאי.

אם הכלב הוא ידידו הטוב של האדם, לא מגיע לו שעון חכם גם? אז מוצר בשם Minitailz מציע שעון חכם לכלבים, וליתר דיוק - קולר חכם, שבקרוב יוצע גם לחתולים. הקולר החכם מכיל רכיב GPS לאיתור חיית המחמד שלכם דרך אפליקציה בכל עת, אבל זה לא חדש. מה שכן חדש במוצר הזה, הוא גם ניטור דופק של הכלב, בדומה למה ששעונים חכמים עושים בשבילנו, ניטור פעילות ואפילו זיהוי של בעיות קצב בלב של הכלב שלכם, חלילה. הוא יעלה כמאה דולרים בהזמנה ישירות מהיצרן, חברת Invoxia תמורת מאה דולרים. הגירסה לחתולים תהיה זמינה במרץ.

Minitailz - שעון חכם לכלב. רויטרס
קולר חכם, שבקרוב יוצע גם לחתולים./רויטרס

מהעובדה שמעבר שלם הוקדש רק להן, המיקוד של CES 2024 יהיה גם במטבח - וגיליתי פה כמה הפתעות וטכנולוגיות מעניינות שמוקדשות לבישול מזון, חלקן מהפכניות ממש. נתחיל עם הפיתוח של Revolution חברה שרוצה לחדש משהו די טריוויאלי במטבח: גוף הלהט. מסתבר שגופי הלהט המוכרים לנו משנים מטוסטרים ותנורים, הם בכלל פיתוח שלא התקדם הרבה מאז המאה ה-19.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
@nivlilien שעון חכם לכלבים? למה לא. אחד הדברים הראשונים שנתקלתי בו ב-CES Unveiled הוא קולר חכם לכלבים ובקרוב גם לחתולים, המודד את פעילות הלב שלהם, פעילות כללית כמו אכילה, שינה וריצה ויכול גם לאתר בעיות קצב בלב של הכלב שלכם. #pets #dogsoftiktok #cats #catsoftiktok #animalhealth #pet #smartwatchdog #theuplink #ces #ces2024 #cesunveiled #כלבים #חתולים #וטרינריה #חיות #חיותמחמד #בריאותלחיות #שעוןחכם #קולר #החיבור ♬ original sound - nivli

לבשל בחשמל ישיר

Revolution Cooking פיתחה טכנולוגיה בשם InstaGLO שמלהיטה את גוף החימום בשניות ספורות, במקום הדקות הארוכות שלוקח לגוף חימום מסורתי להתחמם. ב-2019, היא יצאה עם המוצר הראשון שלה, R180, שנמכר כטוסטר עילי, שמסוגל לקלות במהירות מוצאי מאפה מבחוץ מבלי לייבש אותם מבפנים.

כעת היא הכריזה על מוצר חדש, המשלב את גוף החימום המהפכני שלה במיקרוגל, והופך אותו בעצם למכשיר בישול משולב, של בישול מהיר המשולב בקלייה מהירה בעזרת גוף הלהט המהפכני שלה.
ואם במהפכות עסקינן, מה דעתכם לבשל דג בחשמל? והכוונה לבשל ישירות על ידי העברת זרם חשמלי במזון. זה אולי נשמע מוזר, אבל חברה הולנדית בשם Sevvy, עושה בדיוק את זה. החברה פיתחה תנור אם אפשר בכלל לקרוא לו ככה, או מכשיר בישול, הכולל שני מיכלי בישול - שבתוכם שמים מה שרוצים לאפות ולבשל (טעמנו עוגיות שהוכנו במכשיר שלהם והיו טעימות), ומוסיפים מים.

הפיתוח של Revolution חברה שרוצה לחדש משהו די טריוויאלי במטבח: גוף הלהט. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
Revolution Cooking פיתחה טכנולוגיה בשם InstaGLO שמלהיטה את גוף החימום בשניות ספורות, במקום הדקות הארוכות שלוקח לגוף חימום מסורתי להתחמם./וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אלקטרודה שנמצאת בתוך כל אחד מהמיכלים מבשלת את המזון על ידי העברה ישירה של זרם בתוכו (המים משמשים כמוליך), אם זה בצק או חתיכת סלמון. זה נשמע מוזר, אבל לטענת אנשי החברה, השיטה הזו מספקת בישול אחיד לכל מולקולה ומולקולה, בניגוד לשיטות אחרות. החברה מוכרת את הטכנולוגיה, כך שלא נמצא אותה תחת השם שלה - אבל כנראה תימכר על ידי יצרנים מוכרים של מכשירי בישול.

ולסיום החלק הטעים, חברת ג'נרל אלקטריק באמצעות המותג GE Profile, המיועד לשוק הפרימיום (בדומה ל-LG Signature), פותרת בעיה שמציקה לכל מי שחובב עישון בשר והיא ההפרעה לשכנים בגלל העשן המיתמר מהמעשנה. בארצות הברית יש אפילו ועדי בתים שיאסרו על כך כליל. אז מה עושים? החברה פיתחה מעשנה ביתית קטנה, הכוללת סוג של ממיר קטליטי בדומה לזה הנמצא במכוניות - והיא מאפשר לעשן מזון בתוך הבית, בלי עשן בכלל. המחיר הוא כאלף דולרים ונמכר בינתיים בארצות הברית בלבד, אבל יש לקוות שישווק במקומות נוספים, לטובת חובבי המזון המעושן.

מעשנה ביתית קטנה. ג'נרל אלקטריק, אתר רשמי
המעשנה הביתית הקטנה של חברת ג'נרל אלקטריק/אתר רשמי, ג'נרל אלקטריק

אופניים חשמליים שהם מזוודה

עוד סימן לבאות של 2024 אם לשפוט מהמוצרים בתערוכה בינתיים, הוא עליית הפנאי והתחביבים (כמובן, כי הרובוטים כבר עושים הכל בשבילנו...). אז מצאנו כאן גאדג'טים לגידול צמחים בפעמוני זכוכית, וגאדג'ט מוזר של מסיכה שמאפשרת לכם לנהל שיחות טלפון בפרטיות מוחלטת על ידי חסימת הקול שלכם (לתשומת לב יושבי רכבת ישראל) אבל אחד הגאדג'טים המקסימים והגיקיים שתפס אותי גם ככתב חלל הוא טלסקופ דיגיטלי.

הטלסקופ הדיגיטלי, שהוא פיתוח צרפתי בשם אודיסי ושל חברה בשם יוניסטלר, נועד להנגיש צפיה בכוכבים גם לאנשים שאין להם מושג מה הם רואים, באמצעות אפליקציה ייעודית והדגשה של העצמים הנראים בשמיים, תוך הבנה של המיקום של הצופה. בדגם האודיסי פרו יש גם עינית אלקטרונית וטכנולוגיה של ניקון שנועדה להפחית את זיהום האור של ערים המפריע בדרך כלל לצפיה בכוכבים. המוצרים האלה, אגב, גם משווקים בישראל.

ונקנח עם משהו שהוא דווקא כן נכנס לקטגוריות ה-"קלאסיות" של CES בשנת 2024, תחום הזעיר-תעבורה: אופניים חשמליים או גלגילנוע של הונדה בשם המוזר "מוטו קומפקטו" - אופניים חשמליים שמתקפלים לתוך גודל של מזוודה ואפשר לאחסן אותו בחללים קטנים וצפופים כמו ברכבת, או בבית אם אין לכם מקום.

  • עוד באותו נושא:
  • ces
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully