וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו טאבלט פחות מ-2,400 שקל, ואתם לא צריכים יותר מזה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 10:55

ל-Galaxy Tab S9 FE יש את כל מה שצריך כדי להיות טאבלט מעולה, עם פחות רוח וצלצולים. למי הוא מתאים ואיפה הפשרה המרכזית? הנה הסקירה המלאה

ה-Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Galaxy Tab S9 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשנים האחרונות, ענקיות הטכנולוגיה נטשו בהדרגה את שוק הטאבלטים, שנשלט על ידי אפל. סמסונג, לעומת זאת, לעולם לא ויתרה על הקטגוריה, ובחודש אוקטובר האחרון השיקה את ה-Galaxy Tab S9 FE, דגם מוזל המיועד לשוק הביניים. סדרת ה-FE, או "Fan Edition", נועדה לענות על הצרכים של הלקוחות ולהציע מכשיר בעל ערך גבוה יותר במחיר נמוך יותר. השאלה המתבקשת היא האם ה-S9 FE הוא עדיין סמארטפון עם מסך גדול, או שמא הוא מבשר על תקווה חדשה לטאבלטים שאינם אייפדים. בדקנו.

עיצוב

סדרת ה-Galaxy Tab של סמסונג התפתחה לאורך השנים, תוך הקפדה על שפה עיצובית. ה-Tab S9 FE לוקח את העיצוב של ה-Tab S9 - הטאבלט עליו הוא מבוסס - ובעצם לא משנה כמעט דבר. המכשיר כולו עטוף בשלדת אלומיניום והצבע האפור נראה חד ומעניק לטאבלט פרופיל מראה אלגנטי. הקצוות חדים אך לא מחודדים, וקווי האנטנה שרצים בחלק האחורי מעניקים לו סגנון ייחודי שמאוד אהבנו.

הבסיס של הטאבלט (במצב אופקי) כולל נקודת חיבור משולשת עם שני חריצים, לאחיזה טובה יותר עם מקלדת. בחלק העליון נמצאים כפתורי עוצמת הקול ולחצן ההפעלה עם חיישן טביעות אצבע, וכן אזור מגנטי עבור ה-S Pen המצורף. בשני צדדי המכשיר יש רמקולים, בימין נמצא חיבור USB-C, ובשמאל יש מגש SIM.

ה-Tab S9 FE לא כבד במיוחד (523 גרם) ומגיע בעובי של 6.5 בלבד. כמו כן, הוא כולל חיישן מצלמה בודד בגבו, ולמעשה, במשך כל השבועיים שביליתי עם הטאבלט לא מצאתי סיבה מספיק טובה להרים מסך בגודל 10.9 אינץ' ולצלם איתו במקום עם הסמארטפון (נגיע לזה בהמשך).

ה-Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קווי האנטנה שרצים בחלק האחורי מעניקים לו סגנון ייחודי. ה-Tab S9 FE/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך: לא OLED, אבל עדיין מרהיב

הפשרה של סמסונג נמצאת הפעם במסך. ועכשיו בואו נעשה סדר: המסך של ה-Tab S9 FE הוא TFT LCD מיושן, ולא AMOLED. למי שרגיל לטופ, זה אולי ירגיש שנמוך, אבל האמת? אחרי שימוש ממושך, שוכחים את זה. המסך בהחלט עושה את העבודה, התצוגה חדה וצבעונית, ובהחלט אפשר ליהנות מכל דבר שתריצו עליו. וברור, הייתי מעדיף AMOLED, אבל אז היינו מדברים על טאבלט אחר לגמרי, ובמחיר אחר לגמרי.

נקודת תורפה נוספת נמצאת בקצב הרענון - 90 הרץ בלבד ולא 120 הרץ, קצב רענון שהפך לסוג של סטנדרט גם במכשירי ביניים. וחשוב לומר: זה לא מאוד מפריע לעבודה השוטפת וכנראה שהמשתמש הממוצע לא יבחין בהבדל, כך שאם תקציב מוגבל הוא שיקול מרכזי, זה לא לגמרי בסדר.

Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מסך של ה-Tab S9 FE הוא TFT LCD מיושן, ולא AMOLED, אבל זה בסדר גמור/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים וממשק

אל תטעו, ל-Galaxy Tab S9 FE אין מה להתבייש. הוא כולל את המעבד העצמאי של סמסונג, Exynos 1380 - לא בדיוק מה שתמצאו בטאבלטים עיליים, אבל מספיק לעבודה יומיומית. לצד זה, הוא כולל 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (קיימת גם גרסה של 8 גיגה-בייט). נכון, השילוב הזה לא צועק "מפלצת ביצועים", אבל המפרט הזה עומד במשימות היומיומיות בצורה מעולה. עם זאת, כמו כל מכשיר שוק ביניים, יש לפעמים קצת גמגומים, אבל באופן כללי, הביצועים נהדרים.

מהאריזה ה-Galaxy Tab S9 FE מגיע עם עדכון זמין ל-One UI 6, המבוסס על אנדרואיד 14 (תצטרכו לעדכן ידנית). בעלי מכשיר Galaxy ותיקים ירגישו בבית, שכן הממשק מעוצב בצורה זהה לסמארטפונים של החברה, עם התאמה טובה יותר לטאבלטים. ואפשר לומר זאת לראשונה: זה פחות מרגיש כמו סמארטפון גדול.

לעומת זאת, אם אתם חושבים לרכוש טאבלט שישמש אתכם ככלי העבודה הקבוע שלכם, כדאי שתדעו שזה עדיין לא שם, לפחות אם אתם צריכים לכתוב בו מסמכים על מסך המגע או לפתוח תוכנות מסוימות שעובדות רק כאפליקציות. נכון, קיימת אפשרות לחבר אליו מקלדת ייעודית שתשפר את חווית הכתיבה, אבל עדיין, נכון לכתיבת שורות אלה, אין טאבלט אנדרואיד שיכול (באמת) להחליף מחשב.

ה-Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Tab S9 FE: מספיק לעבודה יומיומית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

הסוללה כאן עוצמתית - 8,000 מיליאמפר/שעה. בשימוש שלי, הצלחתי לסחוט יותר מיומיים של עבודה שהסתכמו בכ-15 שעות בסך הכל, אבל זה תלוי כמובן בסוג השימוש. אין יותר מדי סיכוי שתקלעו למצב שאתם ללא סוללה, אך מטען לא מצורף לערכה, כך כדאי להיערך מראש.

מצלמה? אממ... אל תשכחו שזה טאבלט

ה-Galaxy Tab S9 FE כולל מצלמת 8 מגה-פיקסל בודדת בחלקו האחוריו, וחיישן 12 מגה-פיקסל בחלקו הקדמי (מצלמת סלפי). טאבלטים, כידוע, נועדו לגלילה, צפייה וצריכה של מסמכים ובחיי שאני לא יכול לחשוב על יותר מדי סיבות שיגרמו לכם לצלם משהו עם מכשיר כל כך גדול, שהופך את החוויה למוזרה ולא טבעית. וכן, ה-Tab S9 FE לא שונה מאחיו, ולא עומד במבחן בשום צורה. בעצם, אולי לסריקת מסמכים.

ה-Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Galaxy Tab S9 FE כולל מצלמת 8 מגה-פיקסל בודדת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש גם עט חכם

נתחיל מהחלק המשמח: את עט הסטיילוס (S Pen), תקבלו יחד עם הטאבלט באריזה, כך שלא תצטרכו לקנות אותו בנפרד. זהו יתרון גדול, שכן אפל עדיין גובה מחיר נוסף עבור עט הסטיילוס שלה, ה-Apple Pencil. ואל תתבלבלו, זה לא העט שאתם מכירים מדגמי האולטרה או מסדרת ה-Note, אלא גרסה שונה לחלוטין ומוגדלת שלו.

איך הביצועים? השרטוט והציור בעט על גבי המסך מאוד נוחים ומדויקים. זיהוי כתב היד עובד נהדר, וגם כאשר פרק כף היד נמצא על גבי המסך עצמו, חווית הכתיבה אינה מושפעת. עם זאת, בשוטף פחות מצאתי שימוש בעט ומי מכם שזקוקים לטאבלט שכולל עט חכם והמחיר הוא שיקול מרכזי - ה-Tab S9 FE הוא בחירה מצוינת.

העט החכם של ה-Galaxy Tab S9 FE. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
את עט הסטיילוס (S-Pen), תקבלו יחד עם הטאבלט באריזה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

על אף שאנחנו עדיין זוכרים שמדובר במסך LCD ולא OLED, ה-Galaxy Tab S9 FE הוא טאבלט ביניים ראוי שמציע פונקציונליות דומה לדגם הדגל, Galaxy Tab S9, תמורת הרבה פחות כסף (2,499 שקלים). הוא מתהדר בבנייה איכותית וביצועים שמספיקים לשימוש יומיומי - צריכת תוכן, צפייה בסרטים, כתיבת מסמכים ואפילו משחקים קלילים. צריכים טאבלט לגרפיקה או משחקים כבדים? הוא פחות יתאים לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully