וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים מפחדים מוואטסאפ, טיקטוק וטלגרם במיוחד עכשיו. זו הסיבה

12.2.2024 / 12:07

חברת בזק הציגה את דו"ח שימושי האינטרנט בישראל השנתי שלה, זו השנה העשירית. לצד נתונים אקטואליים כמו השפעות המלחמה, מציע הדו"ח השנה מבט על העשור הדיגיטלי שחלף על המדינה. 42 אחוזים מההורים בישראל חוששים כי ילדיהם ייחשפו לסרטונים קשים לצפייה בגלל המלחמה

מצגת של בזק לזמני מלחמה. בזק,
שינויים בהרגלי הצריכה? בהחלט/בזק

הבוקר (שני) הציגה בזק את הדו"ח האינטרנט השנתי שלה, זו השנה העשירית ולצד נתוני הדו"ח השנתי הציגה החברה גם נתונים כלליים מהעשור החולף.

רן גוראון, מנכ"ל בזק, סיפר על המקורות של הדו"ח וציין כמה הערכות עבר במשך העשור שהדו"ח מתפרסם דייקו כמו האם הפוליטיקאים יבינו את הרשתות החברתיות והאם הסחר האלקטרוני הישראלי יצליח וכמה כאלה שלא.

רן גוראון. ניב ליליאן,
רן גוראון/ניב ליליאן

סמנכ"לית השיווק של בזק טלי פולג, הציגה את הדו"ח העשירי של בזק על האינטרנט הישראלי, הדו"ח השנה כאמור, מציע מבט גם לאחור על העשור האחרון שעבר על האינטרנט הישראלי. מקורות המידע של המחקר הם מכון קנטר שביצע סקר טלפוני בקרוב 4,500 איש הכולל בני נוער בגילאי 13-18, והמקור הנוסף הוא SimilarWeb.שנותן גם נקודה השוואתית למול העולם.

הדו"ח מציע למשל, מבט על התפתחות הרשתות החברתיות והשימושים בהן בישראל. לפי הדו"ח של בזק, הקהל הבוגר נותר למשל, נאמן לפייסבוק (18 ומעלה). מגמה חדשה בקרב ילדים בטיקטוק היא ה-STEMFeed שבו לומדים עם טיקטוק על מדעים. יחד עם זאת, השימוש הכולל של ישראלים בטיקטוק הוא נמוך יחסית לעולם: 71 דקות בממוצע ביום, לעומת 91 דקות במערב אירופה ו-94 דקות בארה"ב. עוד צריך לשים לב למגמה שלנוער יש מודעות לפרטיות: הם מחזיקים פרופיל נוסף, אנונימי ומחליטים למי הם משתפים תכנים, דברים שהבוגרים לא עושים.

לדוח המלא של בזק לחצו כאן.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ישראלים מובילים בשימוש בבינה מלאכותית

בצד האקטואלי, 42% מההורים חוששים כי הילדים שלהם ייחשפו לסרטונים קשים לצפייה מהמלחמה. רבע מהם ממש מחקו אפליקציות העשויות להוות מקור לתכנים שכאלה. נתון מעניין בצד החומרה: לכמעט 30 אחוזים מהישראלים יש שעון חכם, ו-17% מבעלי השעונים גם משאירים את הסמארטפון בבית ומבצעים פעולות ישירות מהשעון. אצל 45% מבני הנוער ו-30% מהילדים כרטיס האשראי של ההורים מוזן בהתקנים שלהם והם מבצעים איתו תשלומים.

טלי פולג. רמי זרנגר,
טלי פולג/רמי זרנגר

ומילה נוספת מתוך המחקר על בינה מלאכותית מחוללת: 63% מהבוגרים משתמשים בכלי AI ליצירה. ו-82 אחוזים מבני ה-18-30. שמונה אחוזים מהישראלים משלמים על כלי בינה מלאכותית. לפי הנתונים של סימילרווב, ישראל גם כאן בין המאמצים המוקדמים באחוזי השימוש לעומת ארצות הברית למשל. נתון מעניין אחרון הוא ש-78 אחוזים משתמשים בכלי הבינה המלאכותית המחוללים ככלי חיפוש במקום מנועי חיפוש מסורתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully