וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AION Labs משיקה סטארט-אפ חדש הממנף למידת מכונה לגילוי דבק מולקולרי

TenAces הוקמה על ידי ה-Venture Studio AION Labs הכוללת את אסטרהזניקה, מרק, פייזר, טבע, קרן הביוטק הישראלית, Amiti Ventures ו-Amazon Web Services (AWS), והרשות לחדשנות BioMed X

TenAces. אלעד מלכה,
TenAces/אלעד מלכה

AION Labs, סטודיו בניית הסטארטאפים הראשון מסוגו המוביל את אימוץ טכנולוגיות AI ומדע חישובי לפתרון אתגרים בגילוי ופיתוח תרופות, הודיע היום על הקמת TenAces Biosciences. TenAces הוא סטארט-אפ המפתח גישה חדשנית לגילוי טיפולי דבק מולקולרי חדשים, תוך מינוף למידת מכונה כדי לשפר את הפיתוח של טיפולים למגוון מצבים.

TenAces יצאה מאתגר הסטארט-אפ החמישי של AION Labs לפיתוח פלטפורמת בינה מלאכותית לזיהוי אינטראקציות חלבונים טבעיות המובילות לפירוק חלבונים ממוקד. פתרון הפלטפורמה צפוי להקל על גילוי ופיתוח של טיפולי דבק מולקולרי לפירוק חלבון ממוקד משופר. באופן מסורתי, דבקים מולקולריים התגלו באופן אקראי ולאחר מכן משמשים כבסיס לנסות לגלות דבקים חדשים. TenAces נוקטת בגישה שונה, על ידי יישום למידת מכונה כדי לחקור את האינטראקציות השונות, זוגות חלבונים ותכונות רב-ממדיות כדי לחזות דבקים מולקולריים חדשים.

הייחוד בגישה של TenAces הוא שילוב ביולוגיה בפיתוח אלגוריתמים של למידת מכונה, אפייה בלולאות משוב מרובות עם אימותים רטובים במעבדה כדי להנחות עוד יותר את האלגוריתמים ולשפר את יכולות החיזוי שלהם.

מתי גיל. אלעד מלכה,
מתי גיל/אלעד מלכה

"אנו מפתחים פתרון חדשני לפירוק חלבונים ממוקד על ידי זיהוי מפרקים אופטימליים של E3 ועיצוב דבקים מולקולריים לסילוק חלבונים גורמי מחלות. עם כ-85% מחלבוני המטרה שאינם ניתנים כיום לתרופות, אנו יכולים לטפל במגוון רחב של מחלות", אמר ד"ר ארנאוט שפרס, מייסד ומנכ"ל TenAces. "AION Labs הוכיחה את עצמה כבעלת ערך רב בסיוע להקמת TenAces. התמיכה של שותפי הפארמה שלנו הייתה חלק בלתי נפרד בעיצוב החברה, וסיפקה את המשאבים וההדרכה החיוניים הדרושים לפיתוח ובסופו של דבר למסחור פתרונות שיכולים לאפשר טיפול יעיל יותר".

יחד עם ד"ר שפרס, צוות המייסדים של TenAces, כולל את תומר סידי, PhD, כראש AI וחן ליאור, PhD, כראשת ביואינפורמטיקה. ד"ר סידי, לשעבר מדען נתונים במרכז לחקר מדעי הנתונים באוניברסיטת חיפה, הוא מומחה ללמידה עמוקה וביואינפורמטיקה, עם רקע בחיזוי מבנה חלבונים. ד"ר ליאור, בוגרת דוקטורט ממכון ויצמן למדע, היא בעלת רקע חזק בביואינפורמטיקה ובביולוגיה ניסויית.

"הקמת TenAces מדגישה את חוסנה של מדינת ישראל, כמו גם את מחויבותה הבלתי מעורערת של AION Labs להניע מחקר וחדשנות לקידום פתרונות חדשים מבוססי בינה מלאכותית לטובת מטופלים ובעלי עניין", אמר מתי גיל, מנכ"ל AION Labs. "לגישה של TenAces יש פוטנציאל לשנות את הנוף של פירוק חלבונים ממוקד על ידי הצעת דרכים חדשות בחיפוש אחר טיפולים חדשים ויעילים. יחד עם השותפים שלנו, אנו נרגשים לעבוד עם ד"ר שפרס וצוותו, ולספק את המשאבים וההדרכה הדרושים כדי להביא טיפולים חדשים לשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully