וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כל הפריצות: נחשף מאגר פריצות עצום - האם הפרטים האישיים שלכם בסכנה?

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 12:42

מאגר מידע פרוץ עצום הכולל כ-26 מיליארד רשומות מפריצות ענק קודמות ו-12 טרהבייט של מידע גנוב התגלה בידי חוקרי אבטחה. במאגר מידע שנגנב מחברות ענק כמו לינקאין, טוויטר, טנסנט, דרופבוקס ואחרות הוא כנראה הגדול ביותר שהתגלה אי פעם. בדקו האם הפרטים שלכם שם

סמארטפון. ShutterStock
סמארטפון/ShutterStock

מאגר פריצות מטויב ועצום, הכולל אינדוקס ויכולת חיפוש באוסף של דליפות קודמות, פריצות ומאגרי מידע פרטיים שנמכרו התגלה בידי חוקרי אבטחה. החוקר בוב דייצ'נקו יחד עם צוות אתר חדשות הסייבר Cybernews, גילו את המאגר המכיל עשרות מיליארדי רשומות ברשת הפתוחה, הוא הגדול ביותר שהתגלה אי פעם, וככל הנראה מבוסס על מאגר עתק קודם שכבר דווח בעבר וכעת טוייב מחדש.

המאגר המכונה בראשי תיבות MOAB ("אם כל הפריצות" בתרגום חופשי), מכיל 26 מיליארד רשומות, ב-3,800 תיקיות, כאשר כל תיקיה מכילה פריצה או דליפת ענק קודמת אחרת, אבל ככל הנראה מכיל גם מידע גנוב חדש שלא נרשם בעבר. "מאגר המידע הזה הוא מסוכן מאוד, ושחקני איום יכולים להשתמש במידע שנאצר למגוון רחב של מתקפות, לרבות גניבת זהויות, מתקפות דיוג מתוחכמות, וגישה לחשבונות רגישים", אמרו החוקרים ל-Cybernews.

"אם הפריצות" מכיל בין השאר מאות מיליוני רשומות של פריצות ודליפות עבר מגופים כמו Weibo הסינית (504 מיליון), MySpace (360 מיליון), טוויטר (281 מיליון), דיזר (258 מיליון), לינקאין (251 מיליון), אדובי (153 מיליון), הרשת החברתית הרוסית VK עם 101 מיליון רשומות, דרופבוקס (69 מיליון), טלגרם (41 מיליון) ועוד חברות רבות אחרות. עוד מעריכים החוקרים כי מאגר העתק מכיל גם מידע שנגנב מארגוני ממשלה בארצות הברית, ברזיל, גרמניה, הפיליפינים, טורקיה ומדינות אחרות.

האקר. ShutterStock
המאגר מכיל 26 מיליארד רשומות/ShutterStock

מה אפשר לעשות?

ראשית, בדקו אם המידע שלכם נמצא במאגר על ידי בדיקה כאן. אבל גם אם המייל שלכם מופיע ברשומות, זו לא בהכרח סיבה לפאניקה. אם מדובר בדליפה נוספת חדשה שלא מוכרת לכם מהעבר, שנו את הסיסמא בשירות שנפרץ, והמשיכו להקפיד על כללי האבטחה הרגילים: אל תשתמשו באותה הסיסמא לכמה אתרים או שירותים שונים, והפעילו אימות דו-שלבי היכן שאפשר.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully