וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היזהרו": נאס"א התריעה - וכדור אש אדיר האיר את שמי ברלין

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 7:33

תופעה שמימית מרהיבה: מטאור זעיר נשרף באטמוספירה, סמוך למחוז האוולנד שבגמרניה. 20 דקות לפני בסוכנות החלל האמריקנית התריעו - וחובבי התצפיות יצאו לתעד

האסטרואיד שהתפוצץ בשמי ברלין. Michael Aye/Franck Marchis, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האסטרואיד שהתפוצץ בשמי ברלין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Michael Aye/Franck Marchis

שוב זה קורה, והפעם בגרמניה: תושבי מחוז האוולנד, סמוך למערב ברלין, היו עדים בלילה שבין שבת לראשון לתופעה שמימית נדירה, כאשר כדור אש אדיר התפוצץ בשמיים והפך את הלילה ליום. התקרית התחוללה בסביבות 01:32 בלילה, ותועדה על ידי תשובים.

שעות טרם כניסתו לאטמוספירה, זוהה האסטרואיד על ידי האסטרונום ההונגרי קריז'טיאן מהאיחוד האסטרונומי הבינלאומי. כ-20 דקות לפני שנשרף כליל, נאס"א אישרה את האירוע ב-X (טוויטר): "היזהרו. אסטרואיד קטן יתפרק לכדור אש בלתי מזיק ממערב לברלין, ליד ננהאוזן, בקרוב, ב-01:32 לפנות בוקר לפי שעון מרכז אירופה", נכתב בהודעה של סוכנות החלל האמריקנית. "אם השמיים יהיו בהירים, צופים יוכלו לראות אותו".

לפי הידוע עד כה, סלע החלל לא גרם לנזק או לנפגעים. "אין לנו דיווח על אירוע זה", אמרה המפקחת במשטרת מחוז האוולנד, פטרה אורטלט, לכלי התקשורת בגרמניה. בנוסף, במשטרה ציינו כי טרם אותרו שרידים של סלע החלל, והוסיפו ש-"האזור סביב ננהאוזן הוא גדול מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אסטרונומים עוקבים כיום אחר כמעט 2,000 אסטרואידים, ולנאס"א אמנם יש צוות שמנטר אסטרואידים גדולים שיכולים להוות איום על כדור הארץ, אך האירוע הזה מדגיש את החשיבות של מערכות גילוי משופרות כדי לעקוב אחר סלעים קטנים יותר לפני שהם פוגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully