וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המודעות לסרטן הבינלאומי: פיתוח ישראלי צפוי לחולל מהפכה באמצעות AI

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 13:18

"יכול להיות טיפול פורץ דרך בסרטן": בתוצאות מחקר של ביולוג'יק דיזיין הישראלית נראה שהגידולים התכווצו בחולים עם מלונומה, סרטן השתן, הכליה וסרטן הריאות

ביולוג'יק דיזיין. מאיר אדרי, אתר רשמי
ביולוג'יק דיזיין/אתר רשמי, מאיר אדרי

ביום ראשון הקרוב נציין את יום המודעות הבינלאומי לסרטן, וחברת Biolojic Design (ביולוג'יק דיזיין) הישראלית הודיעה על מעבר לפאזה השנייה בניסוי הנוגדן AI (בינה מלאכותית) שלה, AU-007. זהו הנוגדן הראשון שתכנן על ידי בינה מלאכותית שנכנס לניסויים בבני אדם.

הניסוי מתקיים באוסטרליה ובארה"ב על-ידי חברת אלוס, החברה המפתחת יחד עם ביולוג'יק דיזיין וקרן ההון סיכון למדעי החיים - ATP את הנוגדן AU-007. הנוגדן תוכנן באמצעות פלטפורמת בינה המלאכותית ומיועד לחיסול גידולים סרטניים מוצקים. המעבר לפאזה שניה מוכיחה כי ניתן לתכנן נוגדנים בטוחים עם פעילות קלינית על ידי המחשב. זהו צעד משמעותי במעבר לטיפולים חכמים מבוססי בינה מלאכותית.

הפאזה השנייה ממשיכה לאחר תוצאות חיוביות מהפאזה הראשונה, אשר מראות פעילות מוקדמת נגד גידולים בחולים שעברו טיפולים רבים. הניסוי העריך את הבטיחות, הסבילות, האימונוגניות והפעילות הקלינית של AU-007 בחולים עם סרטן מתקדם מקומית או מטאסטטי שלא ניתן להסרה.

בתוצאות נראה שהגידולים התכווצו בחולים עם מלונומה, סרטן השתן, הכליה וסרטן הריאות. בשלב השני תתבצע הערכה של AU-007 בשילוב חיסון Proleukin במינון נמוך עם הרחבה לקבוצת מלנומה וקרצינומה של תאי הכליה.

ביולוג'יק דיזיין. מאיר אדרי, אתר רשמי
בתוצאות נראה שהגידולים התכווצו בחולים עם מלונומה, סרטן השתן, הכליה וסרטן הריאות./אתר רשמי, מאיר אדרי

פרופסור ינאי עופרן, מייסד ומנכ"ל ביולוג'יק דיזיין, אמר: "הדור הקודם של התרופות ניסה להשפיע על תהליך ביולוגי מורכב והגיע למחסום, מהסיבה שמדובר במולקולות מאוד פשוטות שמנסות להשפיע על תהליכים מאוד מורכבים. הנוגדן AU-007 יודע להפעיל את מערכת החיסון כנגד הסרטן באמצעות IL-2 ובד בבד למנוע מה- IL-2 להרגיע את מערכת החיסון, שזהו תפקידו הטבעי. אין עוד תרופות שאנו מודעים להם כיום אשר הצליחו להפעיל את מערכת החיסון ללא יצירת פעילות נגדית שנועדה להרגיע פעילות זו, מה שמעיד על היכולות של בינה מלאכותית להשפיע על הביולוגיה האנושית באופן ייחודי".

הוא הוסיף: "אנו מאמינים שהנוגדן AU-007 יכול להיות טיפול פורץ דרך בסרטן. התוצאות מהניסוי הראשוני מראות כי יש לנו תרופה בטוחה ויעילה עם פוטנציאל לשפר את חייהם של חולי סרטן רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully