וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א גילתה "סופר-כדור הארץ" שעשוי להיות מועמד מבטיח לחיים

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 11:46

הוא גדול פי 1.5 מכדור הארץ ומקיף כוכב קטן ואדמדם שיכול לפלוט את הטמפרטורה הנכונה להיווצרות מים נוזליים על פני השטח. הכירו את הכוכב החדש והמסקרן שמאפשר חיים

הדמיה של כוכב הלכת TOI-715 b. NASA, אתר רשמי
הדמיה של כוכב הלכת TOI-715 b/אתר רשמי, NASA

נאס"א גילתה "סופר-כדור הארץ" במרחק 137 שנות אור, שנמצא באזור הראוי למחיה ויכול להיות מועמד מבטיח לחיים. כוכב הלכת החוץ-שמשי, שנקרא TOI-715 b, גדול פי 1.5 מכדור הארץ ומקיף כוכב קטן ואדמדם שיכול לפלוט את הטמפרטורה הנכונה להיווצרות מים נוזליים על פני השטח - מרכיב מפתח לתמיכה בחיים.

צוות בינלאומי של מדענים בראשות אוניברסיטת ברמינגהאם השתמש במערך של טלסקופים על הקרקע כדי לאתר את מיקומו המדויק של TOI-715 b לאחר שנתוני טלסקופ החלל TESS רמזו על קיומו. כעת, אסטרונומים מתכננים לנתח את המאפיינים והאטמוספרה של TOI-715 b כדי לקבוע האם הוא יכול להיות כוכב לכת מתאים למחיה.

הדמיה של כוכב הלכת TOI-715 b, לצד הננס האדום. NASA, אתר רשמי
הדמיה של כוכב הלכת TOI-715 b, לצד הננס האדום/אתר רשמי, NASA

כוכבי לכת חוץ-שמשיים הם עולמות הנמצאים מחוץ למערכת השמש שלנו ונחקרו מאז 2018 על ידי מכשירים כמו טלסקופ החלל ג'יימס ווב של נאס"א, המאפשרים לאסטרונומים לא רק לגלות עולמות חדשים אלא גם לחשוף חלק מהמאפיינים הפנימיים שלהם.

אחת התכונות הייחודיות של TOI-715 b היא מסלולו הקצר סביב הכוכב שלו, כ-19 ימים בלבד - שווה ערך ל"שנה" אחת על פני כדור הארץ. המשמעות היא שצד אחד של כוכב הלכת פונה תמיד לכיוון השמש, מה שיכול לגרום להבדלי טמפרטורה קיצוניים בין היום ללילה ולהשפיע על האקלים והמזג האוויר.

למרות שגילוי זה מרגש, כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש אינם נדירים כלל. נאס"א גילתה למעלה מ-5,000 כאלה, וישנה הערכה כי שבשביל החלב שלנו לבד יש טריליון כוכבי לכת כאלה. עם זאת, לא כל "סופר-כדור הארץ" מתאים לקיום חיים, שכן חלקם חמים מדי או מכוסים לחלוטין במים או בלבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully