וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: נותק הקשר עם המסוק הזעיר שנשלח לחקור את מאדים

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 9:03

כלי הטיס של סוכנות החלל האמריקנית, ששוגר למשימה ב-2020, הפסיק לפעול במפתיע. נאס"א: "שוקלים את הצעדים הבאים לשיקום התקשורת עם המסוק". עם זאת, זה כנראה לא מאוד הפתיע את המדענים

רכב החלל Ingenuity. NASA, אתר רשמי
המסוק הזעיר Ingenuity/אתר רשמי, NASA

נאס"א הודיעה אתמול (שבת) כי הקשר עם Ingenuity (אינג'ניואיטי), מסוק זעיר שנשלח לחקור את אדמת מאדים - נותק. כלי הטיס ביצע השבוע את הטיסה ה-72 שלו, המראה מהירה לגובה 12 מטרים, ולאחר מכן הקשר איתו נותק. מדובר ברכב החלל המתוחכם ביותר שאי פעם נשלח אל מחוץ לכדור הארץ, והוא הצטרף לרובר פרסווירנס במשימתו בכוכב האדום בחודש יולי 2020.

"הצוות של אינג'ניואיטי מנתח נתונים זמינים ושוקל את הצעדים הבאים לשיקום התקשורת עם המסוק", אמרה נאס"א בהודעה לעיתונות. עם זאת, טרם שיגורו, התכנון המקורי של סוכנות החלל האמריקנית היה ש-Ingenuity יבצע מספר טיסות בודדות, אך המשימה הצליחה מעבר למצופה ובנאס"א האריכו את רשימת המשימות במהלך 2022, כך שעד כה המסוק ביצע עוד עשרות טיסות מוצלחות נוספות.

המסוק נחת לראשונה על אדמת מאדים במהלך חודש פברואר 2021, לאחר שבעה חודשים של מסע מכדור הארץ, ובדיקות מרחוק שאפשרו את שחרורו. ביחד אלו אמורים לחפש סימני חיים על הכוכב, ובהמשך לשלוח דגימות בחזרה לכדור הארץ.

המסוק הזעיר Ingenuity מרחף על אדמת מאדים/NASA Jet Propulsion Laboratory

פרסוורנס ואינג'ניואיטי הם שני חלקי משימת מארס 2020 של סוכנות החלל האמריקאית, ששוגרה למאדים ב-30 ביולי 2020 ונחתה במאדים ב-18 בפברואר השנה. אם הכול ילך כשורה, הרובר פרסרוורנס ינחת באתר מיוחד במינו בשם מכתש ג'זרו, שקוטרו כ-50 ק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully