וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס זייף אפליקציות טלגרם וצבע אדום כדי לרגל אחרי ישראלים

14.2.2024 / 13:35

דו"ח של גוגל על לוחמת הסייבר בין איראן לישראל מאז ה-7 באוקטובר, לא מזהה שינויים חריגים במגמות הקיימות. המלחמה הקיברנטית בין ישראל לרפובליקה האסלאמית נמשכת ברשת, לרבות תמיכה איראנית בלוחמה של חמאס

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

דו"ח של קבוצת ניתוח האיומים (TAG) בגוגל המתמקד במבצע "חרבות ברזל" והמלחמה בין ישראל לחמאס מאז ה-7 באוקטובר, לא מזהה שינוי מהותי במגמות הקיימות במלחמת הסייבר בין ישראל ובין איראן, המגבה את תנועת החמאס.

בין המגמות שזיהו החוקרים בגוגל, תקיפה איראנית על תשתיות קריטיות בישראל ובארצות הברית, פעילויות לוחמת מידע (כמו משתמשים מתחזים ברשתות חברתיות) כדי לפגוע באמון של אזרחים מול השלטון וארגונים חיוניים ולהסיט את דעת הקהל נגד ישראל, וקמפיינים ממוקדים של פישינג למטרות לוחמת מודיעין ואיסוף מידע על מקבלי החלטות ישראליים.

תשומת לב מיוחדת צריך לקבל מאמץ מודיעיני של החמאס, הכולל תוכנות זדוניות המתחזות לאפליקציות לגיטימיות כמו טלגרם ותוכנות VPN, ואפליקציה בשם RedAlert (שכבר הוסרה מחנות האפליקציות באנדרואיד, אל חשש), המתחזה לאפליקציית ההתרעות הרשמית "צבע אדום" של פיקוד העורף, וכללה יכולות השתלטות על המכשיר.

מתקפת סייבר. ShutterStock
המלחמה נמשכת גם בזירה הקיברנטית/ShutterStock

כך למשל, קבוצה בשם DESERTVARNISH המזוהה עם חמאס, הפיצה אפליקציה המתחזה לאפליקציית המסרים טלגרם וכוללת את תוכנת הריגול MOAAZDROID, הכוללת שאיבה של אנשי קשר והודעות סמס, כמו גם לשלוח אותן מבלי ידיעת המשתמש. במקרה אחר, אפליקציה זדונית בשם SOLODROID, התחזתה לאפליקציות היכרויות, וכוללת יכולות של גניבת קבצים ממכשיר של הקורבן.

עוד זיהו בגוגל ימים אחרי פריצת הלחימה, אפליקציה משוכפלת של אפליקציית ההתרעות הרשמית צבע אדום תחת השם redalerts, שכללה דלת אחורית שאפשרה לפורץ להשיג אנשי קשר, הודעות ומידע על מיקום המכשיר. התוקפים כיוונו את המתקפה למשתמשים ישראליים, והפיצה את האפליקציה המתחזה דרך הודעות סמס ישירות, המתחזות למשטרת ישראל. תשתית ההפצה של האפליקציה הזו חוסלה על ידי גוגל.

כך או כך, בימי שלום או לחימה, המלצות הזהירות הרגילות שלנו נותרות בעינן: אל תורידו שום אפליקציה שאיננה נמצאת בחנות האפליקציות הרשמית של אנדרואיד, בטח שלא כאלה הנשלחות אליכם דרך קישור בהודעת סמס, גם אם זו נשלחת מגורם הנראה אמין.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully