וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס התפרק בהמראה, האייפון נפל מגובה 4.8 ק"מ - ושרד

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 7:53

הדלת של טיסה 1282 של אלסקה איירליינס ממשיכה לספק כותרות: אייפון שנשאב מחוץ לבטן המטוס בשל לחץ האוויר - אותר על הקרקע כשהוא תקין לחלוטין

מטוס אלסקה איירליינס מתבקע תוך כדי טיסה/טיקטוק

כאשר דלת המטוס של הבואינג 737 מקס התפרקה במהלך טיסה 1282 של אלסקה איירליינס ביום שישי האחרון, בגובה של 16 אלף רגל (כ-4.8 ק"מ), חפצים של נוסעים, בהם גם סמארטפונים, נשאבו החוצה בשל לחץ האוויר.

אתמול (ראשון) נמצא האבידה - תושב וושינגטון, שון בייטס, צייץ ב-X (טוויטר) כי מצא אייפון בצד הדרך. לדבריו, "המכשיר היה די נקי, ללא שריטות עליו וישב מתחת לשיח. לא הוגדר בו נעילת מסך, אז פתחתי אותו והוא היה במצב טיסה עם אישור נסיעה ודרישה לתביעת כבודה עבור טיסה 1282".

אבל איך יכול להיות שהטלפון עדיין שלם? ב-2011 פורסם ב-Wired סיפור דומה לאחר שאייפון 4 נפל מגובה 300 מטר - ושרד. כפי שנכתב, כאשר עצם נופל, הוא פוגש בסופו של דבר במהירות קצה - המהירות המרבית שאליו הוא יכול להגיע לפני ההתנגדות של המדיום דרכו הוא נופל (במקרה זה, אוויר) נוגדת את כוח הכבידה.

האייפון ששרד נפילה ממטוס. Seanathan Bates, אתר רשמי
האייפון ששרד נפילה ממטוס/אתר רשמי, Seanathan Bates
@seansafyre quick story of how I found a phone that dropped 16,000 feet ? definitely belonged to a passenger on #alaskaairlines #asa1282 ♬ original sound - Sean Bates

מהנתון הזה ניתן להסיק שאייפון יכול להגיע רק למהירות מסוימת, אך גם נחיתה על משטח גמיש חשוב מאוד - אדמה באזור מיוער תיצור קרקע רכה יותר, שתספוג ותפזר את ההתנגשות בצורה טובה יותר, מאשר, למשל, בטון. בנוסף, המכשיר שנפל מטיסה 1282 היה ככל הנראה בתוך כיסוי, מה שהגביר את הסיכוי שלו לשרוד.

מיד לאחר האירוע הודיעה רשות התעופה הפדרלית בארה"ב על השבתת כל 171 מטוסי הבואינג 737-9 מקס בארה"ב בעקבות התקלה החמורה, ובחברה מסרו כי "כל המטוסים ישובו לפעילות לאחר בדיקה מקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully