וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ל-iRobot: המיזוג עם אמזון בוטל - 350 עובדים יפוטרו

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 18:50

רגולטורים באיחוד האירופי הביעו חשש שהרכישה תפגע בתחרות - והעסקה נפסלה. בעקבות כך, החברה תפטר כ-31% מעובדיה ותצמצם נוכחותה במיקומים מסוימים

אמזון. רויטרס
אמזון/רויטרס

ענקית שואבי האבק iRobot (איירובוט), הודיעה היום הודעה כפולה: עסקת הרכישה על ידי אמזון בסכום של 1.4 מיליארד דולר בוטלה, ובנוסף החברה תפטר כ-350 עובדים, כחלק מתוכנית התייעלות משמעותית. הסיבה לביטול העסקה? רגולטורים באיחוד האירופי הביעו חשש שהרכישה תפגע בתחרות בשוק שואבי האבק הרובוטיים, ואיימו לחסום אותה. אמזון לא הצליחה להציע פתרונות מספקים עד המועד שנקבע, ונאלצה לוותר על התוכניות השאפתניות.

אמזון ואיירובוט הודיעו לראשונה על העסקה באוגוסט 2022. רשות התחרות הבריטית אישרה את המהלך ביוני 2023, אך באיחוד האירופי העניינים הסתבכו. בנובמבר 2023, הנציבות האירופית הודיעה שיש לה חשש כי הרוכשת תפגע בתחרות. לאמזון היה עד ה-10 בינואר להציע פתרונות, אך כאמור, מאמציה לא הניבו פרי.

איירובוט. ShutterStock
רגולטורים באיחוד האירופי הביעו חשש שהרכישה תפגע בתחרות בשוק שואבי האבק הרובוטיים. איירובוט/ShutterStock

בינתיים, באיירובוט מתמודדים עם השלכות אחרות של ביטול העסקה. מנכ"ל החברה, קולין אנגל, יפרוש מתפקידו לאחר 34 שנים כמוביל הכוח מאחורי הפיתוח וההצלחה של רומבה. בנוסף, החברה תפטר כ-31% מעובדיה (350 עובדים) ותצמצם נוכחותה במיקומים מסוימים.

אמזון טוענת שההחלטה מונעת מחברות צמיחה בשוק הגלובלי, ופוגעת בסופו של דבר בצרכנים ובחדשנות. למעשה, ביטול העסקה של אמזון ואיירובוט היא עוד טיפה בים של עסקאות טכנולוגיות גדולות שנכשלו בשנים האחרונות, בעקבות הגברת הפיקוח של רגולטורים עולמיים. אדובי נאלצה לוותר על רכישת Figma בסכום של 20 מיליארד דולר, ומטא (פייסבוק) נאלצה לוותר על רכישת Giphy.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully