וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, כמו באנדרואיד: אפל תאפשר התקנת אפליקציות מחוץ לאפסטור

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 10:40

חזון אחרית הימים: לראשונה אי פעם, אפל פותחת את "הגן הסגור" - והודיעה באופן רשמי כי תאפשר להתקין אפליקציות מחוץ לאפסטור, לצד שלל אפשרויות נוספות. הנה כל הפרטים

אייפונים בחנות אפל בלוס אנג'לס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפונים בחנות אפל בלוס אנג'לס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אחרי חודשים של דיווחים - זה רשמי: במטרה לעמוד בחוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) של האיחוד האירופי, שיחייב פלטפורמות להפוך לפתוחות יותר לתחרות, אפל הכריזה על שורה של שינויים שיגיעו כחלק מעדכון iOS 17.4 - חלקם באופן ספציפיי למשתמשים באירופה.

כפי שדווח, אפל תאפשר התקנת חנויות חלופיות לאפסטור (App Store) והורדת אפליקציות צד ג' (באיחוד האירופי בלבד). בנוסף, משתמשים יוכלו לעשות שימוש במערכות תשלומים חלופיות (כמו זו של גוגל. העדכון החדש יביא איתו גם ⁠מערך זיהוי וירוסים לאפליקציות המותקנות דרך חנות צד ג', כך שתתקבל התראת אמת בעת חשד לפגיעה במכשיר.

שינוי נוסף הוא האפשרות להגדיר דפדפן ברירת מחדל אחר מספארי של אפל. עד כה, אפל הגבילה את המשתמשים שלה לספארי בלבד, מה שגרר ביקורת על הפרת תחרות. כעת, יוכלו המשתמשים לבחור להשתמש בדפדפנים פופולריים אחרים כמו כרום או פיירפוקס. כמו כן, העוזרת הקולית של אפל, סירי, תדע להקריא הודעות בכל שפה שהיא לא השפה המוגדרת לשימוש בה (למשל - תוכלו להשתמש בסירי באנגלית, והיא תוכל לבצע הקראה בעברית בעת הצורך).

אפסטור. ShutterStock
לראשונה: אפל תאפשר התקנת חנויות חלופיות לאפסטור (App Store) והורדת אפליקציות צד ג׳/ShutterStock

"השינויים שאנחנו מכריזים עליהם היום עומדים בדרישות חוק השווקים הדיגיטליים באיחוד האירופי, תוך כדי הגנה על משתמשי האיחוד האירופי מפני איומי פרטיות ואבטחה מוגברים בלתי נמנעים שמביא עמו תקנון זה," אמר פיל שילר, שמוביל את חנות האפליקציות. במקביל, שילר העלה חששות לגבי הסיכונים הכרוכים בהתקנות ישירות, וקבע כי מתן אפשרות לכל אתר להוריד אפליקציות מהווה סיכון משמעותי כלפי המשתמש".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיל שילר באירוע הכרזה של אפל, שנת 2019. GettyImages
העלה חששות לגבי הסיכונים הכרוכים בהתקנות ישירות. פיל שילר באירוע הכרזה של אפל, שנת 2019/GettyImages

אם מדינות אחרות יציגו חקיקה דומה, חנויות אפליקציות חלופיות עשויות להתרחב מעבר לאיחוד האירופי. בעבר טענה אפל טענה כי התקנה של יישומים מחוץ לאפסטור "תערער את הגנת הפרטיות והאבטחה" עליהן מסתמכים משתמשי אייפון, ותותיר אנשים חשופים לתוכנות זדוניות, הונאות, מעקב אחר נתונים ובעיות אחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully