וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בצמרת: אפל לראשונה עוקפת את סמסונג בשוק הסמארטפונים

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 13:14

בשקט ובנחישות - אפל הפכה ליצרנית הסמארטפונים שמכרה הכי הרבה מכשירים בשנה החולפת, זאת בזמן הצמחיה המשמעותית של היצרניות הסיניות. הנה כל הנתונים

אייפון 15 פרו מקס לצד גלקסי S23 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו מקס לצד הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחרי 13 שנים בצמרת - מהפך היסטורי בעולם הסמארטפונים: לראשונה מאז 2010, חברת אפל הצליחה לעקוף את סמסונג והפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם ב-2023, כך על פי נתוני חברות המחקר המובילות IDC ו-Canalys. על פי הדוחות, אפל מכרה 234.6 מיליון סמארטפונים, לעומת 226.6 מיליון של סמסונג. יתר החברות בעשרת הראשונות כוללות את Xiaomi, Oppo ו-Transsion, שמכרו 145.9, 103.1 ו-94.9 מיליון יחידות בהתאמה.

למעשה, למעשה, ההצלחה של אפל נובעת מעלייה בביקוש למכשירי פרימיום מסוגו של האייפון. "אפל היא לא רק השחקנית היחידה בטופ 3 שהציגה צמיחה שנתית חיובית, אלא גם תפסה את המקום הראשון השנתי בפעם הראשונה אי פעם," אמרה נאבילה פופאל, מנהלת מחקר ב-IDC. "ההצלחה והעמידות המתמשכת של אפל נובעת במידה רבה מהמגמה הגוברת של מכשירי פרימיום, המהווים כעת מעל 20% מהשוק, הנתמכת על ידי הצעות טרייד-אין אגרסיביות ותוכניות מימון ללא ריבית".

שיאומי 12T Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שיאומי - רק במקום ה-4 במכירות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בחברת המחקר מציינים כי למרות שאפל מילאה תפקיד מפתח בהורדת סמסונג מהפסגה, החברה גם חוותה תחרות עזה מיצרניות אנדרואיד אחרות כמו Huawei, OnePlus, Honor וגוגל. בנוסף, לא רק סמסונג נפגעת מצמחיה של אותן חברות, ב-Canalys מציינים כי "החוזק המשתפר" של Huawei הסינית יכול להוות גם בעיה עבור הצמיחה של אפל בשוק הסיני.

בעוד שמשלוחי הסמארטפונים בכללן ירדו ב-3.2% ב-2023 לעומת 2022, ישנם סימנים לכך שהשוק עשוי להתאושש מהנפילה האחרונה שלו. IDC מדווחת כי המשלוחים צמחו ב-8.5% בשנת 2023 לעומת 2022, בעוד Canalys מציינת צמיחה של 8% לאחר שבעה רבעונים רצופים של ירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully