וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיקה בתחום הפרטיות: איך נגן על עצמנו בעידן הזה?

מורגן רייט, טור אורח

28.1.2024 / 15:05

יום הגנת הפרטיות הבינלאומי שחל היום מגיע בתזמון נכון. בעידן ה-AI, שבו אנו עלולים למצוא את עצמנו חשופים בכל רגע נתון, יש להבין את ההשלכות

סייבר. ללא, ShutterStock
סייבר/ShutterStock, ללא

1. אני לא משוכנע שאנשים מבינים את מלוא ההשלכות שיש לכל טכנולוגיה בחייהם על הפרטיות. בין שמדובר בלקוח, עסק קטן או עובד בחברה, הסוגיות שפרטיות המידע אמורה לקחת בחשבון מתרחבות בקצב גבוה יותר מהיכולת שלנו לספק להן מענה.

2. הכניסה של GenAI, הבינה המלאכותית היוצרת, שינתה רבות מהתפיסות ומהנחות היסוד שלנו ביחס לפרטיות. היא יצרה את מה שניתן לכנות כשחיקה בתחום הפרטיות. מלבד עורכי דין, רק מעטים, אם בכלל, קוראים את האותיות הקטנות. יכולות ה-AI ללקט תובנות מתוך מידע נגיש יוצרות לא פעם את הרושם המוטעה שהפרטיות הופרה, בעוד שלמעשה - הטכנולוגיה נעשתה מיומנת בחיבור הנקודות.

3. לדעתי, יש חוסר הבנה ניכר בשאלה: מהי פרטיות? ובכן, פרטיות היא מדיניות, לא טכנולוגיה. לומר בפשטות שמדיניות הפרטיות של חברה תדאג לדאטה שלנו, ובכלל זה מידע אישי רגיש, זה רק צד אחד של הסיפור. הצד השני הוא לדאוג לאבטח הדאטה - והרי זה הבסיס לפרטיות. רגולציות בנושא הפרטיות נכשלות בגלל חוסר היכולת של טכנולוגיה מתקדמת להתאים את עצמה למדיניות ולהגן על המידע.

4. צרכני טכנולוגיה ממשיכים לשתף מרצונם מידע ברשתות החברתיות או במענה לסקרים כאלה ואחרים. הם מוכנים לנדב את אותו המידע שהם מצפים מהחברות לשמור עבורם. כדאי לזכור שפרטיות היא אפקטיבית רק כל עוד המשתמשים מוכנים להסכים לכללים.

5. האיום הקבוע והגדול ביותר לפרטיות הוא זה שנשקף לה מהאדם הפרטי עצמו.

מורגן רייט. סנטינל וואן,
מורגן רייט/סנטינל וואן

הכותב הוא יועץ בכיר לאבטחת מידע ב-SentinelOne

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully