וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחו בגולגולות קופים ומילאו בדבק: האמת מאחורי שבב המוח של מאסק

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 20:36

חשיפות מזעזעות: ניסויים קשים בקופים הובילו לפיתוח שתל המוח של חברת ניוראלינק של אילון מאסק. מהמסמכים עולה כי במהלך פיתוח הטכנולוגיה מתו בסך הכל כ-1,500 בעלי חיים, כולל כבשים וחזירים

קוף מעבדה שמשחק במחשב - בכוח המחשבה בלבד/Neuralink

עלול להסתבך? אילון מאסק

הדיילי מייל חושף את הפרטים המזעזעים מאחורי מיזם Neuralink (ניוראלינק) של אילון מאסק: ניסויים אכזריים בחיות שכללו קידוחים בגולגולות של קופים ומילוי החורים בדבק. בשעה שמאסק טען כי לראשונה השתיל את שבב הניוראלינק בבן אדם, מסמכים שנחשפו מאוניברסיטת דייויס בקליפורניה, ששיתפה פעולה עם חברת השבבים בניסויים במשך שלוש שנים (2017-2020), חושפים שחלק מהקופים עברו ניתוחים בגולגולת אפילו עשר פעמים לפני שהומתו.

על פי המסמכים, לאחר הניתוחים, נעשה שימוש ב-"Bioglue" - סוג של דבק ביולוגי - לאטום את החורים שנקדחו בגולגולות הקופים. עוד המסמכים מגלים כי לקופים קטעו חלק מהגפיים והם הומתו לאחר סבל של הקאות חוזרות ושלשולים. בסך הכל, במהלך פיתוח השבב מתו בסך הכל כ-1,500 בעלי חיים, כולל כבשים וחזירים.

שבב Neuralink. Neuralink,
השבב של Neuralink/Neuralink

התגלית מעוררת שאלות קשות בנוגע לאתיקה של הניסויים, ובפרט ביחס לסבל שנגרם לקופים. האירוע מחדד את הצורך בדיונים ובקרה מחמירים יותר בתחום של ניסויים בבעלי חיים למטרות מחקר ופיתוח טכנולוגי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

המסמכים הושגו על ידי Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM), ארגון זכויות בעלי חיים. הארגון טוען כי הקופים סבלו "מעינויים קיצוניים" וכי הפרויקט הפגין "זלזול שיטתי" בחיי בעלי החיים.ה-PCRM קורא לציבור להטיל ספק בהצהרותיו של מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX, שאמר השבוע: "דמיינו אם סטיבן הוקינג יכול היה לתקשר מהר יותר מהמקלידן המהיר ביותר. זה המטרה".

בחודש שעבר אמר מאסק כי ניוראלינק מחפשת משותקים בגפיים ארבע שגילם מתחת ל-40 להשתתף בניסויים בבני אדם. במסגרת הניסויים, יסירו מנתחים חלק מהגולגולת שלהם, ורובוט ישתיל 64 חוטים עם אלקטרודות במוחם. לדברי PCRM, למאסק "יש היסטוריה ארוכה של הטעייה של הציבור בנוגע לפיתוח השבב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully