וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מצלמה נסתרת? ייתכן שבקרוב לא תוכלו להשיג אחת

23.1.2024 / 10:19

בשנים האחרונות חלה עליה במספר המצלמות הנסתרות ומכשירי ההאזנה שנמכרו בישראל - רובם מתוצרת סינית. לאחרונה פשטה המשטרה בסין על עשרות מפעלים שפעלו בניגוד לחוק המקומי, מה שיוצר כבר כעת מחסור בשווקים ברחבי העולם, שמשפיע על ישראל - אבל יש גם סיבה להיות מרוצים

מכשיר האזנה. יחצ,
מכשיר האזנה. בקרוב הזולים ייעלמו מהשוק/יחצ

בשנים האחרונות חלה עליה תלולה בהיקף רכישת מצלמות נסתרות ואמצעי האזנה בישראל. הסיבות לכך רבות ובראשן, הסיקור התקשורתי הנרחב שקבלו פרשות ההתעלות בילדים. בנוסף, אלפי מצלמות נסתרות נמכרות לשם ריגול עסקי או לצורך מאבקי גירושים.

כך או אחרת, הביקוש הרב, לצד העלייה בהיצע הפתרונות בתחום, שכללו את השוק, שמגלגל כיום על פי הערכה, למעלה מ - 100 מיליון שקלים בשנה. רוב המצלמות הנסתרות שנמכרות ברחבי העולם ובכלל זה גם בשוק הישראלי, מיוצרות במפעלים בסין, ועלותן לצרכן נעה בין 500-2,000 שקלים. היתר, שמוגדרות כמצלמות משוכללות ויקרות הרבה יותר - מיוצרות בטייוואן, ארה"ב ואירופה.

מצלמה נסתרת. יחצ,
מצלמה נסתרת בעט. אמצעי מעקב פופולארי/יחצ

אלא שלאחרונה, אירע מפץ ענק בתחום, לו יש השלכות צרכניות כבדות משקל שמשפיעות במישרין גם על תחום אמצעי הריגול בישראל. הממשל הסיני פשט לאחרונה על עשרות מפעלים בסין שמייצרים מצלמות נסתרות וסגר אותן. למה הוא ביצע צעד כל כך דרמטי? סעיף 283 לחוק הפלילי של הרפובליקה העממית של סין, מגדיר כפשע ייצור ומכירה בלתי חוקיים של ציוד ריגול כגון האזנת סתר וצילום. במשך שנים, הממשל בבייג'ינג העלים עין, אולם רצף של מקרים שאירעו במהלך השנה האחרונה, בהם התגלו מצלמות נסתרות שהותקנו בחדרי מלון וחדרי רחצה ציבוריים גרמו לבהלה שקיבלה סיקור נרחב באמצעי התקשורת. על מנת להוריד את גובה הלהבות, הורה הממשל בסין למשטרה לאכוף ביד קשה את הייצור הבלתי חוקי.

בשורה התחתונה - עשרות מפעלים נסגרו. גורמים מעורים בנעשה בשוק הסיני מספרים לוואלה טכנולוגיה כי להערכתם, היקף הייצור נחתך ב - 80% ומעט המפעלים שעדיין מייצרים בסתר, רחוקים מלספק מענה לביקוש הכלל עולמי לאמצעי ריגול לשוק האזרחי.

עו"ד גולן וישניה, מנכ"ל חברת 'וורלדשופ', שמהווה את החברה הגדולה בישראל בתחום מכירת מוצרי ריגול ובעל מפעל ישראלי לייצור מערכות נסתרות, מסביר כי רוב המצלמות שנמכרות כעת, הן בישראל והן בחו"ל, לרבות באתרי סחר כדוגמת אליאקספרס, אמזון וכו', הן למעשה מלאי סופי ועם סיום מכירתו ייווצר סוג של וואקום. "מדובר על פלח השוק של המצלמות הפופולאריות אך הזולות, שמשמשות לצורכי ריגול פרטי, כדוגמת הורים שמתקינים מצלמות מעקב אחר מטפלות או גננות וכו'". לדבריו, הייצור בטייוואן לא ימלא את החלל שמתהווה היות ומדובר על מוצרים יקרים בהרבה.

משווקי מוצרי ריגול ברחבי העולם מלינים על הוואקום שנוצר ובשיחה שקיימנו עם מספר חנויות בתחום אמצעי הריגול בישראל, ניכר לחץ רב: " 80% מההזמנה האחרונה שעשיתי, לא סופקה. נשארתי עם מלאי שמספיק לחודשיים". בעלים של חנות אחרת לחוץ אף יותר: "התחייבתי לאספקה של 250 יחידות שהיו אמורות להגיע לארץ. האפשרות היחידה שנותרה לי היא לרכוש את המוצרים מגורם אחר בישראל שנותר לו עוד מלאי, כמובן במחיר גבוה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גולן וישניה. אסף טלמון,
גולן וישניה/אסף טלמון

אולם בכך לא מסתכמות הבעיות שנובעות מהחלטת הממשל בסין. מוצרי ריגול רבים עושים שימוש להעברת שידור וידאו ישיר באמצעות אפליקציה של אותו המפעל, גם כאשר מחברים את המוצר לאינטרנט האלחוטי בבית, הוידאו עושה דרכו דרך השרת של האפליקציה. "במקרה שמפעל שמספק גם את האפליקציה נסגר, מדובר בעניין של זמן עד שגם האפליקציה תפסיק לעבוד", מסביר עו"ד וישניה. לדבריו, "בה בעת, אנו מקווים כי בחודשים הקרובים, המשטרה הסינית 'תוריד את הרגל מהגז', מפעלים חדשים יקומו, תוך שיתוף פעולה עם אפליקציות של חברות חיצוניות שמספקות שירות אפליקציה לווידאו" . המהלך צפוי לחסוך לחברות את ההשקעה בגובה מאות אלפי דולרים שכרוך בפיתוח של אפליקציות חדשות. " זו התוכנית אבל אם המשטרה תמשיך לאכוף בקשיחות את החוק, היא תרד לטמיון", מסביר דן רווה, ישראלי שמתגורר בסין, מנכ"ל חברה שעוסקת בפיתוח אפליקציות.

ואם אנו עוסקים במצלמות נסתרות: שנת 2023 נרשמה כאחת מהשנים בהן נרשם המספר הגבוה ביותר של מקרים, בהם נתפסו גברים עושים שימוש זדוני ולא חוקי ברכיבי צילום מוסלקים. כך, למשל, המשטרה עצרה איש הייטק שהציב מצלמות בשירותים והמקלחות בחברה בה עבד וכן הציב מצלמה גם בבית פרטי, שם תועדו בני הבית ובהם קטינים כשהם מתלבשים ובמצבים אינטימיים. בפרשה אחרת, משטרת ישראל עצרה לחקירה אח בבית חולים בדרום הארץ, בחשד שהוא תיעד בסתר נשים בתאי ההלבשה והשירותים של הצוות הרפואי. במקרה נוסף, מורה בשנות ה-40 לחייו חשוד שהתקין מצלמות נסתרות בשירותי המורות. ופרשה רודפת פרשה: בעל דירה התקין לשוכרת מצלמה נסתרת בחדר השינה תחת הטיעון של "אני צריך לתקן משהו דחוף בחדר".

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully