וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הוא היעד": דו"ח של מיקרוסופט חושף את מלחמת הסייבר של איראן על ישראל

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 10:48

הנתונים מראים עלייה של 30% בצריכת תעמולה איראנית לאחר 7 באוקטובר, כך על פי דוח של מרכז המודיעין והסייבר של מיקרוסופט • המטרה: לערער את ישראל ותומכיה בניסיון ליצור בלבול כללי וחוסר אמון - כך עבדה השיטה

בווידאו: אזהרת שב"כ לגורמי הביטחון האיראני/דוברות שב"כ

מיקרוסופט מפרסמת הבוקר (רביעי) בדו"ח חדש כי איראן הגבירה משמעותית את פעילות הסייבר שלה נגד ישראל מאז ה-7 באוקטובר. הדו"ח, שהוכן על ידי מרכז המודיעין הסייבר של מיקרוסופט, מציג תמונה מדאיגה של פעילות איראנית ענפה שכללה פריצות ממוקדות, מבצעים ברשתות החברתיות, שימוש בטכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית, ופרסום פייק ניוז ותעמולה. המטרות הללו חותרות לערער את ישראל ואת סביבת המידע של תומכיה על מנת ליצור בלבול כללי וחוסר אמון.

בין השאר, על פי מיקרוסופט, ניתן לראות עלייה של כמעט פי שניים במתקפות הסייבר וההשפעה על ישראל בשבועות שאחרי המלחמה, עלייה של 30% בצריכת תעמולה איראנית במדינות דוברות אנגלית אשר תומכות בישראל ובהן בארצות הברית. בנוסף, לא נמצאה הוכחה לתיאום בין מתקפות הסייבר של איראן ובין החמאס ביום המתקפה על ישראל.

מתקפת סייבר. ShutterStock
על פי מיקרוסופט, ניתן לראות עלייה של כמעט פי שניים במתקפות הסייבר וההשפעה על ישראל בשבועות שאחרי המלחמה/ShutterStock

בשבוע הראשון של המלחמה הייתה עלייה של 42% בתנועה לאתרים שבהם פורסמו פוסטים וכתבות על ידי האיראנים - זאת בעקבות עלייה במתקפות סייבר איראניות ובפרסום כתבות ופרסומים במגוון פלטפורמות רחב. עלייה זאת הורגשה בעיקר במדינות דוברות אנגלית אשר תומכות בארצות הברית ובישראל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עלי ח'אמנאי. רויטרס
עלי ח'אמנאי/רויטרס

כמו כן, מספר קבוצות הסייבר הפעילות בישראל עלה מ-9 בשבוע הראשון של המלחמה ל-14 בשבוע השני. מתקפות הסייבר עלו מהתקפה אחת כל חודשיים ב-2021 ל-11 מתקפות רק במהלך אוקטובר.

"ככל שהתקדמה המלחמה, בעיקר מסוף חודש נובמבר במקביל למתקפות החות'ים, הקבוצות האיראניות הרחיבו את פעילותן למדינות נוספות התומכות בישראל, כמו אלבניה ובחריין, ולחברות שמקיימות מסחר מול ישראל", מסבירים במיקרוסופט.

פייק: כרזת "דמעות המלחמה", כחלק מהתעמולה האיראנית. צילום מסך, אתר רשמי
פייק: כרזת "דמעות המלחמה", כחלק מהתעמולה האיראנית/אתר רשמי, צילום מסך

עוד מוסיפים בדוח כי איראן שואפת להחריף את הקרעים הפוליטיים והחברתיים הפנימיים ביעדים שלה, לעיתים קרובות תוך התמקדות בגישת הממשלה הישראלית ל-240 החטופים של חמאס בעזה, והתחזות לקבוצות פעילים למען השלום המבקרות את הממשלה הישראלית. "ראש הממשלה נתניהו הוא יעד מרכזי למסרים מסוג זה, ולעיתים קרובות קוראים להדחתו", נכתב.

כזכור, איראן הצליחה לגייס שוב ושוב ישראלים לא מודעים להשתתף בפעילויות בשטח המקדמות את המבצעים הכוזבים שלה. אחד כזה כונה "דמעות המלחמה", בו שכנעו פעילי מודיעין איראניים ישראלים לתלות כרזות פרסום עם הכותרת "דמעות המלחמה" בשכונות ברחבי ישראל. התמונות, לפי הדו"ח, נוצרו על ידי בינה מלאכותית גם כן.

תקיפות סייבר איראניות לפי ואחרי מלחמת ישראל-חמאס. מיקרוסופט, אתר רשמי
תקיפות סייבר איראניות לפי ואחרי מלחמת ישראל-חמאס/אתר רשמי, מיקרוסופט

לדברי קבוצות המחקר של מיקרוסופט הערכות הן שצמד קבוצות הקשורות למשרד המודיעין האיראני, שיתפו פעולה במתקפת סייבר על ישראל בסוף אוקטובר, וגם על מדינה שתומכת בישראל - אלבניה. כמו כן, כך עולה מהדוח, המטרה היא להשפיע על דוברי אנגלית ולהוביל לשיח שנאה כלפי ישראל ברשתות החברתיות.

גם ה-AI נוכח במתקפות

למרות דיווחים מסוימים בתקשורת הממלכתית האיראנית, גופי הסייבר והתעמולה האיראנים היו ריאקטיביים בשלב הראשוני של המלחמה בין ישראל לחמאס. הצוותים של מיקרוסופט גילו כי אמצעי תקשורת איראניים פרסמו פרטים מטעים על תקיפות לכאורה וכי קבוצות איראניות השתמשו מחדש בחומרים ישנים ממבצעים קודמים והגזימו בהיקף ובנזק הכולל של מתקפות סייבר לכאורה.

דמות הבינה המלאכותית שתועדה בפריצה לשירות סטרימינג על ידי איראן. צילום מסך, אתר רשמי
איראן שיבשה שירותי טלוויזיה מקוונים והחליפה אותם בסרטון חדשות מזויף/אתר רשמי, צילום מסך

כך למשל, בתחילת דצמבר, איראן שיבשה שירותי טלוויזיה מקוונים והחליפה אותם בסרטון חדשות מזויף עם קריין חדשות שנוצר ככל הנראה על ידי בינה מלאכותית. "זהו היה מבצע ההשפעה האיראני הראשון שבו בינה מלאכותית שיחקה תפקיד מפתח במסריו, וזו רק דוגמה אחת להתרחבות המהירה והמשמעותית בהיקף הפעולות האיראניות מאז תחילת הסכסוך בין ישראל לחמאס. ההפרעה הגיעה לקהלים באיחוד האמירויות, בריטניה וקנדה", נכתב בדוח.

למעשה, המחקר מצא כי הגידול המשמעותי ביותר בצריכת חדשות איראניות התרחש בארה"ב ובמדינות דוברות אנגלית בעלות ברית עם ארה"ב. בשבוע הראשון של הסכסוך, תועד עלייה של 42%. עלייה זו הייתה בולטת במיוחד בארצות הברית ובבעלות בריתה דוברות אנגלית (בריטניה, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד), מה שמעיד על יכולתה של איראן להגיע לקהלי המערב עם דיווחיה על סכסוכים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully