וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלוויזיה שקופה ואסלה עם עוזרת קולית: תערוכת CES - היום ה-2

ניב ליליאן, לאס וגאס

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 21:06

על אף שבתערוכת CES יש למעלה מ-4,000 מציגים ודוכנים, את תשומת הלב עדיין תופסות החברות הגדולות, מסמסונג ועד קוהלר, מטלוויזיה שקופה ועד אסלה עם עוזרת קולית, אלה היו ההכרזות של הגדולות

על אף הזוהר שנדמה למתבונן מהצד, סיקור של תערוכה בסדר הגודל של CES הוא עניין לא פשוט: האולמות עצומים עם מרחקי צעידה גדולים, הדוכנים רבים מאוד ואתה עיתונאי נחוש אחד מול כל אלה. ברם, העוגנים של התערוכה הן תמיד החברות הגדולות, שגם השנה ודווקא השנה אחרי נוכחות דלילה בשנים שלאחר הקורונה, התייצבו בשנתה המאה של תערוכת CES בהרכב מלא, כל אחת עם ביתן גדול ועצום משלה ומלא חידושים, אלה הם המעניינים שבהם:

נפתח עם סמסונג, שהחזון שלה הוא "AI לכל", שגם היה התמה העיקרית במסיבת העיתונאים שלה. אבל מעבר להצהרות מפוצצות, מה שבאמת תופס את העין ותשומת הלב, הם הגאדג'טים הנוצצים, ולסמסונג היו לפחות שניים מהם: האחד הוא מסך MicroLED שקוף, שבינתיים הוצג כקונספט בלבד, אבל הפוטנציאל שלו עצום: במקום שהטלוויזיות שלנו ינכסו שטח הולך וגדל מקירות הבית וישתלטו על הסלון, הן הופכות להיות שקופות, כך שאפשר לראות מה שנמצא מאחוריהן או הופכות לפריט עיצובי, למשל אקווריום וירטואלי.

לצגים כאלה יש גם פוטנציאל בתעשיה ובהדרכה, כשאפשר להפוך אותם לשכבה מעשירה, הכוללת חיוויים למה שנמצא מתחתיהם או מאחוריהם. יצויין שגם LG הציגה כאן בתערוכה צג גדול ושקוף של 77 אינץ', שבניגוד לסמסונג, יהפוך גם להיות מוצר מסחרי בוודאות שיימכר לצרכן.

הרכב החשמלי של סוני והונדה. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הרכב החשמלי של סוני והונדה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אבל "עוצר ההצגה" האמיתי של סמסונג, היה רובוט כדורי קטן וצהוב, שזכה לשם בולי (Ballie). מי מכם שאולי זוכרים, בולי כבר הוצג לפני כמה שנים, נעלם, ועכשיו הוא חוזר בגירסה משודרגת הכוללת מקרן. בולי יכול לעשות המון דברים בבית: אפשר בעזרתו לקיים שיחות וידאו בכל חדר בבית, כשכל מה שאתם צריכים הוא שטח קיר פנוי להקרנת השיחה, הוא יכול להיות חבר ושעשוע לחיות המחמד שלכם (אם החתול שלכם לא יהיה מבוהל ממנו עד עמקי נשמתו), ויכול גם להקרין לכם אימון וידאו ולספור לכם חזרות, וכמובן, הוא סוג של סייען קולי ושומר על הבית. ברם, הוא עדיין לא הוצג בתערוכה באופן חופשי, ורק עלה למופעים בשעות קבועות, משל היה חלק מהפסטיגל.

TCL הסינית גם היא הציגה נוכחות מרשימה בתערוכת CES לשנת 2024, עם ביתן גדול ומלא טלוויזיות חדשות, בחמש סדרות - מטלוויזיות מיני LED זולות, ועד סדרות ה-C וה-X העיליות, כאשר השנה החברה דווקא שמה דגש על הרחבה של הטלוויזיות הנגישות יותר. אבל בעיניי, הדבר הכי מעניין ש-TCL הציגה בכלל לא היה טלוויזיה.

Ballie של סמסונג

זה היה טאבלט. לחברה יש טאבלט בשני גדלים וגם סמארטפונים, שכרגע לא משווקים בישראל, עם טכנולוגיית תצוגה בשם NXT PAPER. דבר ראשון מדובר במסך מט ולא מבריק, ככה שהוא כמעט לא מחזיר השתקפויות ויותר נוח לקריאה. הדבר השני, הוא היכולת להפוך אותו למסך מונוכרומטי (שחור-לבן וגווני אפור) עם תאורה אחורית מופחתת בלחיצת כפתור מה שלמעשה הופך אותו לסוג של קורא ספרים אלקטרוני ונוח לקריאה של מסמכים והכל במכשיר אחד.

גם לנובו אגב הציגו כאן קונספט דומה, ואם כבר הזכרתי את לנובו, המוצר המעניין שהם הציגו, הוא מחשב שניים באחד, שמשלב אנדרואיד וווינדוס, שתי מערכות הפעלה, במכשיר אחד. כשהוא מוצמד לבסיס של מקלדת הוא הופך למחשב ווינדוס 11, ואילו כשמנתקים אותו מהבסיס, הוא הופך להיות טאבלט אנדרואיד לכל דבר, לרבות עט חרט. זהו קונספט מעניין, שמנסה לתת לצרכן ליהנות מכל העולמות.

מחשב שניים באחד של לנובו

@nivlilien מחשב שהוא גם אנדרואיד וגם ווינדוס 11? למה לא? לנובו מציגים בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה מחשב שהוא גם וגם, הכל באחד. #android #windows11 #windows #twoinone #techtok #theuplink #אנדרואיד #ווינדוס11 #2ב1 #החיבור ♬ original sound - nivli

על מכוניות אוטונומיות ארחיב באייטם הסיכום של התערוכה, אבל ממכונית אחת אי אפשר להתעלם תרתי משמע, והיא ה-AFEELA, שיתוף הפעולה המסקרן של הונדה וסוני, שהוצגה כאן השנה השניה, בדגם גדול יותר מדגם ההשקה, וכולו עתידנות צרופה: מערכת ניווט הלייזר שולבה לתוך גג המכונית ולא נראית יותר כנטע זר, בדלתות אין ידיות כלל והן חלקות לחלוטין (נפתחות בנגיעה בדלת עצמה), ולבסוף, לוח המחוונים הוא כולו צג אחד גדול מקצה לקצה, לצד הגה קטום ועתידני למראה.

ונקנח במה שיוצא בסוף - ענקית הסניטציה קוהלר, שבשנה שעברה גנבה את תשומת הלב בתערוכה עם אסלה חכמה, הציגה כאן השנה את הגירסה השניה שלה, NUMI 2.0, שכוללת גם... את אלקסה בתור עוזרת קולית.

עם עוזרת קולית: אסלה חכמה

@nivlilien אסלה חכמה עם עוזרת קולית? ובכן, עכשיו יש גם את זה. הנומי 2.0 של קוהלר היא גירסה שניה לאסלה החכמה שלהם, שכוללת עכשיו גם אלקסה... #smarthome #smarthometechnology #smarttoilet #smarttoiletseat #techtok #theuplink #ביתחכם #אסלהחכמה #החיבור ♬ original sound - nivli

כך שבזמן שאתם יושבים על האסלה, אתם יכולים לחלק הוראות לאלקסה, להשמיע מוזיקה וכמובן, לתת לאסלה החכמה עצמה הוראות בקולכם בלבד כמו להוריד את המים. לא ברור אם מדובר בעניין משנה חיים או גימיק, אבל כן, ב-2024, נכנסה לחיינו גם אסלה עם עוזרת קולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully