וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרשמה נפתחה: האינטרנט הלווייני של אילון מאסק יגיע לישראל בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 19:57

ההרשמה המוקדמת באתר החברה נפתחה באופן רשמי, עם תשלום פיקדון על סך 9 דולר. על פי מקורב לשר קרעי, סטארלינק הסכימה שלא להעניק גישה לארגונים הומניטריים ברצועת עזה ללא אישור מערכת הביטחון בישראל

לוויין של סטארלינק. Starlink, ShutterStock
לוויין של סטארלינק/ShutterStock, Starlink

מיזם האינטרנט הלווייני Starklink (סטארלינק) של חברת החלל SpaceX של אילון מאסק, יגיע לישראל בימים הקרובים - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. באתר הרשמי החברה נפתחה ההזמנה המוקדמת, שכוללת הרשמה לפי כתובת מגורים בישראל ותשלום פיקדון על סך 9 דולר. עוד על פי המידע באתר: "הזמינות כפופה לאישור רגולטורי וההזמנות מבוצעות על בסיס כל הקודם זוכה".

על פי הפרסום בבלומברג, אלעד מלכא - המקורב לשר קרעי, ומי שהיה אמור לשמש כמנכ"ל המשרד, הדגיש כי המכירות יוגבלו תחילה לגופים רשמיים, וסטארלינק הסכימה שלא להעניק גישה לארגונים הומניטריים ברצועת עזה ללא אישור מערכת הביטחון בישראל.

כבר ביום ה-11 למלחמת עזה, בחודש אוקטובר, פרסם משרד התקשורת כי הוא נמצא במגעים עם סטארלינק, במטרה להפעיל את השירות אינטרנט הלווייני בישראל. בהנחיית שר התקשורת שלמה קרעי, המשרד קידם מסופים אינטרנט לטובת רבש"צים וראשי ישובים ביישובי קו העימות.

משדר של סטארלינק. ShutterStock
מסוף של חברת Starlink/ShutterStock

מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

שירות Starlink הוא עדיין יחסית יקר, עם מחיר מנוי חודשי של 99 דולר וחיוב חד פעמי של כ-499 דולר עבור צלחת הלוויין והציוד הנלווה. לפחות כרגע, מחיר התוכנית שתוצע בישראל טרם ידועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully