וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לך דם על הידיים": מארק צוקרברג התנצל על נזקי הרשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 14:03

במהלך דיון סוער בסנאט האמריקני, מנכ"ל ומייסד מטא התנצל בפני משפחות שילדיהם נפגעו מהרשתות החברתיות. בשימוע בקונגרס נחקרו במשך כ-4 שעות גם מנכ"לית X (טוויטר) ומנכ"ל טיקטוק - שהואשם בתעמולה אנטי-ישראלית

מארק צוקרברג בדיון בנסאט, מתנצל בפני המשפחות של קורבנות על נזקי הרשתות החברתיות/רויטרס

במהלך דיון סוער הלילה (חמישי) בסנאט האמריקני בנושא הנזקים של הרשתות החברתיות על ילדים, אירע רגע דרמטי כאשר מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, פנה להורים שיקיריהם נפגעו והתנצל בפניהם. "אני מצטער על כל מה שעברתם," אמר צוקרברג בעוד ההורים הניפו תמונות של ילדיהם שמתו בעקבות ניצול מיני או הטרדה ברשתות החברתיות. "אף אחד לא צריך לעבור את מה שהמשפחות שלכם סבלו. לכן אנחנו משקיעים כל כך הרבה ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה כדי לוודא שאף אחד לא יחווה את מה שאתם חוויתם".

בנוסף לצוקרברג, בשימוע בקונגרס נחקרו במשך כ-4 שעות גם מנכ"לית X (טוויטר), לינדה יאקרינו; מנכ"ל טיקטוק, שו זי צ'ו; מנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל; ומנכ"ל דיסקורד, ג'ייסון סיטרון. הדיון נפתח בסרטונים של אנשים המתארים כיצד עברו ניצול מיני ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ו-X. הסנאטור לינדזי גרהאם זכה למחיאות כפיים לאחר שאמר לצוקרברג כי יש לו "דם על הידיים", והוסיף: "יש לך מוצר שהורג אנשים".

מארק צוקרברג בשימוע בסנאט. רויטרס
מארק צוקרברג, פנה להורים שיקיריהם נפגעו והתנצל בפניהם./רויטרס

המחוקקים רצו לדעת מה הם עושים המנכ"לים כדי להגן על ילדים ברשת, ובעוד שהשימוע התמקד בעיקר בהגנה על ילדים מניצול מיני ברשת, השאלות היו מגוונות, והסנטורים ניצלו את ההזדמנות שיש להם חמישה מנהלים בכירים תחת שבועה. לאורך הדיון, המנכ"לים פירטו את נהלי הבטיחות לילדים שהם מחילים והתחייבו לשתף פעולה עם מחוקקים, הורים, ארגוני ללא מטרות רווח ואכיפת החוק כדי להגן על קטינים. מטא ציינה שהשקיעה 5 מיליארד דולר בבטיחות ואבטחה רק ב-2023, בעוד שטיקטוק מתכננת להשקיע 2 מיליארד דולר בנושא ב-2024.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מארק צוקרברג בשימוע בסנאט. רויטרס
המחוקקים רצו לדעת מה הם עושים המנכ"לים כדי להגן על ילדים ברשת. צוקרברג בשימוע בסנאט/רויטרס

עם זאת, צוקרברג הכחיש שוב ושוב קשר בין פייסבוק לבריאות הנפש של בני נוער, וציין כי "חשוב להסתכל על המדע, והרוב לא תומך בכך". בהמשך, כשדיבר על אותו נושא, אמר צוקרברג "זה לא אומר שלאנשים בודדים אין בעיות". לינדה יאקארינו, מנכ"לית X (טוויטר), אמרה שהפלטפורמה לא מיועדת לקטינים.

גם שו זי צ'ו, מנכ"ל טיקטוק ספג ביקורת קשה - המחוקקים הרפובליקנים האשימו את החברה בקשרים לכאורה עם המשטר הסיני. "אתה מפחד שתאבד את עבודתך אם תגיד משהו שלילי על המפלגה הקומוניסטית הסינית?", שאל הסנאטור טום קוטון את צ'ו, שהשיב כי החברה מקפידה על אכיפת המדיניות שלה האוסרת על ילדים מתחת לגיל 13 להשתמש באפליקציה.

מארק צוקרברג. רויטרס
צוקרברג הכחיש שוב ושוב קשר בין פייסבוק לבריאות הנפש של בני נוער/רויטרס

המתקפה על הרשת החברתית הסינית לא הסתיימה כאן, והסנאטור הרפוליקני טד קרוז האשים את הפלטפורמה בכך שהיא מקדמת בהוראת הממשל הסיני "תעמולה אנטי-ישראלית" על רקע המלחמה עם חמאס.

שו זי צ'ו, מנכ"ל טיקטוק. רויטרס
שו זי צ'ו, מנכ"ל טיקטוק, בשימוע בסנאט/רויטרס

מטא נתבעת על ידי עשרות מדינות, בטענה שהיא מעצבת בכוונה פיצ'רים באינסטגרם ופייסבוק שממכרים ילדים לפלטפורמות שלה ונכשלת בהגנה עליהם מפני פוגעים ברשת. למעשה, הדיון משקף את הגברת הביקורת הציבורית והרגולטורית על הרשתות החברתיות בעניין הגנה על קטינים, ונראה כי הסיכוי לחקיקה מחמירה יותר בתחום יגבר בקבות דיון זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully