וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 מיליון דולר ללכידת פחמן דו חמצני: ההסכם של חברת הננוטכנולוגיה הישראלית

חברת הננוטכנולוגיה "דוטז-ננו" חתמה על הסכם בהיקף של 12 מיליון דולר אוסטרלי עם קרן הון אמריקאית, שיושקעו בפיתוח טכנולוגית לכידת פחמן דו חמצני. בין המשקיעים הגדולים בחברת דוטז-ננו: קרן הון הסיכון הישראלית SIBF

שרון מלכה. יחצ,
שרון מלכה/יחצ

חברת הננוטכנולוגיה "דוטז-ננו" חתמה על הסכם בהיקף של 12 מיליון דולר אוסטרלי עם קרן הון אמריקאית, שיושקעו בפיתוח טכנולוגית לכידת פחמן דו חמצני. החברה, שנסחרת בבורסה באוסטרליה, השלימה בימים אלו גיוס של כ- 12 מיליון דולר אוסטרלי מקרן ההון האמריקאית Mercer ,Street Global Opportunity Fund. בין המשקיעים הגדולים בחברת דוטז-ננו נמנית קרן הון הסיכון הישראלית SIBF.

טכנולוגית ספיחת הפחמן המתקדמת של דוטז עושה שימוש בפסולת פלסטיק כדי לייצר פילטר מוצק. מטרת הפילטר היא ללכוד את הפחמן הדו חמצני שנפלט מארובותיהם של מיתקנים תעשייתיים ולמנוע ממנו להגיע לאטמוספירה. נמצא כי עליית ריכוז הפחמן באטמוספירה קשור קשר ישיר לתופעת ההתחממות הגלובלית וטכנולוגיות ספיחת פחמן, כולל זו של דוטז, פותחו כדי לסייע במאמץ הגלובלי להתמודד עם תופעה זו.

לטכנולוגיה של דוטז יתרונות מובהקים מול טכנולוגיות מתחרות שרובן מבוססות על לכידה כימית, ומאפשרת חיסכון בעלויות תפעוליות, עם יתרונות סביבתיים וסלקטיביות גבוהה בלכידה של CO2.

שרון מלכה, מנכ"ל דוטז -ננו: "בחודשים האחרונים השגנו אבני דרך משמעותיות בפיתוח הטכנולוגיה שלנו. חתמנו על הסכמים לשיתוף פעולה עם חברת המחקר SINTEF ואוניברסיטת RICE שבטקסס במטרה להמשיך ולקדם את הטכנולוגיה ולהאיץ את הדרך למסחורה. הסכם עם קרן ההשקעה עם מרסר מספק לנו את המימון הנדרש להמשיך ולקדם את הטכנולוגיה החדשנית שלנו ללכידת פחמן. תחום לכידת הפחמן הדו-חמצני הוא אחד התחומים הצומחים בתעשיית הקליימטק והוא צפוי לגדול לכ 120 מיליארד דולר עד 2030".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully