וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקוקים לסוכר? נגמרו הדפים במדפסת? האפליקציה שתאפשר לכם לעזור ולקבל עזרה

האפליקציה, תחת השם Cohesion ME היא מבוססת מיקום ומגדירה עשרות תחומי עניין, ביניהם בייביסיטר, אוכל טרי, ספרים, הדפסה, גיימרים ועוד

אפליקציית COHESION. יחצ,
אפליקציית COHESION/יחצ

זקוק לחניה או הסעה? נתקעת ללא מישהו שיוציא לך את הכלב? צריך להדפיס עבודה לבית הספר? אפליקציה חדשה תאפשר לכאלה שנמצאים בקרבת מקום או כאלה שהם בעלי עניין משותף לסייע זה לזה.

האפליקציה, תחת השם Cohesion ME היא מבוססת מיקום ומגדירה עשרות תחומי עניין, ביניהם בייביסיטר, אוכל טרי, ספרים, הדפסה, גיימרים ועוד. כל משתמש בוחר להצטרף לקהילות שרלוונטיות לו, ובעת הצורך יוכל לפנות לחברי אותה קבוצה, להציע עזרה או ולבקש עזרה. את האפליקציה פיתחה חברת So RND, חברת בוטיק לפיתוח מוצרים ברי-קיימא, שבראשה עומד היזם אריאל מיכאלי.

אריאל מיכאלי: "שאלנו את עצמנו כיצד נוכל לשמר ואף להעצים את הלכידות גם ליום שאחרי המלחמה. מטרת האפליקציה היא להנגיש לנו פתרונות מסביבנו שאולי אנו לא מודעים להם. אנחנו משקיעים זמן וכסף מיותרים כדי לפתור בעיות לבד. כך נולדה אפליקציית Cohesion ME (לכידות) הפועלת במודל של כלכלה מעגלית ומחברת בין אנשים, ארגונים ועסקים".

היתרון המובהק של האפליקציה הוא שהיא מאפשרת תקשורת ואמון בין שני בעלי תחום עניין משותף ששייכים לקהילה גדולה. יש כאן יתרון שלא קיים בקבוצות פייסבוק או בווטסאפ של השכנים או הורי הכיתה. שימוש בקבוצת פייסבוק מקומית יכולה להתאים להתייעצויות בתחומים שונים אבל היא אינה מתאימה כאשר התושב נזקק לעזרה נקודתית כגון סיוע במוצר כל שהוא, בטיפול בכלב או במציאת חניה. מצד שני, פניה לחבר מהשכונה או לשכן בבניין לא תמיד יעילה כי קבוצת ההתייחסות מצומצמת מאוד.

מיכאלי: "ערך נוסף הוא ההיבט הכלכלי. יש כאן מודל שהגיע הזמן שיהיה רווח יותר בישראל. חברי קהילה שמסייעים זה לזה גם חוסכים עלויות, עלויות של נסיעה, חניה ורכישת המוצר. כמובן זה גם מייצר תחושה של סיפוק ושייכות".

איך זה עובד?

אפליקציית Cohesion ME מאפשרת לאנשים לשתף שירותים וחפצים עם אנשים אחרים. האפליקציה מותקנת בטלפון הנייד, מוצעת ב-7 שפות לבחירה, והשימוש בה פשוט, נוח ונגיש. היא מבוססת תחומי עניין ושירותי מיקום, כך כשמשתמש נמצא באזור מסוים ומתחבר לאפליקציה, היא תציע לו אינטראקציה עם אנשים, מוסדות ועסקים הרלוונטיים לצרכים שלו ומציעים שירותים ומוצרים בקרבת מקום. בכך, תחסוך האפליקציה נסיעות או רכישות מיותרות.

כך למשל משתמשת באפליקציה יכולה לבקש בקבוצת הרצים הסעה למרוץ שנרשמה אליו; תושב בשכונה יוכל לבקש מרכיב שחסר לו בקבוצת בשלנים שהוא שייך אליה; הורה יכול לבקש סיוע בהדפסה של עבודת בית ספר של בנו בקבוצת מגדלי ילדים, ולפני טיסה תוכלו לבקש ספר טיסה כיפי בקבוצת אוהבי ספרים. בכל המקרים הללו, המשתמש מעלה את בקשתו, ומרגע שיש תגובה מצד חבר באותה קבוצה, האפליקציה מאפשרת קשר ישיר בין מבקש העזרה ומציע העזרה באמצעות הווטסאפ או הטלפון.

כדי להבטיח שאכן יתקיים מודל של נתינה הדדית, בכל אקט של נתינה תעניק האפליקציה מטבע וירטואלי לזה שסייע. באמצעות המטבע הוא יוכל לבקש עזרה בפעם הבאה. בעת הורדת האפליקציה, מוענקים אוטומטית לכל משתמש עשרה מטבעות וירטואליים.

אריאל מיכאלי. יחצ,
אריאל מיכאלי/יחצ

"אנחנו רוצים להבטיח שלא יהיו משתמשים שרק יבקשו סיוע, אבל ימעיטו בהענקת סיוע לאחרים", אומר מיכאלי, "הרעיון הוא לייצר קהילה שתיישם הלכה למעשה מודל של נתינה וקבלה הדדית".

לצד החיבור שהאפליקציה עושה בין אנשים, היא גם תאפשר חיבור לעסקים מקומיים. כך למשל בעל ירקניה יוכל להודיע לחברי השכונה כי ביום ראשון הקרוב כל הסחורה תימכר ב- 10% הנחה. באותו אופן בעל חנות הבגדים יוכל לעדכן שהגיע הדגם שאזל מהמלאי בחודש שעבר.

מיכאלי: "מרבית הלקוחות של העסקים המקומיים הם מאזור גאוגרפי קרוב. פרסום בפייסבוק או בשלט חוצות כרוך בהוצאות גבוהות ומגיע להרבה אנשים שממילא לא רלוונטיים לגבי אותו העסק. האפליקציה שלנו מאפשרת לבעל העסק "לדבר" ישירות עם קהל הלקוחות המדויק שלו. כך אתה מעביר את המידע בדיוק לקהל שאתה מעוניין בו ומגדיל את תנועת הלקוחות בעסק שלך".

השימוש באפליקציה הוא חינמי לאנשים פרטיים. בעלי עסקים ישלמו על השימוש בה בהתאם לרדיוס שהם מעוניינים בו. אם נחזור לבעל הירקנייה הרי שהוא יוכל להחליט האם הוא פונה רק לאלה שגרים במרחק של 1 ק"מ, שני קילומטרים או חמישה ק"מ, וכך גם התשלום שייגבה ממנו יהיה בהתאם.

באותו אופן האפליקציה תאפשר גם לארגונים משרתי ציבור לתקשר עם אזרחים. אלה יכולים להיות רשויות מקומיות, בתי ספר ועוד. הארגונים יוכלו להזין את השירותים שהם מציעים כדי שהאזרחים יקבלו אותם באפליקציה, לקבל בזמן אמת מידע מהציבור, לקבל מידע מארגונים אחרים הפועלים בשטח, ולנהל את הטיפול בו במערכת שלנו או במערכות קיימות שלהם, בצורה מיידית, מאובטחת ואמינה. המערכת מעשירה את יכולות המדידה והעקיבות של הארגון, ומאפשרת מתן הנחיות ופידבק לאזרח.

להורדה למכשירי אנדרואיד
להורדה למכשירי אפל

  • עוד באותו נושא:
  • אפליקציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully