וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר התקלקל? האיחוד האירופי ידרוש שנה נוספת של אחריות לאחר תיקון

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 12:40

האיחוד האירופי רוצה להעביר חוק חדש שיאריך את האחריות על מוצרים שתוקנו ב-12 חודשים נוספים. הצרכנים יוכלו לבחור בין תיקון להחלפה של מוצרים פגומים, במסגרת תקופת אחריות מינימלית של שנתיים

אייפון שבור. Shutterstock, עיבוד תמונה
אייפון שבור/עיבוד תמונה, Shutterstock

בעקבות ההצלחה ביישום תקן טעינה אחיד למכשירים אלקטרוניים ופתיחת מכשירי אפל להתקנות מחנויות צד שלישי, האיחוד האירופי צועד צעד נוסף לקראת עידן בר-קיימא. במסגרת הליך חקיקה חדש, יידרשו יצרנים להאריך את האחריות על מוצרים שתוקנו במשך 12 חודשים נוספים.

על פי ההסכם, לצרכנים תהיה האפשרות לבחור בין תיקון להחלפה של מוצרים פגומים, במסגרת תקופת אחריות מינימלית של שנתיים, שתוכל להיות מורחבת בהתאם להחלטת המדינות החברות. "אם הצרכן בוחר בתיקון, תקופת האחריות של המוכר תוארך ב-12 חודשים נוספים מרגע שהמוצר תוקן", נמסר בהודעת מועצת אירופה ביום שישי.

הארכת האחריות ב-12 חודשים היא חלק מהסכם זמני בין הפרלמנט והמועצה האירופית ליישום הנחיה ל"זכות לתיקון" שאושרה במרץ 2023. ההסכם צריך עדיין לזכות לאישור רשמי, והוא ייכנס לתוקף 20 יום לאחר פרסומו. בנוסף, התקנות יחייבו זמינות חלקי חילוף במחירים סבירים ויאסרו על יצרני המוצרים להשתמש ב"מכשולים חוזיים, חומרתיים או הקשורים לתוכנה לתיקון", כגון הגבלת השימוש בחלקי חילוף משומשים או תואמים על ידי מעבדות עצמאיות.

"לאחר אישורו, יכניסו התקנות החדשות 'זכות תיקון' חדשה עבור צרכנים, הן במסגרת האחריות החוקית והן מעבר לה, מה שיהפוך את תיקון המוצרים למשתלם ובכך יעודד צריכה בת קיימא", מסרו באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully