וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אדמת הירח: החללית היפנית צילמה תמונה מפחידה - ונכנסה לתרדמת

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 10:07

אחרי הנחיתה המוצלחת על הירח, החללית הלא-מאוישת של סוכנות החלל היפנית נכנסה למצב תרדמת, וייתכן שלא תשרוד את ליל הירח. רגע לפני שזה קרה, קיבלנו תמונה ראשונה

הירח כפי שתועד על ידי החללית של יפן. JAXA, אתר רשמי
התמונה האחרונה שהנחתת צילמה במכתש שיוֹלי/אתר רשמי, JAXA

כנגד כל הסיכויים, החללית הלא-מאוישת "סלים" (SLIM) של סוכנות החלל היפנית JAXA, הצליחה להפעיל את עצמה מחדש כעבור יותר משבוע מאז שנחתה על הירח כשהיא הפוכה על פיה ופאנלים סולארים שמצביעים לכיוון הלא נכון. כעת, היא נכנסה לתרדמת למשך ליל הירח (תקופה שבה צד מסוים של הירח אינו מואר על ידי השמש), שיכול להשבית אותה לצמיתות.

בינתיים, צוות מסוכנות החלל היפנית, שיתף ביום חמישי את התמונה האחרונה שהנחתת צילמה במכתש שיוֹלי - תיעוד מפחיד בשחור לבן של אדמת הירח. ליל הירח נמשך כשבועיים יבשים על כדור הארץ, כאשר הטמפרטורות יכולות להגיע ל-93 מעלות מתחת לאפס.

למרות החדשות המעודדות הזמניות, המומחים חוששים שהטמפרטורות הקיצוניות והחשיכה הממושכת ירוקנו את הסוללות של הנחתת, וימנעו ממנה להשתמש בפאנלים הסולאריים שלה כדי לטעון את עצמה מחדש. "אנו מודעים לקשיים שמציב בפנינו ליל הירח", אמר דובר סוכנות החלל היפנית. "נמשיך לעקוב אחר הנחתת ולנסות ליצור עמה קשר, אך עתידה לוט בערפל".

הנחיתה של החללית הלא-מאוישת "סלים" הייתה היסטורית עבור יפן, שכן היא נכנסה למועדון היוקרתי של המעצמות שהצליחו עד כה להנחית כלי טיס שונים על הירח. המשימה נועדה לחקור את האדמה של הירח ולחפש סימני מים.

  • עוד באותו נושא:
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully