וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,499 דולר: המשקפיים החכמים של אפל יושקו בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 19:34

הנה זה בא: כחצי שנה אחרי ההכרזה הרשמית, אפל הודיעה כי משקפי המציאות המעורבת שלה יושקו בתחילת פברואר. המחיר? החל מ-3,500 דולר

אפל Vision Pro. אפל, עיבוד תמונה
אפל Vision Pro/עיבוד תמונה, אפל

סוף סוף: תחת הכותרת "ברוכים הבאים לעידן המחשוב המרחבי", אפל הודיעה הערב (שני) כי ה-Vision Pro, משקפי המציאות המעורבת (MR), יושקו ב-2 בפברואר. ההזמנה המוקדמת תתחיל (ללקוחות בארה"ב בלבד) ב-19 בינואר. המחיר? 3,499 דולר (כ-12,975 שקלים), כאשר עדשות לקריאה מתוצרת ZEISS יעלו 99 דולר ועדשות מרשם יעלו 149 דולר.

במבט קדימה, ה-Vision Pro תהיה השקת המוצר המסוכנת ביותר של אפל מזה שנים, שייכנס לשוק תחרותי בו שולטת מטא (פייסבוק) עם ה-Quest, וחברות אחרות כמו HTC. קוק, שהצליח להפוך את אפל לחברה בעלת השווי הגדול ביותר בעולם (3 טריליון דולר), דיבר רבות על הפוטנציאל של מציאות רבודה, אך הוא יצטרך להוכיח שכשמכשיר משלב מציאות וירטואלית ומציאות רבודה, טכנולוגיה שמשלבת אלמנטים וירטואליים על העולם האמיתי, הוא אכן העתיד של המחשוב.

האנליסט מינג-צ'י קו (Ming-Chi Kuo) פרסם לאחרונה תחזית לפיה אפל צפויה למכור כחצי מיליון יחידות של ה-Vision Pro בשנה. בנוסף, לפחות בהתחלה מכוונת לשוק האמריקני בלבד, ובהמשך הערכות הן שהחברה תשיק את המוצר בקנדה ובבריטניה רק בהמשך. הצורך בקושי להתאים את המשקפיים לכל לקוח - בנפרד - עשוי לעכב מעט את התהליך.

ה-Vision Pro של אפל/אפל

חומרה

משקפי המציאות הרבודה של אפל נראים כמו משקפי צלילה אלגנטיים להחריד, עם חזית שקופה כך שניתן לראות את העיניים של המשתמש. החזית היא פולימר מלוטש, שמחוברת למסגרת אלומיניום קלה, שבתוכה שני מסכי 4K, מצלמות וחיישנים, ומעבד פנימי. זאת לצד ציפויי בד רכים להתאמה מושלמת לפנים. מערכת התצוגה מבוססת על 23 מיליון פיקסלים, שיושבים על מערכת של שלוש עדשות לתצוגה חדה.

הממשק מתאים גם לעבודה, גם לצפיה בסרטים וכל שימוש אחר על ידי תצוגה גרפית על הסביבה האמיתית שלכם, בדו ובתלת ממד. אפל מייעדת את Vision Pro לעבודה שיתופית במשרד או מרחוק, כולל שיחות וועידה בווידאו ושיתוף של אפליקציות בתוך התצוגה הווירטואלית, בגודל גדול הפרוש בסלון שלכם. שימושי בידור כוללים צפיה משותפת בסרטים, וה-Vision Pro מתחבר גם למחשבים וחומרה אחרת של אפל.

המעקב מבוסס על מערך מצלמות מהירות פנימיות, ומפנה לגמרי את הידיים מהצורך בבקרים (כמו אצל מטא). המעבד שמטפל בכל זה הוא ה-M2 של אפל, ללא צורך בקירור, לצד מעבד חדש בשם R1 שמטפל במידע מכל המצלמות והמיקרופונים. אפל כתבה עבור המשקפיים החדשים מערכת הפעלה בשם VisionOS, כולל ממשקים המאפשרים גישה לחיישנים ועיבוד בזמן אמת, לצד עיצוב של החוויות האופפות, ומערכת ההפעלה מיועדת ליצירה של סביבות וירטואליות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully